| Forfatter |
|
CLIX Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juli 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 838
|
| Sendt: 09 Marts 2007 kl. 08:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er min projektor lang om længe på vej, og i den forbindelse er det jo nok smart at anskaffe sig et kabel.
Valget er faldet på et HDMI, men jeg skal bruge 12 m., og der får jeg problemer. De fleste producenter har kabler i 10 og 15 m., kan kun finde Supra i 12 m. Er der virkelig ikke andre der laver HDMI kabler i den længde jeg ønsker? __________________ Kunstig intelligens kan intet stille op mod naturlig dumhed. Mit link
|
| Til top |
|
| |
andersena Branchemedlem

PowerMill Service
Bruger siden: 09 Februar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 758
|
| Sendt: 09 Marts 2007 kl. 09:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
der er nogle begrænsninger i HDMI standarden. det har tidligere været MAKS 1.5m der var tilladt hvis man skulle overholde standarden. jeg har hørt noget om at der er lavet lidt om på det, men hvor langt og og hvad der må være nu ved jeg ikke. dermed ikke sagt det ikke vil virke med et 10 eller 15 meter kabel siger jeg ikke, men du kan få problemer. derudover tror jeg ikke du skal regne med at kunne finde et i 12, så man du tage til takke med et 15
|
| Til top |
|
| |
thp1 Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1
|
| Sendt: 09 Marts 2007 kl. 09:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bruger selv et Nordost WYREWIZARD på 12m, det klarer uden problemer 1080p.
|
| Til top |
|
| |
CLIX Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Marts 2007 kl. 08:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
andersena skrev:
der er nogle begrænsninger i HDMI standarden. det har tidligere været MAKS 1.5m der var tilladt hvis man skulle overholde standarden. jeg har hørt noget om at der er lavet lidt om på det, men hvor langt og og hvad der må være nu ved jeg ikke.
dermed ikke sagt det ikke vil virke med et 10 eller 15 meter kabel siger jeg ikke, men du kan få problemer.
derudover tror jeg ikke du skal regne med at kunne finde et i 12, så man du tage til takke med et 15  |
|
|
Ville det så være bedre at bruge et andet kabel, når det skal op i den længde? Det skal mellem en Cambridge DVD89 afspiller og en LG AN110 projektor, så der er muligheder nok hvad angår kabler. __________________ Kunstig intelligens kan intet stille op mod naturlig dumhed. Mit link
|
| Til top |
|
| |
CLIX Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Marts 2007 kl. 08:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
thp1 skrev:
| Jeg bruger selv et Nordost WYREWIZARD på 12m, det klarer uden problemer 1080p. |
|
|
Det vil jeg da lige kigge lidt nærmere på... Tak __________________ Kunstig intelligens kan intet stille op mod naturlig dumhed. Mit link
|
| Til top |
|
| |
tobywan Forum Bruger

Bruger siden: 10 Maj 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 465
|
| Sendt: 12 Marts 2007 kl. 08:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et supra på 12meter der kører uden problemer.
__________________ Min Hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
Classe Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 387
|
| Sendt: 12 Marts 2007 kl. 09:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da det at få et over 10meter HDMi kabel til at fungere uden problemer kan være lidt drilagtigt, så vil jeg foreslå at du låner dig frem først. Alternativt sikrer dig returret på dit kabel. Kablet i den længde er jo ikke helt billigt.
Har selv været turen igennem for at få det til at fungere og det var ikke helt let. HDMI standarden siger intet om hvor langt kablet må være, den siger noget om niveauer, timing og en masse andet. Den anbefalede længde er der så masser der gætter på, men det vil altid afhæne af samspillet mellem dit kabel, din sender(DVD) og modtager (projektor). Så du kan ikke få nogen garantier for nogen. Du må prøve dig frem.
Nu skal det ikke lyde sådan at det er umuligt, for det er det ikke. Der er masser som har et 12meter kabel til at fungere, men det kan godt drille lidt inden det gør.
Så lån et kabel eller sikre dig returret.
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 12 Marts 2007 kl. 09:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bruger et Audioquest HDMI X der uden problemer klarer 1080p  MVH WRONG
__________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
| Til top |
|
| |
LBA75 Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 264
|
| Sendt: 12 Marts 2007 kl. 10:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Kører med et 15 meter ClicTronic fra AV-connection fra min HTPC til min PIO247, det virker fint! - måske er jeg bare heldig, da 15 meter burde være på grænsen?
Gå dog efter et 12 m SUBRA, er du ikke tilfreds, så sender du det tilbage.
Mvh
LBA75
|
| Til top |
|
| |
CLIX Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Marts 2007 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal helt sikkert prøve et 12 m. Supra. Men vil da også lige kigge lidt på de andre der er omtalt her. __________________ Kunstig intelligens kan intet stille op mod naturlig dumhed. Mit link
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
| Sendt: 12 Marts 2007 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja jeg bruger ixos 8m med en sony vl-60 og pioneer 989 dvd og jeg er ikke tilfreds
mvh D-duck
|
| Til top |
|
| |