Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2026 | 11:40   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Hjælp til nyt anlæg (NAD 744 / Dali) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Svejgård
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Marts 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 14
Sendt: 08 Marts 2007 kl. 16:06 | IP-adresse registreret  

Hej kære forum

(jeg håber at jeg har oprettet i det rigtige forum, ellers er moderator velkommen til at flytte tråden)

Jeg skal have et nyt Surround anlæg til stuen.

Budget:
Receiver kr. 3-4.000,-
Lyd: max 9.000
+ kabler

Jeg har fundet frem til følgende:

Receiver:
NAD T744 (jeg har ikke lyst til at give mere end 4000 for en receiver)

Højtalere:
Dali Elegance

Sub:
B&W AS2

Er dette fornuftigt? Eller vil I anbefale noget andet inden for samme budget?
Højtalerne skal helst være i dette design.
Headunit skal ikke være denon, da jeg ikke synes om designet.

Jeg ser frem til at høre fra jer!

/ @nders
Til top Vis Svejgård's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svejgård Besøg Svejgård's Websted
 
mortenkongsfelt
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 Marts 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 193
Sendt: 08 Marts 2007 kl. 16:14 | IP-adresse registreret  

Nu kan jeg se du bor i København, så jeg ville klart tage forbi Vesterbrogade og kigge lidt på TapeConnections udstyr. Marantz har lavet nogle ret fornuftige surroundrecievere i netop den prisklasse... Evt kunne H/K også være et alternativ!

Hvorfor vil du give så mange penge for en seperat sub, når der følger en med i sættet? Selvom den er bedre er det en stor del af budgettet...



__________________
B&W 805 Matrix
Audiolab 8000C
LC Audio Zapsolution MK 4.1
Arcam DV-88
Tara Labs, Nordost, QED, Dali Biwire...
Til top Vis mortenkongsfelt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mortenkongsfelt
 
Svejgård
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Marts 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 14
Sendt: 08 Marts 2007 kl. 17:00 | IP-adresse registreret  

Jeg har været i TapeConection i Kbh. jeg var ikke tilfreds med hverken service eller udvalg (selvom de er blevet anbefalet af mange).
Jeg synes ikke at kunne finde andet end en sort Yamaha recievere til under 4000,- ellers var resten ret dyrt. Der var en del højtalere men det er ikke til at finde ud af om de har nogen sæt priser. Alt dette synes jeg er nemmere i hifiklubben. Plus at deres personale er mere imødekommende.

Hvad er en "H/K" ?

Den sub som følger med i HIFI-klubbens Dali-sæt sub er ret tam. K&W'en synes jeg giver rigtig god dyb lyd samtidig med at der er fode instillingsmuligheder. Hvis I kan anbefale noget andet er jeg lydhør

/ @nders
Til top Vis Svejgård's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svejgård Besøg Svejgård's Websted
 
Danster
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 203
Sendt: 08 Marts 2007 kl. 17:18 | IP-adresse registreret  

H/K = Harman kardon.

Marantz recievere skulle også være gode til stereo-brug (TC skulle have 1-2 modeller under 4kilo)
H/K skulle også være godt (har dog ikke hørt det).

Til top Vis Danster's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Danster
 
Svejgård
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Marts 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 14
Sendt: 09 Marts 2007 kl. 08:28 | IP-adresse registreret  

Hvad med højtalere?
- Er Dali ok eller vil I så også anbefale DLS eller lign fra TapeConnection?

Jeg vil nu stadig foretrække at handle andet sted.

Til top Vis Svejgård's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svejgård Besøg Svejgård's Websted
 
zirio
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Oktober 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1256
Sendt: 09 Marts 2007 kl. 09:46 | IP-adresse registreret  

Jeg synes dine valg, lyder ret fornuftigt!.

Hvad for noget musik hører du??.. For jeg kan da klart anbefale 744, og Dali'erne skulle være gode! - har dog ikke selv hørt dem!..

Ellers kunne du også finde en Dali SWA 12, den skulle rykke ret meget..men ellers som nævnt i overstående, H/K ville også være en mulighed!..

mvh Zirio

Til top Vis zirio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zirio
 
Svejgård
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Marts 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 14
Sendt: 09 Marts 2007 kl. 14:49 | IP-adresse registreret  

Anlæget skal kunne spille alt fra Robbie Williams til Kylie til Scooter til DJ Tesio samt radioens P3.
Det vigtigeste er surround til film.

Er det "DALI Concept Sub 12 subwoofer" du tænker på?

/ @nders
Til top Vis Svejgård's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svejgård Besøg Svejgård's Websted
 
zirio
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Oktober 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1256
Sendt: 09 Marts 2007 kl. 19:12 | IP-adresse registreret  

Han hedder altså DJ Tiesto 

Nej, den hedder Dali SWA 12 - du kan bare google den, hvis det er!.
Den skulle være klart bedre end Concept subben!.
Både film og musik-mæssigt..

mvh
Zirio

Zirio's Cinema

Bassfilm


Til top Vis zirio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zirio
 
Svejgård
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Marts 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 14
Sendt: 13 Marts 2007 kl. 00:18 | IP-adresse registreret  

zirio skrev:
Nej, den hedder Dali SWA 12 - du kan bare google den, hvis det er!.
Den skulle være klart bedre end Concept subben!.
Både film og musik-mæssigt.

mvh
Zirio

Zirio's Cinema

Bassfilm


Kan du forklare hvordan SWA 12 er bedre end Concept'en?
Jeg kender ikke til den slags og vil jo nøde købe katten i sækken.
Prisen er den samme og så vidt jeg kan se er specs'ne også stort set de samme. Dog er der ikke highlevel input i Concept men det har jeg hellerikke brug for.

/@nders

Til top Vis Svejgård's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svejgård Besøg Svejgård's Websted
 
Svejgård
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Marts 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 14
Sendt: 18 Marts 2007 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

Svejgård skrev:
zirio skrev:
Nej, den hedder Dali SWA 12 - du kan bare google den, hvis det er!.
Den skulle være klart bedre end Concept subben!.
Både film og musik-mæssigt.

mvh
Zirio

Zirio's Cinema

Bassfilm


Kan du forklare hvordan SWA 12 er bedre end Concept'en?

Til top Vis Svejgård's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svejgård Besøg Svejgård's Websted
 
Mr. Anderson
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Marts 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 343
Sendt: 18 Marts 2007 kl. 19:09 | IP-adresse registreret  

Hmm SWA12 bedre en Concept Sub 12?.. Min personlige mening er nu lidt anderledes.

Har selv ejet en SWA12 i 2 år og lyttet en del til Concept Sub 12. Vil de sige at Concept er mere stram og præcis end SWA12. Styrke mæssig er de rimelig ens.



__________________
Min Bio
Til top Vis Mr. Anderson's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr. Anderson
 
Svejgård
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Marts 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 14
Sendt: 24 Marts 2007 kl. 23:17 | IP-adresse registreret  

Valget bliver nok:
- NAD T 744
- Dali Concept 12 SUB
- Dali Elegance højtalere

Tak for hjælpen her i forum !

Til top Vis Svejgård's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svejgård Besøg Svejgård's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes