Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 16:08   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: DVI-HDMI kabel, Clicktronic eller supra? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
AndersDGP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 12 Marts 2007 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

Hej!

Skal bruge et DVI-HDMI kabel, men ved ikke om det skal være et Clicktronic eller Supra kabel fra AV-Connection. Det skal gå fra dvd til TV, samt fra PC til TV, så skal bruge 2 stks.

DVD til tv, skal ca være 2 meter. Og fra pc til tv, skal ca være 3 m.

Det skal selvfølgelig være et super kabel, men hvis der ikke rigtig er nogen forskel vil jeg jo ikke smide de ekstra cash.

Tak

hifi-fjols
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juli 2006
Sendt: 12 Marts 2007 kl. 15:28 | IP-adresse registreret  

Fra pc til tv tvivler jeg på ret stor forskel. Fra dvd til tv, kan det muligvis godt betale sig, men nu ved jeg ikke, hvilken dvd eller hvilket tv det handler om.
Til top Vis hifi-fjols's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifi-fjols Besøg hifi-fjols's Websted

AndersDGP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Marts 2007 kl. 15:34 | IP-adresse registreret  

Det er fra en Denon 1910 og tv'et er et PV60.

Ved det bare ikke. Hvad med antal meter? Er det ikke kun over 10 meter, at der begynder at kan ses noget
?

hifi-fjols
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Marts 2007 kl. 15:37 | IP-adresse registreret  

Det er klart at over størrer afstande bliver vigtigheden af god og ren overførsel samt god afskærmning størrer - men det er bestemt ikke ligegyldigt over korte afstande. Nogle mener, at der ikke er forskel på digital kabler. Jeg vil alligevel være sikker på, at der vil være en forskel at se. Af erfaring med andre kabler fra hhv. clicktronic og supra, så er supra af noget bedre kvalitet.
Til top Vis hifi-fjols's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifi-fjols Besøg hifi-fjols's Websted

AndersDGP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Marts 2007 kl. 15:51 | IP-adresse registreret  

Men clicktronic, er det noget skidt noget, eller er de ikke gode nok?

hifi-fjols
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Marts 2007 kl. 16:09 | IP-adresse registreret  

Mine erfaringer er, at det minder for meget om standart kabler - i flot balkjole.

AndersDGP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Marts 2007 kl. 16:10 | IP-adresse registreret  

Hmm, de skriver bare det er i den høje ende. 

hifi-fjols
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Marts 2007 kl. 16:15 | IP-adresse registreret  

Hvorledes ville du sælge et produkt, hvis du skulle skrive: Et kabel, der måske ikke er i bedste kvalitet rent lydmæssigt - men det ser godt ud!

AndersDGP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Marts 2007 kl. 17:23 | IP-adresse registreret  

Nej det er nu igennem herinde og via recordere.dk
Kablet skal heller ikke bruges til lyd, da det er DVI/HDMI, så kun billede.

hifi-fjols
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Marts 2007 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

Hehe, ja selfølgelig - men deres lydkabler er heller ikke at råbe hurra for. Kan kun fortælle udfra mine egne erfaringer.

AndersDGP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Marts 2007 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

Hmm, så skal jeg sq sikkert købe de lidt dyrre hvis det er så meget bedre og det andet virkelig er noget l**t. Troede bare når det galg HDMI kabler, altså digitalt, så gjorde det ikke så meget

erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 Juli 2006
Lokalitet: København
Sendt: 12 Marts 2007 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

Har haft både Supra og Clicktronic HDMI-kabler. Jeg synes ikke jeg har sporet den vilde forskel i kvaliteten (korte længder), men Supra's stik er klart Clicktronic overlegne.

Clicktronic falder ud bare man kigger på det apperat det sidder i, hvorimod Supra bliver siddende - så det er primært på den mekaniske kvalitet jeg vil anbefale Supra... når det kommer til længere kabler har jeg ikke haft mulighed for at sammenligne, men har et 12 Supra og det virker kanon og leverer et super signal. Det var efter jeg købte dette, at jeg opdagede kvalitetsforskellen og skiftede min e korte og billige Clicktronic kabler ud med Supra - et skift jeg aldrig har fortrudt.

MVH.
Til top Vis erla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erla Besøg erla's Websted

AndersDGP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Marts 2007 kl. 18:01 | IP-adresse registreret  

Falder de nemt ud, hmm, så går det sq ikke. Jeg rykker jo ikke med tv'et, men er de simpelthen for dårlige

netbjarne
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 15 Marts 2007 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

Jeg bruger det billige dvi->hdmi kabel fra av-connection, 7.5 meter, fra denon 1910 til sanyo plv-z3 projektor, og kører 720p - det spiller fint.

Da der er tale om digital overførsel burde der vel ikke være nogen forskel i resultatet, forudsat kablerne virker, selvfølgelig.

Min forhandler tilbyder heldigvis at man kan prøve kablerne og returnere dem hvis man ikke er tilfreds... Nu begynder det at lugte af reklame, det er jeg klar over, men jeg pointerer blot, at den service kunne man jo vælge at gå efter hvis man er i tvivl om et givent kabel fungerer som ønsket.

zuluDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005
Lokalitet: København
Sendt: 15 Marts 2007 kl. 17:57 | IP-adresse registreret  

AndersDGP skrev:

Hej!Skal bruge et DVI-HDMI kabel, men ved ikke om det skal
være et Clicktronic eller Supra kabel fra AV-Connection. Det skal gå
fra dvd til TV, samt fra PC til TV, så skal bruge 2 stks. DVD til tv, skal ca være 2 meter. Og fra pc til tv, skal ca være 3 m. Det skal selvfølgelig være et super kabel, men hvis der ikke rigtig er nogen forskel vil jeg jo ikke smide de ekstra cash.Tak

Hvilket TV er der tale om?
Det er langt fra alle LCD-TV, der kan 1:1 pixelmapping via DVI, men de fleste kan dog gøre det via VGA, og det vil i de fleste tilfælde så være at foretrække.

netbjarne skrev:
Da der er tale om digital overførsel burde der vel ikke være nogen forskel i resultatet, forudsat kablerne virker, selvfølgelig.

Det er ikke rigtigt. Her er hvad jeg skrev i tråden Digitalkabel, hvad kan betale sig?, som godt nok omhandler digitale lydkabler, og (som sædvanlig) førte til, en mere eller mindre saglig, debat om jitter.

zuluDK skrev:
"Digitale" signaler er skam også sårbare overfor støj. Grunden til at jeg skriver digitale i "" er fordi, det, der rent fanktisk sendes gennem kablet, er analoge repræsentationer (waveforms) af nuller og et-taller, som så skal detekteres (digitalt) i modtageren.

Det er også grunden til at man kan bruge et phono (coax)-kabel til både analog og digital lyd.

Jeg kan sagtens forestille mig at der kan være stor forskel på forskellige kabler og hvordan de påvirker hvad der sendes igennem. Om man kan høre forskel er så en anden sag.

Med digitale forbindelser er det ikke som mange (fejlagtigt) tror at: Enten er der forbindelse eller også er der ikke.

Så jeg vil som de andre anbefale at man lytter til forskellige kabler, og vælger det man synes lyder bedst - hvis man ikke kan høre forskel, kan man jo bare tage det billigste...
Til top Vis zuluDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zuluDK

AndersDGP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Marts 2007 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

Det drejer sig om et PV60. Har købt supra til DVD'en. Tror du ikke jeg kan købe clicktronic til pc?

funnyman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 17 Marts 2007 kl. 12:18 | IP-adresse registreret  

AndersDGP skrev:
Det drejer sig om et PV60. Har købt supra til DVD'en. Tror du ikke jeg kan købe clicktronic til pc?

Jeg har et Clicktronic dvi-hdmi kabel fra pc til projektor og det spiller bare ( 10 meter )
No worries :)
Til top Vis funnyman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af funnyman

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes