| Forfatter |
|
zirio Forum Bruger


Bruger siden: 02 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 08 Marts 2007 kl. 00:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej HFK Jeg kunne godt tænke mig en projektor, nu er jeg nemlig nået til det sted i mit Hifi-liv hvor jeg mangler en større skærm.. Synes selv jeg har opnået det jeg ville, men sevlfølgelig vil man altid have noget bedre!.. Men nu er turen kommet til en projektor!.. 1. Den skal bare være rimelig billig!. 2. Den skal helst kunne hentes / købes på Sjælland!.. Ellers er der frit valg.. Jeg er rimelig grøn på området, så jeg håber at få noget hjælp!.. mvh Zirio Zirio's Cinema
Bassfilm
|
| Til top |
|
| |
Aaberg Forum Bruger


Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 112
|
| Sendt: 08 Marts 2007 kl. 00:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
eldadan Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 49
|
| Sendt: 09 Marts 2007 kl. 08:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv købt en hd70'ER.
Må sige den lever helt op til mine forventninger, jeg har dog haft lidt problemer med støj på skærmen, men det er løst indtil videre ved at jeg har fået den kalibreret ordenligt (det kan man læse sig til). Det skal lige siges at jeg endnu ikke har købt en dvd afspiller med HDMI. Men nu kører det altså også godt med component.
HD70 kan klart anbefales, og så til sølle 8k. :D GO FOR IT
|
| Til top |
|
| |
taz123456 Forum Bruger


Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 482
|
| Sendt: 09 Marts 2007 kl. 09:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig HD70 er et fundt til pengene __________________ Mit grej: Musical Fidelity A5 integreret, DLS R55 mk2, Squeezebox(fremragende maskine), Oppo dvd, LG 42PC1R Plasma. Se mere på: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=75120&KW=ta z123456
|
| Til top |
|
| |
Brian321 Forum Bruger


Bruger siden: 03 November 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 774
|
| Sendt: 09 Marts 2007 kl. 09:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu ved jeg ikke hvor hurtige farvehjulene på den HD70 er og hvor nemt du ser regnbue effetker på DLP projektore, men det er ihvertfald en af grundende til at jeg i sin tid valgte LCD. En anden ting er at LCD grundlæggende har flere farve justerings muligheder end DLP, så du kan nok typisk komme tættere på perfekte farver med en LCD + en AVIA kalibrering.
Det helt store plus ved DLP er hvor dyb sort er - her kan LCD ikke være med.
28db i ECO mode synes jeg måske er lidt højt.
|
| Til top |
|
| |
Søren75 Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 09 Marts 2007 kl. 10:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
eldadan skrev:
|
Jeg har selv købt en hd70'ER.
Må sige den lever helt op til mine forventninger, jeg har dog haft lidt problemer med støj på skærmen, men det er løst indtil videre ved at jeg har fået den kalibreret ordenligt (det kan man læse sig til). Det skal lige siges at jeg endnu ikke har købt en dvd afspiller med HDMI. Men nu kører det altså også godt med component.
HD70 kan klart anbefales, og så til sølle 8k. :D GO FOR IT
|
|
|
Kalibrering:
Nu spørger jeg så lige: Hvor læser du nærmere om det, for jeg synes ikke at manualer er til meget hjælp på det område. Er der nogen steder hvor man kan hente hjælp til det. Har søgt på nettet efter det.....
|
| Til top |
|
| |
eldadan Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 49
|
| Sendt: 12 Marts 2007 kl. 09:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altså hvis det er helt rigtig skal man jo have det indstillet enten med en dvd man kan købe eller ved at få nogen proffessionelle til at komme og måle det med udstyr, men jeg har bare læst på nogle forumer.
Læs lidt her:
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=729665
Prøv dig lidt frem, læs eventuelt hvad de har af gain på lærredet og sammelign med dit eget.
Nu skrev du jo ikke om det var en hd70 du havde, for denne tråd snakker de jo udelukkende om kalibrering af HD70'eren.
Håber du kan bruge det til noget.
|
| Til top |
|
| |
svalling Forum Bruger

Bruger siden: 16 Februar 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 26
|
| Sendt: 12 Marts 2007 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
der er jo også en hitachi cine master
den har vundet en side by side test mod optoma hd72i
og er faldet kraftigt i prisen gennem tiden.
av-connection sælger den til 12 tusind.. men har set den til under 9 kilo
pj-tx300
når man læser dens reviews, så beskriver de fleste den woow effekt den giver en, når man ser film..
men har læst i et forum at man savnede noget mere knald på farvende. men tror bestemt den er det hele værd..
så er det en lcd = ingen regnbue
|
| Til top |
|
| |
eldadan Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 49
|
| Sendt: 13 Marts 2007 kl. 08:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
svalling skrev:
der er jo også en hitachi cine master
den har vundet en side by side test mod optoma hd72i og er faldet kraftigt i prisen gennem tiden.
av-connection sælger den til 12 tusind.. men har set den til under 9 kilo
pj-tx300
når man læser dens reviews, så beskriver de fleste den woow effekt den giver en, når man ser film.. men har læst i et forum at man savnede noget mere knald på farvende. men tror bestemt den er det hele værd.. så er det en lcd = ingen regnbue  |
|
|
Ja det er også et godt alternativ, tænkte også selv på at købe denne da jeg skulle vælge projektor.
Men der er jo også ulemper i forhold til DLP som du helt undlader at skrive.
LCD = Hønsenet + markant dårligere sort niveau end DLP - Så det er jo et spørgsmål om hvad man bedst kan leve med. I starten var jeg også skeptisk ved DLP på grund af regnbueeffekten, men efter at have købt Optoma'en kan jeg kun sige en ting, jeg kan intet regnbue se.
|
| Til top |
|
| |
Brian321 Forum Bruger


Bruger siden: 03 November 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 774
|
| Sendt: 13 Marts 2007 kl. 08:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med mindre du sidder grumt tæt på et stort projiceret billede er dette altså ikke noget problem med nyere LCD projektorer. Jeg sidder nok små 4 meter fra et 90-100 tommers billede og lagde ikke mærke til det på hverken Sanyo Z3 eller Z4. De konkurrerende modeller fra Panasonic skulle være endnu bedre på dette punkt.
|
| Til top |
|
| |
eldadan Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 49
|
| Sendt: 13 Marts 2007 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
dermed konkluderer du på mit punkt:
Nemlig at begge teknolgier er så udviklede at det ikke er noget problem længere med hverken hønsenet eller regnbueeffekt.
Men det ændrer ikke på at dlp har et markant bedre sort niveau.
|
| Til top |
|
| |
Brian321 Forum Bruger


Bruger siden: 03 November 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 774
|
| Sendt: 13 Marts 2007 kl. 12:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
eldadan skrev:
|
dermed konkluderer du på mit punkt:
Nemlig at begge teknolgier er så udviklede at det ikke er noget problem længere med hverken hønsenet eller regnbueeffekt.
Men det ændrer ikke på at dlp har et markant bedre sort niveau.
|
|
|
Nu har jeg ikke selv set en HD70, men jeg har hørt flere sige at den (regnbueeffekten) er der. Det er nok subjektivt.
|
| Til top |
|
| |
eldadan Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 49
|
| Sendt: 13 Marts 2007 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja selvfølgelig er problemet der i teorien stadigvæk, men som du siger er det subjektivt hvor meget man kan se det.
|
| Til top |
|
| |
zirio Forum Bruger


Bruger siden: 02 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 03 April 2007 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Emnet gik ud på at finde en MEGET billig projektor!.. som skal ligge på MAX 3K, meget gerne.. med mindre der self er en sanyo z2 til 3.2, så er det iorden!:.
Men jeg håber i vil komme med nogle flere forslag, for jeg har virkelig brug for en projektor!..
|
| Til top |
|
| |