| Sendt: 09 Juni 2007 kl. 10:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min erfaring ift. lyden af 68wats versionerne er, at de da spiller bedre end det diskrete, strømforbrugende, monster jeg havde tidligere, og alt andet billigere der lige var omkring (stadigt dyrere :). Jeg bruger dem til noget dipol, og har bilbatterier som strømforsyning. Min erfaring er, at de har svært ved at trække bare almindelige små boxede højtalere ift. punch i bassen. Her er det måske en ide som tidligere, at koble dem sammen parallelt og/eller i serie, for enten at få strøm eller spænding nok, afhængig af højtalerens belasningsprofil. Denne begrænsning skal man respektere.
Det er altså værd at frigøre sig fra tanken om, at de her små bæster nødvendigvis ikke kan lyde som toppen, bare fordi de er tæt på gratis.
De lyder helt igennem 100% neutralt ved forskellige lydniveauer, og ændrer ikke lydkarakteristik ved forskellige niveauer. Ingen oppustet elle farvet lyd her. De er transparente i lyden. Giver man dem så en batteriforsyning med store gode lavimpedante lytter (ESR lav ved lave frekvenser), så er der altså fuldstændig hul igennem uden samtidige lyttetrættende biprodukter.
Kører også passivt.
|