| Forfatter |
|
Ulrik Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 29 December 2003 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej mit navn er Ulrik. Jeg vil gerne benytte dette forum af viden og eksperter til at få lidt kvalificeret hjælp angående mit forestående køb af højttalere. Jege spiller for det meste populærmusik, faktisk en del techno og house, men også gerne melodisk rock som for eksempel Pink Floyd eller Cold Play. Højttalerne skal både være rigtig gode og pæne. Jeg vil gerne have et sæt, som er lidt fremtidssikret. Jeg påtænker at købe noget Primare senere (Cd og integreret forstærker). I øjeblikket har jeg noget ældre Denon, som ikke er verdens bedste, men hæderligt. Jeg håber I vil give jeres besyv med mht. hvilke højttalere, I synes, jeg bør vælge. Jeg har mestendels set efter brugte højttalere, da der jo er penge at spare her for en fattig studerende som mig :-) Jeg har tænkt mig at ofre max. 6000 kr for sættet. Kom gerne med jeres råd og evt andre forslag end nedenstående, hvor jeg har tænkt på at købe en af følgende højttalere.
Dali 850, Audiovector M2 eller M3. Hvad med noget Dynaudio eller andre ting?
Venlig hilsen - og på forhånd mange tak! 
Ulrik
|
| Til top |
|
| |
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
| Sendt: 29 December 2003 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hold dig fra Dynaudio men hvad med DSL fra TC eller systemaudio ?
lån lyt og lær 
|
| Til top |
|
| |
Ulrik Forum Bruger

|
| Sendt: 29 December 2003 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jonas!
Tak for dit prompte svar. Hvorfor ikke Dynaudio?
Er der nogle modeller i de nadre mærker, du foreslog, som du særligt vil anbefale. Jeg har kigget på SA1280 MKII, men ved ikke, om der er nok bund i?
Ulrik 
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 29 December 2003 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ulrik skrev:
|
Hej Jonas!
Er der nogle modeller i de nadre mærker, du foreslog, som du særligt vil anbefale. Jeg har kigget på SA1280 MKII, men ved ikke, om der er nok bund i?
Ulrik 
|
|
|
Dyn lyder ikke godt .
|
| Til top |
|
| |
Ulrik Forum Bruger

|
| Sendt: 29 December 2003 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg så disse Dynaudio på dba:
|
Dynaudio i Contour 2 kabinet m.Esotec D260 diskant og Esotec 20W75 bas/ml. tone (8"). Nypr. 16000; nu: 5.800 |
|
|
| Til top |
|
| |
Ulrik Forum Bruger

|
| Sendt: 29 December 2003 kl. 11:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, men er der nogle af de andre mærker (modeller) du her vil anbefale?
Ulrik 
|
| Til top |
|
| |
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
| Sendt: 29 December 2003 kl. 11:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ulrik skrev:
|
Hej Jonas!
Ulrik 
|
|
|
Dunaudio er i mine øer alt for enslydende og jo dyere de bliver jo slemmere. Men de billige Dynaudio modeller til under 5000kr er de bedste, men kan stadig ikke måle sig med mange andre højtaler mærker.
Du skriver NOK bund hvad mener du ? vil du have mere bund og hermed forstået for meget bund hele tiden ? eller vil du blot have en bund der kan mærkes ?
|
| Til top |
|
| |
Ulrik Forum Bruger

|
| Sendt: 29 December 2003 kl. 11:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det sidste. Den skal være stram og fast bunden, og dermed selvfølgelig heller ikke mudret og upræcis. Hvad siger du til Audiovector M3 eller SA1280 MKII?
Ulrik 
|
| Til top |
|
| |
Kenneth K. Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 281
|
| Sendt: 29 December 2003 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Ulrik
Fordi Jonas ikke kan li' Dynaudio er det ikke ens betydende med at det du heller ikke kan li' lyden fra dem. Dynaudio er et højt respekteret mærke i hele verden, så helt dårlige kan de ikke være. Og egentlig synes jeg at Dynaudio ville nok passe godt til din musiksmag. Lyd skal høres med dine egne øre, ikke andres.
Mht. SA1280MKII er den meget rost og skulle eftersigende være en kanon højtaler til pengene. Om bassen er "stor" nok må være op til dig. Dit lytterum spiller er stor rolle i hvor kraftig bassen bliver. Mit bedste råd er at høre 1280'eren. Lidt kliche herinde, men ud at lyt!
Mvh,
Kenneth
|
| Til top |
|
| |
thomas_ls Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 421
|
| Sendt: 29 December 2003 kl. 11:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Ulrik og velkommen til!
Hvis du hører techno og house, så ville jeg anbefale et Dali, som har en fyldig bas, dermed ikke sagt, et bassen ikke har svagheder i Dalis modeller, men de vil f.eks. fremkomme, hvis du hører Jazz og lign.
Jeg har et par Dali 450 stående, meget velholdte med original emballage. Jeg bruger dem kun som 'afløser'. Jeg vil gerne stille dem op, så du kan komme og lytte til dem, godt nok på en high-end forstærker.
Du kan se dem på dba.dk, men vi kan finde ud af en anden pris og evt. finde nogle spikes og evt. kvalitets-højttaler kabal, har et 12-ledet Audioquest kabel liggende.
Hvis du vil have meget højttaler for pengene, kunne det være et valg. Kvalitets-mæssigt på niveau med 850 modellen, men ikke med helt samme bas-effekt. Men der er væsentlig mere fyldig bund i 450 modellen end i SA 1280 MKII, som jeg også har stående!!!
Skal de stå i et stort rum, skal du vælge 850 modellen.
Kom og lyt, det er kun derved du kan finde et sæt du bliver glad for.
|
| Til top |
|
| |
Ulrik Forum Bruger

|
| Sendt: 29 December 2003 kl. 12:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Thomas!
Det kunne jeg nok godt tænke mig. Hvilken farve har dine 450'ere? Prisen vil jeg selvfølgelig gerne høre mere om. Du kan evt. skrive til mig på ulrikdyrbye@hotmail.com.
Tak for venligheden!
Ulrik Dyrbye 
|
| Til top |
|
| |
cartman Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 13
|
| Sendt: 29 December 2003 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Ulrik!
Jeg vil bare lige sige at jeg varmt kan anbefale Audiovector M3 - jeg har selv M3 Super og de er virkeligt musikalske! Jeg kender også den almindelige M3'er - og det er virkelig god lyd til prisen. Har du overvejet B&W? De laver også nogle virkeligt gode højttalere i prislejet 5-7000 kroner... Begge mærker er gode 'allround'-højttalere som spiller det meste musik rigtigt godt. Hvis du endelig skulle mangle bund i din bas (hvilket jeg tvivler på med M3'eren) kan du jo koble en sub på i stereo-mode (altså hvis du har en forstærker med sub-udgang)...
Venligst,
Cartman
|
| Til top |
|
| |
Ulrik Forum Bruger

|
| Sendt: 29 December 2003 kl. 12:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Cartman!
Har du noget indtryk af m2'eren i forhold til m3'eren. Er der forskel på C2 og M2 kvalitetsmæssigt i lyden, synes du
Ulrik 
|
| Til top |
|
| |
cartman Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 13
|
| Sendt: 29 December 2003 kl. 12:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ulrik,
Jeg kender desværre ikke M2'eren ... er det en forgænger til M3? C2 er langt fra M3 i lydkvalitet - men jeg ved ikke med M2...
Venligst,
Cartman
|
| Til top |
|
| |
Ulrik Forum Bruger

|
| Sendt: 29 December 2003 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|