| Forfatter |
|
Cyber-Frog Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 762
|
| Sendt: 11 Marts 2007 kl. 17:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Nogen der ved hvad man skal forvente at betale for et par som i topic, hvis man da kan finde dem. :) Har surfet google men synes ikke rigtig at jeg er faldet over noget brugbart... På forhånd tak.
__________________ M.v.H Cyber-Frog
Mit Setup
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 11 Marts 2007 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
De havde en listepris på over 40.000 kr. fra nye
Der har været nogle til salg herinde - en af mine venner købte et sæt for 6-7.000 kr. Han er meget glad for dem.
På grund af Dantax navnet har de en lav gensalgspris så et sted mellem 6 og max 10.000 kr for et sæt.
Jeg har hørt dem hos ham et par gange og bliver hver gang positivt overrasket - de går meget dybt uden at buldre. Han havde et sæt albatros 3 før - det var ren papkasse i forhold til 8eren
De er ret store - omkring 2 meter - jeg tror at posselt har skelet lidt til Voigt piper der han lavede dem - men jeg ved egentlig ikke om de er basrefleks - kvartbølge horn eller noget helt tredie
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Cyber-Frog Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Marts 2007 kl. 10:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svaret mht. pris, det var også noget i den størrelsesorden jeg selv havde regnet med så det var jo ikke helt galt. Mht. forskellen på Dantax og Posselt så er førstnævnte bassreflex og sidstnævnte er en hornkontruktion, forskellen skulle være ret markent hvorfor jeg ikke er specielt interesseret i at prøve Dantax'en. M.v.H
Mit Setup
|
| Til top |
|
| |
Steffeng Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 450
|
| Sendt: 12 Marts 2007 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Begge dele skulle efter hvad jeg ved være en hybrid af horn med bassreflex.
Ved jeg med sikkerhed at Posselts Albatross 3 var, er ret sikker på at det er det samme med 8'eren.
|
| Til top |
|
| |
Cyber-Frog Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Marts 2007 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Steffeng skrev:
Begge dele skulle efter hvad jeg ved være en hybrid af horn med bassreflex.
Ved jeg med sikkerhed at Posselts Albatross 3 var, er ret sikker på at det er det samme med 8'eren. |
|
|
Okay, hvad jeg skrev i mit forrige indlæg er bare hvad jeg har læst mig til ved noget tid på google - og på grund af den forskel i konstruktionen skulle der også være stor forskel på de 2 højttalere, til posselts fordel. Men skal ikke kunne sige det eftersom jeg ikke har haft fingrene i hverken den ene eller den anden :) __________________ M.v.H Cyber-Frog
Mit Setup
|
| Til top |
|
| |
Steffeng Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 450
|
| Sendt: 12 Marts 2007 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har nogle papirer fra Posselt Audio på Albatross 3, hvor der står at det er en hybrid, så den er i hvert fald sikker nok.
"The unique Albatross is the result of a long research and development process, in which the goal was to combine the two classic and renowned loudspeaker principles: the straight Voight hornloaded cabinet with the bass-reflex principle."
Ovenstående er snuppet fra Dantax-hjemmesiden. - så den burde være reel nok.
|
| Til top |
|
| |
Cyber-Frog Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Marts 2007 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, jeg ved ikke hvad folk på diverse sider har røget så :) Hårde facts fra begge producenter tæller lidt mere i min bog end diverse forum folk, ihvertfald når det kommer til sådan noget her :) (Specifikationer mht. Hz og lovning om himmislk lyd fra producenter kan man så diskuttere :) )
Mit Setup
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 13 Marts 2007 kl. 00:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har så ikke røget noget (i godt 25 år) det sidste jeg røg var en gedde - serverede den sammen med frisk salat og nyplukkede kantareller - mums. Anyway - det med hybrid passer nok meget godt - formen på højtalerne skrier jo voigt pipe og udluftningingen ligner vel mest basrefleks
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
perbnil Lukket konto

Lukket efter ønske
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 65
|
| Sendt: 13 Marts 2007 kl. 16:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
De kostede 48.000 fra ny, Alt andet end 8'eren er middelmådige og ikke gode, 8'eren spiller himmelsk derudover florere der viden om og vide der findes 2 versioner en dantax og en posselt og dantaxen er l**te versionen, dette er forkert Der findes kun en albatross 8 fra dantax, udviklet med hjælp fra posselt. -Derudover har dette dantax ikke det mindste med det andet dantax og gøre andet end navnet se evt. deres andre produkter på deres hjemmeside www.dantaxint.com
Det er til dato den bedste højttaler jeg har hørt eller ejet, i den liste er bl.a. b&w 802-805N.
Skulle en tåbe en dag sætte sine til salg, så køb nærmest uanset pris jeg vil sige 20.000 ville være passende og give det er de værd!
|
| Til top |
|
| |
perbnil Lukket konto

Lukket efter ønske
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 65
|
| Sendt: 13 Marts 2007 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
min er en hornhybrid med de 2 8" excel i samme rum med en åbning i bunden, 17w excel mellemtonen har hele toppen af kabinetet som kammer.
Og den går bare dybt og præcis, samtidig med den spiller med en musikalitet der sjældendt er hørt overgået, men ok den er os lavet af top komponenter, det hele er seas excel og så lige 2 stk skanspeak revelator diskanter.
|
| Til top |
|
| |
Cyber-Frog Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Marts 2007 kl. 07:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er jo kommet noget mere information frem her i tråden end jeg regnede med da jeg startede den, det er jo kun dejligt :) Altid dejligere at blive klogere ;)
Mit Setup
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
| Sendt: 14 Marts 2007 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
Jeg har så ikke røget noget (i godt 25 år) det sidste jeg røg var en gedde - serverede den sammen med frisk salat og nyplukkede kantareller - mums.
Anyway - det med hybrid passer nok meget godt - formen på højtalerne skrier jo voigt pipe og udluftningingen ligner vel mest basrefleks 
|
|
|
Albatros er i princippet ikke anderledes end f.eks. Michelsson, Paraline, Ace, HF's gulvhorn m.fl. Et kort konisk horn med enheden anbragt ca.1/3 fra starten og en kraftig indsnævring af selve hornmundingen. En oldgammel typer der nægter at dø ud.
Det fulde navn er "Voight's Tapered Quaterwave Column" og er i virkeligheden en konisk orgelpibe, men "Voighthorn" er unægtelig mere mundret
|
| Til top |
|
| |
Gillardino Forum Bruger

Bruger siden: 09 August 2008 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1
|
| Sendt: 09 August 2008 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
[køb salg bytte er ikke tilladt på forum, brug privat beskeder eller ... ja køb salg bytte /Zorglub]
|
| Til top |
|
| |