Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. april 2025 | 21:38   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Mirlands setup - ATC, MOON, KUZMA, NVA (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 34
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
klc-audio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 31 Marts 2007 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

Jeg ved du sikkert har hørt dette 1001 gange før. Prøv at "aktivere" dine Keilidh. Så synger de. Passive er de, ja - de er passive... Jeg har dem i begge konfigurationer og der er ingen tvivl.

Er CD3'eren fuldstændig pakket væk. Synes du denne lille grimme Arcam gør det ligeså godt eller bedre.

Til top Vis klc-audio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af klc-audio

mirland
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 31 Marts 2007 kl. 19:52 | IP-adresse registreret  

Tja, lige nu er mine nok nærmere mere passive end levende. Den ene kan ganske enkelt ikke spille i samme niveau som den anden og lyder "forpustet". Det tyder desværre på at den er ved at afgå ved døden. Sgupokker.

CD3 er væk og solgt. Den lille grimme Arcam spiller - i modificeret stand - mindst lige så godt

/Mirland

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 31 Marts 2007 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

Fedt setup, Mirland  .

Forstår jeg det rigtigt, hvis jeg læser det som at du kan lide en meget "in your face" lyd, med ikke så meget varme?

Hvordan var sådan en naim, med puk og det hele, at betjene i hverdagen? Var det bare smadder irreterende, eller hvad?

-tunghør
Til top Vis tunghør's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tunghør

mirland
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Marts 2007 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

Taktak  Ja, du forstår det helt rigtigt. Jeg kan bare ikke fatte ideen med systemer der i mine ører mudrer lyden for at gøre den behagelig (lidt som visse digitalkamera producenter gør med deres noise reduction). Hvad nu hvis pladen rent faktisk skulle lyde "træls" ? Jeg synes varme systemer tit bliver kedelige (ikke som at forstå at jeg gider skrigende lyd). Men lige nu kører jeg med mine studiemonitorer (se ovenfor) og det er så næsten for meget af det gode pga deres lineære lyd.

CD3 er - helt seriøst - efter min mening den mest musikalske masseproducerede cdafspiller som man IKKE behøver at gøre en pind ved. Den spiller bare suverænt hele vejen ! Det er ikke et problem med puck'en. Det får et skær af vinyl over sig - at man lige skal "forberede" lytningen og ikke bare kaster skiven i.

/Mirland

klc-audio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 31 Marts 2007 kl. 20:17 | IP-adresse registreret  

Hvis de "afgår" så send lige en PB.
Til top Vis klc-audio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af klc-audio

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Marts 2007 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

Jeg kan sagtens se hvor du kommer fra, med den filosofi, og al respekt for den  . Selv foretrækker jeg nok at toppen ikke er med 100 procent fuld udstyring, men at anlægget lige tar' det heftigste. Jeg lytter tit i timevis i træk, og det er vigtigt for mig at anlægget ikke trætter ørerne. Så må de værste optagelser lige kamoufleres lidt ..

Jeg har i et stykke tid kørt med et naim-sæt - det lille, 42,5/110, og det lyder ihvertfald godt. Forestiller mig det lige er din kop the?

Jeg hørte engang en naim cdspille, og den lød nemlig rigtig godt, med det forbehold at anlægget og rummet var mig ubekendt. Hvis bare den ellers havde været lidt mere normal at betjene. Man ville vel være nødt til at ha' 2 cdafspillere ellers. Naim til eget brug, og så en anden til gæster

mirland
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Marts 2007 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

Jeg kan sagtens følge dig og kan heller ikke klare når diskanten overstyrer som jeg f.eks synes den gør ved visse svenske producenters produkter. Det er lige så man får ondt i ørerne. Det giver jo heller ikke mening fordi så tilfører man bare noget "klarhed" og fremadrettethed ved at overstyre toppen.

Ja, Naim 42.5/110 kunne jeg godt have endt op med her. Jeg var meget tæt på men endte så med Linn og derefter Electrocompaniet - og jeg har ingen planer om at gå videre herfra

Du har ret med hensyn til gæster og f.eks CD3. Men mine gæster får heller ikke lov til at røre sagerne alligevel. Der er nemlig ingen forsikring hvis de lige fumler. Kynisk måske, but hey

Nu har DL-103 kørt i 2 timer og spillet Oasis for fulde gardiner. Det er ikke helt ilde. Men det skal have noget tid kan jeg høre !

/Mirland

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Marts 2007 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

Ja, det kan være lidt hårdt at høre gamle punk-indspilninger, hvis anlægget ikke prøver at skjule noget som helst. Har et par gange prøvet at løbe hen til anlægget, med begge hænder for ørerne, og så få skruet ned

Så Linn's lyd er meget tæt på naim, altså. Det er nyttigt at vide - jeg har haft meget svært ved at regne ud hvordan Linn lød, på de beskrivelser jeg har set. Og elektrocompagniet ligeså. Flot forstærker, forøvrigt!

Fremgangsmåden med betjening af grejerne her i huset, er noget forskellig fra din. Her insisterer jeg på at alle går i gang med at betjene apparaterne, ud fra den teori at alle skal ha' lov til at prøve hvor fedt det er at betjene en 70'tals reciever, og hvor superfedt det er at lægge en plade på. Spred budskabet !

Det sikrer desuden ejeren imod at overdrive det hele. Mine PU'er skal helst ikke være dyrere end at det er okay, men selvfølgelig ærgeligt, hvis en eller anden får ødelagt den. Men okay, jeg holder så heller ikke fest hver weekend

Er det tilspilning af PU'en der skal ha' lidt tid, eller skal du lige vænne dig til en ny lyd?

ulrikmm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005
Sendt: 31 Marts 2007 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

DL 103 blomstrer op efter ca. 50 timers motion. Kan være meget uopløst på fx bækkener og violiner indtil da. Husk at justere VTA med en dertil egnet plade. Selv om nålen er sfærisk, har dens kontaktflader på siderne af nålen stadig behov for at stå lodret for at  afspille helt rigtigt.

Til top Vis ulrikmm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ulrikmm

mirland
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Marts 2007 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

Tunghør: Jeg tror ikke Linn og Naim generelt ligner hinanden, men i de tidligere modeller havde de jo samme ide omkring "flat earth " og "PRaT". Naim er mere hidsigt end Linn - helt sikkert.

/Mirland

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 31 Marts 2007 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

Jeg er spændt på hvordan DL-103 lyder i din PD-131/FR-24 kombo. Men det er da fint at den lige "varmer op" i din SL-1210'er.

(Måske) Surt med dine Linn højttalere. Står den på (evt.) rep. eller har du en anden plan B på den front?
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler

mirland
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 April 2007 kl. 08:51 | IP-adresse registreret  

Du ka tro at den PD-131 er flot. Jeg pudsede den op igår og er lige ved at have den på trapperne. Men jeg kan ikke helt finde ud af FR24. Den kæmper meget med sin ledning som er MEGET stiv og gerne vil vride den ud af sin "retning". Men jeg er blevet lidt lun på de FR arme. De er virkelig lækre og ikke mindst simple. En konstruktion som SME series 3 ligner altså noget fra Star Wars - og er nogenlunde lige så "nem" at have med at gøre.

Mht ht'ere så er jeg lidt i syv sind. Jeg er mega glad for mine Linn, men en rep. kunne let blive alt for dyr deres værdi taget i betragtning - og jeg ved at hvis man nærmer sig Scala med dem så bliver det DYRT ! Så måske kigger jeg efter en mellemstation til jeg er sikker på hvad jeg vil.

/Mirland

Den Blå Fisk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 01 April 2007 kl. 09:13 | IP-adresse registreret  

Uden at turde gøre mig klog på, hvad der er galt med højttalerne, tror jeg det billigste vil være, at købe et par og bruge dem som reservedele.

Keilidh er der stadig masser af i omløb, og skal de kun bruges til reservedele, betyder udseendet ikke alverden og så burde du kunne finde et par til lidt over 1000 kr. Er det modellen med den opgraderede diskant, du har?

Til top Vis Den Blå Fisk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Den Blå Fisk

mirland
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 April 2007 kl. 09:30 | IP-adresse registreret  

Ja, det er den sidste udgave af Keilidh der står her.

/Mirland

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 April 2007 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

Så lidt mere knald på naim, altså. Jeg synes nu ikke man kan kalde det hidsigt - jeg synes sådan set bare det spiller det der bliver puttet ind i det. Men nok om naim..

Hvad er problemet med dine højttalere - har du nogen ide om årsagen? Det lyder desværre alvorligt - måske det er opgraderings-tid  ?

mirland
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 April 2007 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

Ja, det er ikke skide godt med Keilidhsene. Enten er en enhed ved at smutte eller også er delefilteret. Uanset hvad ved jeg ikke helt hvorfor. For mange år i diverse øvelokaler osv har gjort at jeg ikke hører tordnende høj musik. Men det peger i retning af "nye" kasser  Lige nu står der et sæt Ruark Templar og spiller A Perfect Circle "eMotive" og det lyder ret godt. Ikke så lækker bund som K'erne men en meget langtidsholdbar lyd. Desværre har jeg købt dem til en kammerat, så de skal videre. Men jeg har selv kig på et sæt Kef 104/2 - bare for at prøve noget nyt !

Har lyttet mere til DL-103. Jeg synes den har en fin - men let - bund og en umiddelbart fin top. Den har ikke noget der ligner perspektiv i hverken den ene eller anden retning. Måske det kommer med tilspilning. Umiddelbart vil jeg ikke desto mindre give den moderat "recommended". Det er ufatteligt billigt (jeg gav under 900 fra ny) for en pu i den klasse. Man skal lige tænke på at jeg ikke slagter den med det samme og at den skal konkurrere med en DV20XL til 5 gange prisen.

/Mirland

stiv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005
Sendt: 02 April 2007 kl. 00:09 | IP-adresse registreret  

Hej mirland, jeg kender de kef 104/2 (hvad koster de!...). De findes også som 104/2s til biamping.
Hvis du render ind i kef 105/3, så prøv også dem... God jagt...

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 April 2007 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

Det lyder som om at du foretrækker DL-110/160 mirland?

Det sædvanlige spørgsmål: Har du leget med VTA/load impedance?

Standard headshell?

Har du overvejet at prøve passiv trafo + MM phono? Det kræver lige at man sætter sig ind i hvilken trafo der passer til en given situation for at opnå den "rette" (reelle) belastningsmodstand...

Mellemhjulet
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 02 April 2007 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

krenzler skrev:
Det lyder som om at du foretrækker DL-110/160 mirland?

Det sædvanlige spørgsmål: Har du leget med VTA/load impedance?

Standard headshell?

Har du overvejet at prøve passiv trafo + MM phono? Det kræver lige at man sætter sig ind i hvilken trafo der passer til en given situation for at opnå den "rette" (reelle) belastningsmodstand...

Jeg har lige fundet et par links der kan give Krenzler og andre grå hår. Nogle skøre briter forslår man belaster primærsiden med en 100 ohms modstand og ændre belastningen på sekundærsiden til 1 Megaohm:
http://www.world-designs.co.uk/forum/showthread.php?t=2442

Denon DL 103 siges også at være afhængig af en højere belastnings impedans end mere moderne MC pickupper + den kræver en særlig slasket arm......... Henvisningen herunder er til Thorstens indlæg "Denon 103 - back to reality"

http://www.goodsoundclub.com/Forums/ShowPost.aspx?postID=346 #346

Livet er ikke nemt
Til top Vis Mellemhjulet's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mellemhjulet

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 April 2007 kl. 14:27 | IP-adresse registreret  

Mellemhjulet skrev:
+ den kræver en særlig slasket arm.........

Har du en liste med kandidater?

Decca, Lenco,....?

<< Forrige Side af 34 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum