| Sendt: 09 Marts 2007 kl. 17:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey, Jeg har et mindre stort problem. Uanset hvilken type medie jeg hører på mit anlæg, så skratter/knaser det periodisk i en eller flere af de fem kanaler. Eks. ved afspil af dvd film - har jeg et perfekt lyd billede i front, mens den ene surround skratter. 2-3min senere er det den højre front eller center der beklager sig, og begge surround er ok? Jeg har dog observeret at spiller jeg totalt igennem... altså giver den fuld skrue - så er der ingen problemer "what so ever". Men det går jo ikke når man bor i lejlighed.
Og der opstår endnu et problem - at ved gengivelse af lavere lyd niveauer, så forsvinder lyden lige pludselig i en højtaller, for pludselig at komme igen ved en kraftfuld tone/musik?
Jeg har mistanke om at alle mine kabler - signal som højtaller kabler skal skiftes? Det er de samme kabler jeg har haft de sidste 10-13år - og nej det er ikke lysnetledning jeg har forbundet til mine højtallere.
Mit Anlæg: Højtaller sæt - JBL synthesis 3 Effekt forst. - 5kanals Parasound(driver front/center/surr)+3kanals Acurus (driver 2xsubs) Surr.For-forst. - NADT163
Jeg håber at en af jer eksperter herinde, kan give mig et kvalificeret bud på hvad som kan være galt?
|