Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 23:44   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Behringer Ultra Drive DCX2496 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jonnravn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 28 December 2003 kl. 20:55 | IP-adresse registreret  

Efter at have læst en artikel i High fidelity om overstående delefilter til professionelt brug. er jeg begyndt at gå og overveje om det er noget der er værd at investere i (har set den i tyskland til lige omkring 3000kr)! hvad siger i ?? er der nogen der kender/ har praktiske erfaringer med, apparatet??

Til top Vis Jonnravn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonnravn

Jonnravn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 December 2003 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

Slet ingen?!?

Aksa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 December 2003 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

Jep, har investeret i sådan en tingest og er ved at "køre" den ind.

Den fungerer fint - men jeg ville aldrig bruge den til andet end bassen (hvilket også er tilfældet i mit system). Har hørt den som delefilter til diskant/mellemtone - duer ikke efter min mening.

Til bassen er den derimod helt fin, fordi man kan rette op de unoder, som næsten alle normale lytterum er udstyret. Eksempelvis kan selv kraftige rumresonanser dæmpes kraftigt ned.

En vigtig ting er, at man skal sørge for at køre ind i Behringer'en med tilstrækkeligt niveau - ellers udnytter man ikke den digitale prccessor godt nok. Dette kan være et problem i et almindeligt hifi-anlæg. Jeg har gjort det, at jeg har dæmpet indgangen til min diskant/mellemtoneforstærker. Det betyder, at jeg er nødt til at skrue højere op for forforstærkeren, således at indgangsniveauet til Behringer'en bliver højere. Hvis indgangsniveauet ikke er tilstrækkeligt højt, kan lyden i bassen have tendens til at blive lidt ulden (pga. den lave bitrate).

Håber det kan hjælpe!

"Life is too short for over-expensive hi-fi pretending to be high-end"
Til top Vis Aksa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aksa

DarkWing
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 29 December 2003 kl. 02:33 | IP-adresse registreret  

Jeg har også en stående på hylden, som jeg regner med at bruge til mit 3vejs projekt.

Lydkvaliteten er ikke ligefrem hi-end som standard, men der er masser af muligheder for forbedring. Jeg skal helt sikkert have skiftet hele analog udgangs delen til noget med bedre opamps. Strømforsyningen (switchmode) og clock kan nok også forbedres. Der er en del snak om det her:

http://www.diyaudio.com/forums/showthread.php?s=5acddd7dd20a e2bd998477c64abe6ade&threadid=15943&perpage=15&p agenumber=1

Den digitale indgang er 110ohm AES/EBU men virker fint med spdif, dog bør indgangs impedansen ændres til 75ohm.

Det største problem med den er manglen på volume kontrol. Der kræves et 6vejs potmeter (12 til balanceret) hvis det skal laves på analog udgangene.

Men til prisen er det helt klart et rigtigt fedt stykke legetøj, nå man leger med højttaler bygning.

Til top Vis DarkWing's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DarkWing

Jonnravn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 December 2003 kl. 13:01 | IP-adresse registreret  

Takker for jeres input.

Jeg havde tænkt mig at bruge den til at teste højtalere i deres spille rum, for at have nogle data at gå udfra når jeg laver delefiltrene til højtalerene. Dvs. stille højtalerene jeg bygger op i det rum de skal spille i for eftertiden. lave alle justeringerne på Behringer'en så højtaleren lyder bedst i rummet. og så derefter lave et almindeligt delefilter til højtalerene udfra  dataen som behringer'en er instillet til.... lyder det totalt vanvittigt eller hvad.

DarkWing
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 12 August 2004 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

Ville lige høre om der er nogen der har fået leget mere med dcx2496 ?

Der er en yahoo user group der har fundet diagramer til den. http://groups.yahoo.com/group/DCX2496/

Jeg har lavet et mirror af dem her http://1u.dk/dcx2496

Til top Vis DarkWing's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DarkWing

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes