Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 16:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Setup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
JimmiS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 13 Marts 2007 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

Nu haaber jeg det er det rigtige forum jeg er havnet i.

Jeg skal til at koebe et TV, som sikkert bliver Sony KDL-40X2000 og laver i den forbindelse ogsaa en HTPC.

Pt. har jeg ingen hoejttalere eller anlaeg. Men jeg overvejer at lave en HTPC med indbygget skaerm, saa jeg ikke behoever taende TVet. I den forbindelse vil det saa vaere mest hensigtsmaessigt med eksterne hoejttalere, saa TVet som sagt ikke behoever taendes.

Jeg er ikke interesseret i surround. Men hvis jeg koeber to gode hoejttalere, og vil have de skal bruges af baade TV og HTPC.. kan det lade sig goere? Altsaa, saa TVet slet ikke bruger sine egne hoejttalere.

Og skal jeg saa have en receiver eller en forstaerker? Kan en surround receiver/forstaerker bruges selvom det kun er to hoejttalere? I saa fald, er der en relativ billig NAD-model som kan anbefales (max ca. 3.000 kr.)?

Hvilke hoejttalere? De skal sikkert staa i et skab med stofdoer, som maaler 52 cm x 36 m (bredde x hoejde). Max ca. 1.500-2.000 kr. pr. stk. Min stue er ca. 17 m2.

Men saa bliver hoejttalerne tilsluttet receiveren/forstaerkeren. Er der stik nok i saadan én til at tilslutte baade TV og HTPC?

Til top Vis JimmiS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JimmiS

zirio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005
Lokalitet: København
Sendt: 13 Marts 2007 kl. 23:47 | IP-adresse registreret  

Det du kan gøre er at købe en intg.forstærker (fx NAD - http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Stereo/Forstaerker/N AD_C320BEE_forstaerker_NAD_graa.htm), også bare koble den til PC'en - via et RCA-kabel (der hvor der er 2 rød-hvid i stik i hver ende)

Så køberdu bare et par (Dali 104 tror jeg godt kan være derinde), men du må ikke hænge mig op på det, også skulle du være godt kørende..
Ellers må du lige sende en PB (personlige meddelse), også finder vi lige ud af det!

mvh
Zirio

Zirio's Cinema

Bassfilm

Til top Vis zirio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zirio

JimmiS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 14 Marts 2007 kl. 00:04 | IP-adresse registreret  

zirio skrev:
Det du kan gרre er at kרbe en intg.forstזrker (fx NAD - http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Stereo/Forstaerker/N AD_C320BEE_forstaerker_NAD_graa.htm), ogsו bare koble den til PC'en - via et RCA-kabel (der hvor der er 2 rרd-hvid i stik i hver ende)

Sו kרberdu bare et par (Dali 104 tror jeg godt kan vזre derinde), men du mו ikke hזnge mig op pו det, ogsו skulle du vזre godt kרrende..
Ellers mו du lige sende en PB (personlige meddelse), ogsו finder vi lige ud af det!

mvh
Zirio

Zirio's Cinema

Bassfilm

I see.

Hvad med forbindelsen til TVet? Jeg gaar ud fra, at Dali hoejttalerne under alle omstaendigheder vil vaere bedre end TVets egne hoejttalere?

Har hoejttalerne forresten et andet navn nu? Jeg synes ikke jeg kan finde dem paa www.dali.dk

Kan du kort forklare mig, hvad forskellen paa en forstaerker og en receiver er?

Til top Vis JimmiS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JimmiS

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes