| Forfatter |
|
MichaelJDK Forum Bruger


Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 674
|
| Sendt: 08 Marts 2007 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Jeg har fået et surround system i fødselsdagsgave af kæresten!!   
Der er tale om flg.: Eltax Universe 5.0 (der er ingen sub med) http://www.cableman.dk/product.asp?product=13&sub=2& page=1
Jeg har ikke haft sættet sat til endnu, men regner med at det skal være et 5.1 system, så har fundet flg. subwoofer: Eltax Atomic A-6.2 aktiv subwoofer. Den leverer 60 watt (rms - dvs. vedvarende), og spørgsmålet er om det rent lydstyrkemæssigt er for lidt? Jeg ved godt, at den ikke kan vælte DR's nye koncertsal, men hvordan vil dens effekt være i forhold til resten af setuppet? Ønsker ikke subben alene skal være begrænsningen. De (alle HTer) skal være nogenlunde lige store.
Tekniske spec's og data: Sinus power 60watt rms Frekvensområde 45-250 hz Bas-element 6" ( 165mm ) - downfiring, med extra lang slaglængde Justerbart frekvensområde 50-250 hz - knap findes på bagplade Faseomskifter og volumekontrol på kontrolpanel bagplade Automatisk on/off - standby Dimension 245 x 245 x 245mm Fjernbetjening: nej Kabinetfarve: sølv
__________________ Mvh, Michael Jensen
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 08 Marts 2007 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fronterne har i alt 4 stk 6½ tommer enheder, så en sub med kun en 6½ er alt for lidt. Du skal op i en 12" før der er balance.
Du behøver dog ikke nødvendigvis en sub, blot du sørger for at sætte fronter til large og sub til off
|
| Til top |
|
| |
MichaelJDK Forum Bruger


Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 674
|
| Sendt: 08 Marts 2007 kl. 15:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så rent punch mæssigt og bassmæssigt så vil jeg ikke savne noget uden en sub? - når der nu trods alt er 4x6½" enheder?
__________________ Mvh, Michael Jensen
|
| Til top |
|
| |
JJAZ Branchemedlem

JJAZ
Bruger siden: 21 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 806
|
| Sendt: 08 Marts 2007 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
En sub er ALTID et hit til en hjemmebio..
Jeg ville kigge efter en brugt sub med 10" eller mere.. F.eks. kan Dali's brugte fås for omkring 1.000-1.500,- for en 10" aktiv.
Hilsen Johnny __________________ JJAZ
|
| Til top |
|
| |
mortenkongsfelt Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 193
|
| Sendt: 08 Marts 2007 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 08 Marts 2007 kl. 16:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dalis små subber (8" og 10") er ikke noget værd. Her skal man op i 12" før de lyder godt.
Gales 10" koster det samme fra ny som en Dali brugt, men den lyder bedre.
|
| Til top |
|
| |
MichaelJDK Forum Bruger


Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 674
|
| Sendt: 08 Marts 2007 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok. Vil nok prøve at kigge mig om efter noget andet...
__________________ Mvh, Michael Jensen
|
| Til top |
|
| |
zirio Forum Bruger


Bruger siden: 02 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 08 Marts 2007 kl. 23:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
ellers kunne du købe CV 2x8 (SVX eller noget lign).. Den skulle kunen ryke rimelig godt.. Men ellers hopper jeg også på vognen og anbefaler en Dali SWA 12, den skulle kunner rykke en del ( har selv 15, og den kan virkelig trykke igennem)..  mvh Zirio
|
| Til top |
|
| |
CLIX Forum Bruger


Bruger siden: 27 Juli 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 838
|
| Sendt: 09 Marts 2007 kl. 08:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger


Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 09 Marts 2007 kl. 10:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du overhovedet læst indlæggene i tråden? __________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |