Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 22:35   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Billig Projektor (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
zirio
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Oktober 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1256
Sendt: 08 Marts 2007 kl. 00:32 | IP-adresse registreret  


Hej HFK

Jeg kunne godt tænke mig en projektor, nu er jeg nemlig nået til det sted i mit Hifi-liv hvor jeg mangler en større skærm..
Synes selv jeg har opnået det jeg ville, men sevlfølgelig vil man altid have noget bedre!..

Men nu er turen kommet til en projektor!..
1. Den skal bare være rimelig billig!.
2. Den skal helst kunne hentes / købes på Sjælland!..
Ellers er der frit valg..
Jeg er rimelig grøn på området, så jeg håber at få noget hjælp!..

mvh
Zirio

Zirio's Cinema

Bassfilm


Til top Vis zirio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zirio
 
Aaberg
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 112
Sendt: 08 Marts 2007 kl. 00:47 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Aaberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aaberg
 
eldadan
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 Februar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 49
Sendt: 09 Marts 2007 kl. 08:59 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv købt en hd70'ER.

Må sige den lever helt op til mine forventninger, jeg har dog haft lidt problemer med støj på skærmen, men det er løst indtil videre ved at jeg har fået den kalibreret ordenligt (det kan man læse sig til). Det skal lige siges at jeg endnu ikke har købt en dvd afspiller med HDMI. Men nu kører det altså også godt med component.

HD70 kan klart anbefales, og så til sølle 8k. :D GO FOR IT

Til top Vis eldadan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af eldadan
 
taz123456
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 482
Sendt: 09 Marts 2007 kl. 09:11 | IP-adresse registreret  

Enig HD70 er et fundt til pengene



__________________
Mit grej: Musical Fidelity A5 integreret, DLS R55 mk2, Squeezebox(fremragende maskine), Oppo dvd, LG 42PC1R Plasma. Se mere på: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=75120&KW=ta z123456
Til top Vis taz123456's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af taz123456
 
Brian321
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 November 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 774
Sendt: 09 Marts 2007 kl. 09:47 | IP-adresse registreret  

Nu ved jeg ikke hvor hurtige farvehjulene på den HD70 er og hvor nemt du ser regnbue effetker på DLP projektore, men det er ihvertfald en af grundende til at jeg i sin tid valgte LCD. En anden ting er at LCD grundlæggende har flere farve justerings muligheder end DLP, så du kan nok typisk komme tættere på perfekte farver med en LCD + en AVIA kalibrering.

Det helt store plus ved DLP er hvor dyb sort er - her kan LCD ikke være med.

28db i ECO mode synes jeg måske er lidt højt.

Til top Vis Brian321's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian321
 
Søren75
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 November 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 5
Sendt: 09 Marts 2007 kl. 10:06 | IP-adresse registreret  

eldadan skrev:

Jeg har selv købt en hd70'ER.

Må sige den lever helt op til mine forventninger, jeg har dog haft lidt problemer med støj på skærmen, men det er løst indtil videre ved at jeg har fået den kalibreret ordenligt (det kan man læse sig til). Det skal lige siges at jeg endnu ikke har købt en dvd afspiller med HDMI. Men nu kører det altså også godt med component.

HD70 kan klart anbefales, og så til sølle 8k. :D GO FOR IT

 

Kalibrering:

Nu spørger jeg så lige: Hvor læser du nærmere om det, for jeg synes ikke at manualer er til meget hjælp på det område. Er der nogen steder hvor man kan hente hjælp til det. Har søgt på nettet efter det.....

Til top Vis Søren75's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Søren75
 
eldadan
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 Februar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 49
Sendt: 12 Marts 2007 kl. 09:35 | IP-adresse registreret  

Altså hvis det er helt rigtig skal man jo have det indstillet enten med en dvd man kan købe eller ved at få nogen proffessionelle til at komme og måle det med udstyr, men jeg har bare læst på nogle forumer.

Læs lidt her:

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=729665

Prøv dig lidt frem, læs eventuelt hvad de har af gain på lærredet og sammelign med dit eget.

Nu skrev du jo ikke om det var en hd70 du havde, for denne tråd snakker de jo udelukkende om kalibrering af HD70'eren.

Håber du kan bruge det til noget.

Til top Vis eldadan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af eldadan
 
svalling
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 Februar 2007
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 26
Sendt: 12 Marts 2007 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

der er jo også en hitachi cine master

den har vundet en side by side test mod optoma hd72i
og er faldet kraftigt i prisen gennem tiden.

av-connection sælger den til 12 tusind.. men har set den til under 9 kilo

pj-tx300

når man læser dens reviews, så beskriver de fleste den woow effekt den giver en, når man ser film..
men har læst i et forum at man savnede noget mere knald på farvende. men tror bestemt den er det hele værd..
så er det en lcd = ingen regnbue
Til top Vis svalling's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af svalling
 
eldadan
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 Februar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 49
Sendt: 13 Marts 2007 kl. 08:18 | IP-adresse registreret  

svalling skrev:
der er jo også en hitachi cine master

den har vundet en side by side test mod optoma hd72i
og er faldet kraftigt i prisen gennem tiden.

av-connection sælger den til 12 tusind.. men har set den til under 9 kilo

pj-tx300

når man læser dens reviews, så beskriver de fleste den woow effekt den giver en, når man ser film..
men har læst i et forum at man savnede noget mere knald på farvende. men tror bestemt den er det hele værd..
så er det en lcd = ingen regnbue

Ja det er også et godt alternativ, tænkte også selv på at købe denne da jeg skulle vælge projektor.

Men der er jo også ulemper i forhold til DLP som du helt undlader at skrive.

LCD = Hønsenet + markant dårligere sort niveau end DLP - Så det er jo et spørgsmål om hvad man bedst kan leve med. I starten var jeg også skeptisk ved DLP på grund af regnbueeffekten, men efter at have købt Optoma'en kan jeg kun sige en ting, jeg kan intet regnbue se.

Til top Vis eldadan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af eldadan
 
Brian321
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 November 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 774
Sendt: 13 Marts 2007 kl. 08:24 | IP-adresse registreret  

eldadan skrev:

LCD = Hønsenet

Med mindre du sidder grumt tæt på et stort projiceret billede er dette altså ikke noget problem med nyere LCD projektorer. Jeg sidder nok små 4 meter fra et 90-100 tommers billede og lagde ikke mærke til det på hverken Sanyo Z3 eller Z4. De konkurrerende modeller fra Panasonic skulle være endnu bedre på dette punkt.

Til top Vis Brian321's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian321
 
eldadan
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 Februar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 49
Sendt: 13 Marts 2007 kl. 12:07 | IP-adresse registreret  

dermed konkluderer du på mit punkt:

Nemlig at begge teknolgier er så udviklede at det ikke er noget problem længere med hverken hønsenet eller regnbueeffekt.

Men det ændrer ikke på at dlp har et markant bedre sort niveau.

Til top Vis eldadan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af eldadan
 
Brian321
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 November 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 774
Sendt: 13 Marts 2007 kl. 12:24 | IP-adresse registreret  

eldadan skrev:

dermed konkluderer du på mit punkt:

Nemlig at begge teknolgier er så udviklede at det ikke er noget problem længere med hverken hønsenet eller regnbueeffekt.

Men det ændrer ikke på at dlp har et markant bedre sort niveau.

Nu har jeg ikke selv set en HD70, men jeg har hørt flere sige at den (regnbueeffekten) er der. Det er nok subjektivt.

Til top Vis Brian321's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian321
 
eldadan
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 Februar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 49
Sendt: 13 Marts 2007 kl. 15:06 | IP-adresse registreret  

ja selvfølgelig er problemet der i teorien stadigvæk, men som du siger er det subjektivt hvor meget man kan se det.
Til top Vis eldadan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af eldadan
 
zirio
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Oktober 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1256
Sendt: 03 April 2007 kl. 17:20 | IP-adresse registreret  

Emnet gik ud på at finde en MEGET billig projektor!.. som skal ligge på MAX 3K, meget gerne.. med mindre der self er en sanyo z2 til 3.2, så er det iorden!:.

Men jeg håber i vil komme med nogle flere forslag, for jeg har virkelig brug for en projektor!..
Til top Vis zirio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zirio
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes