| Forfatter |
|
Xipzou Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 139
|
| Sendt: 11 Marts 2007 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ohøj skippers!!
En klassisk historie om et ægteskab der har resulteret i afsavn og skænderier grundet et par dejlige (store) Dali gulvhøjtalere......
Skal ikke kede med detaljerne men kort fortælle at vi stadig er sammen og nu skal jeg så have fundet nogle "små" højtalere
Mit spørgsmål går sådan set mere på hvad kan man forvente at kunne sælge (snøft) et par yderst velholdte (nyt stof på fronterne) Dali 107 for?? de er vel omkring 10 år gamle vil jeg tro....
OG vil et sæt POD´s (micro eller mini ved jeg ikke endnu) kunne spille så jeg ikke tuder hver gang?? (hører ikke så meget kanonhøj festmusik mere så det går nu nok..)
nå ja så har jeg mistet mit oprindelige "login" her så det er ikk emit første indlæg men første med denne konto
|
| Til top |
|
| |
zirio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 11 Marts 2007 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan tjekke den gennemsnitlige pris inde på dba, hvis det er!
Men mener prislejet ligger omkring de 1k. plus / minus.. (og ja det er syndt for dig) - har selv et par dali 109'er, og ville selv være trist, hvis jeg skulle skille mig af med dem!
mvh Henrik
|
| Til top |
|
| |
Xipzou Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Marts 2007 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
he he har fundet dem brugt fra 400,- til 1300,- så 1000,- er nok ikke urealistisk'
nogen der mangler?? bare for at vide at de vil blive sat pris på he he
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 11 Marts 2007 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor ikke gå ud og se efter nogle bedre, men mindre højttalere? Hvad med en højttaler som VA Haydn eller Dali H300? Begge reolmodeller med stor lyd siges det.
|
| Til top |
|
| |
Wilhelmsen Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 236
|
| Sendt: 11 Marts 2007 kl. 18:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville også finde et sæt mindre, men bedre højttalere end dem du har nu! Gud forbyde at du får pod's inden for dine døre. Jeg ville gøre som ascari foreslår, og købe et sæt Dali H300. Dem kan kæresten umuligt synes er grimme!
|
| Til top |
|
| |
Steffeng Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 450
|
| Sendt: 11 Marts 2007 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske et sæt Dali Ikon W2?
-designmæssigt er de faktisk rigtig flotte i hvid, og hvis man kunne få en B&W PV1 Sub til at give det sidste bund, så tror jeg faktisk man er rimelig godt kørende... (det er i hvert fald en del af mine fremtidsplanger, selvom subben ikke ligefrem står først på ønskeseddelen, den er noget pebret)
|
| Til top |
|
| |
Xipzou Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Marts 2007 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
HMMM den generelle konsensus må siges at hælde VÆK fra POD´s...
Hmm Nå nu må jeg få solgt de andre så få noget froskelligt hjem og lytte (stadig det vigtigste!!!)
|
| Til top |
|
| |
sHaCk_kO Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1488
|
| Sendt: 11 Marts 2007 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
et sæt Dali H300 og så i Rosewood det er en af de flotteste højtaler jeg nogenside har set og de KAN spille musik
__________________ Primare-Thule-Rega-VA-Velodyne-Panasonic BD35
:o)
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 11 Marts 2007 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er derfor man skal starte med nogle store lokummer af nogle højttalere, så har man et forhandlingsgrundlag til senere hvis det skulle blive nødvendig :)
|
| Til top |
|
| |
taz123456 Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 482
|
| Sendt: 11 Marts 2007 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ascari skrev:
| Det er derfor man skal starte med nogle store lokummer af nogle højttalere, så har man et forhandlingsgrundlag til senere hvis det skulle blive nødvendig :) |
|
|
Haha hørt..... __________________ Mit grej: Musical Fidelity A5 integreret, DLS R55 mk2, Squeezebox(fremragende maskine), Oppo dvd, LG 42PC1R Plasma. Se mere på: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=75120&KW=ta z123456
|
| Til top |
|
| |
Carloss Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2007 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 36
|
| Sendt: 12 Marts 2007 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Xipzou skrev:
|
HMMM den generelle konsensus må siges at hælde VÆK fra POD´s...
Hmm Nå nu må jeg få solgt de andre så få noget froskelligt hjem og lytte (stadig det vigtigste!!!)
|
|
|
Har du selv hørt Pods?? Hvis du kan li' lyden så køb dem endelig..konen/kæresten bliver sikkert glad.
Hvis du sidder foran anlægget og direkte hører musik...så vil jeg ik anbefale Pods. Som baggrund eller pc-højttaler måske... __________________ Ignorance is bliss..
|
| Til top |
|
| |
hifi-fjols Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juli 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 368
|
| Sendt: 12 Marts 2007 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
POD's vinder altid hos fruen, da de som regel har samme former ;)
Til prisen for POD's ville jeg dog heller vælge noget andet. Der findes mange dejlige reol højttalere derude. Kender ikke så meget til Dali 107, men er sikker på, du nok skal finde et par reol højttalere, der stadig kan give dig et lille smil på læben, når du hører musik :)
__________________ ... and hifi for all
|
| Til top |
|
| |