Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 00:13   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: B&W CM7 og hvilken forstærker/effekt? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Nalla
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Sendt: 11 Marts 2007 kl. 20:54 | IP-adresse registreret  

Hej på forum

Har et par CM7 der pt bliver trukket af en Pioneer VSX 1016 Surround forstærker, og rigtigt gættet ... den kan slet ikke trække dem

Har haft lånt mig til en NAD 216 effekt, og det gav et gevaldigt løft!

Nu er spørgsmålet så .... en den Nad det bedste valg i prisklassen 2-5000.-?

Har kigget lidt på følgende : NAD214, NAD 216, NAD S200, Classic 8.0B og en Rotel 9et eller andet  ....  Er der nogle af disse i med fordel kan sige passer "perfekt" til de B&W'er?

I må meget gerne komme med andre forslag, hvis jeg har ramt helt ved siden af.

Da vi snakker brugte varer, og manglende min erfaring håber jeg på jeres hjælp

P.s ... Kan man bruge en int forstærker som effekt?  eks. vis Cayin 252b, Vincent 233?

Redigeret!

Til top Vis Nalla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nalla

Nalla
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Marts 2007 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

I må iøvrigt gerne komme med bud på højttalerkabler der kunne matche en evt. forstærker

winter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 12 Marts 2007 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

En rotel rb-990 eller rb-991 er en go makker til de b&w'er.
Til top Vis winter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af winter

hifi-fjols
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juli 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 12 Marts 2007 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

Tvivler lidt på at 1016 ikke kan trække dem. Min 1015, har intet problem med at trække sådanne højttalere - bruger selv B&W 601. Har du prøvet med bi-amping? Så giver det ende flere kræfter. Forstærkeren har jo 7x150 Watt - hvis du bruger 4 x 150 watt til dine højttalere, burde det ikke være noget problem.

NAD giver lidt mere punch - og har et boost ved omkring 60 Hz, der gør at de lyder af lidt mere.

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 Marts 2007 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

hvad med denne her?

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=39321

venligst

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 12 Marts 2007 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

hifi-fjols skrev:
Tvivler lidt på at 1016 ikke kan trække dem. Min 1015, har intet problem med at trække sådanne højttalere - bruger selv B&W 601. Har du prøvet med bi-amping? Så giver det ende flere kræfter. Forstærkeren har jo 7x150 Watt - hvis du bruger 4 x 150 watt til dine højttalere, burde det ikke være noget problem.

NAD giver lidt mere punch - og har et boost ved omkring 60 Hz, der gør at de lyder af lidt mere.

En DM601 er ikke engang tæt på at være det samme som en CM-7. En Pioneer 1016 har ikke strømstyrke nok til at trække et sæt CM-7´ere der, ligesom lillebror CM-1, er ret hård kost for forstærkeren.

Watt-målingerne kan du ikke bruge til noget hvis ikke der er noget strømstyrke bag, og det er der hverken i en Pioneer 1016 eller en hvilken som helst anden Denon, Pioneer, Sony osv. i samme prisklasse. Hans udtalelse dækker iøvrigt hans egen oplevelse, så hvordan kan du sige ham imod uden selv at have hørt det??

Iøvrigt er en 1016 ikke på 7x150 watt i den brugbare ende - opgivelsen er 7 x 150 watt i 6 ohm DIN målt ved 1 khz med 1% støj - det modsvarer nogenlunde 7x50 watt i 8 ohm målt over hele frekvensbåndet.

hifi-fjols
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juli 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 12 Marts 2007 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

Ved godt at en DM 601 ikke er det samme som en CM-1 eller CM-7 - Har dog prøvet sådan et sæt højttalere på min forstærker (der snart bliver skiftet ud), hvor de spillede ganske fint. Tror ikke på, at der kan være så stor forskel på 1015 og 1016. Umiddelbart synes den eneste forskel at være udseende og hdmi indgangen.
Til top Vis hifi-fjols's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifi-fjols Besøg hifi-fjols's Websted

Nalla
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Marts 2007 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

Mange tak for svar

Prøver lige og svare jer alle :

Winter : Det var den jeg selv har haft kig på, har du selv erfaring med den parret med et par B&W?

Hifi-fjols : Nu ved jeg ikke om der er forskel på en 1015 kontra 1016, men hvis ikke der er, skylder du dig selv at prøve en "bedre" effekt .... Det jeg oplevede med den NAD, var langt bedre bas (fast og hård, tror jeg er den bedste beskrivelse....Meget mere "rolig/blød" i diskanten og mere "dybde" i mellemtonen (vokal/sang var fremtrukket) ... Pioneer'en derimod spiller "flof" bas og er skinger/skærende i diskaten, hvis den får lidt volumen og mellemtonen lyder som om den står i en papkasse.... Jeg har prøvet både bi-amp, bi-wire og rodet meget med EQ'en iden, uden held  

Har heldigvis fået den billig og havde "grædt snot" hvis jeg havde givet vejl. pris... Men igen vidste jo godt de 7x150watt ikke var ægte watt

MN1974 : Har læst testen og den er jo klart positiv, men den ligger lidt op til mit spørgsmål om man kan bruge en int forstærker som effektblok (fordele/ulemper)?

Ronin : Som jeg har læst mig lidt frem til her på forummet, passer din beskrivlse med "strømstærk" perfekt .... Pio'en lyder som om den godt "vil" og når man så skruer lidt op, øv!
De B&W'er stær til en følsomhed på 88db, hvilket jeg forstår som "glem dem til en alm surround forstærker ... Korrekt?

Er klar over de 2-5000.- ikke er alverden, men har bare altid den forkerte lottokupon i pungen

Nalla
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Marts 2007 kl. 08:41 | IP-adresse registreret  

Har haft kigget lidt på følgende :

http://www.xtz.se/produkter/classa100dii.html  4300.- (Ny)

Classic 8.0b - 2800.- (Ny)

NAD 216, er der ikke lige nogle til salg af fortiden (til fornuftige priser )

Rotel R990 3000.- (Brugt vare, alder ukendt)

Hvis nogen har erfaring med nogle af ovenstående til et par B&W, eller kan "beskrive" lyden på dem, må i meget gerne smide et svar

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes