| Forfatter |
|
mblp Forum Bruger

Bruger siden: 14 Marts 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 14 Marts 2007 kl. 00:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skal invistere i et par nye monitorhøjtalere, hvortil mit budget er imellem 2500 - 3000 kr. Hvad kan anbefales? Min forstærker en Onkyo A-9310.
|
| Til top |
|
| |
Pieter Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 14 Marts 2007 kl. 04:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Din budget er begrænset. Prøv Dynaudio Audience 42, KT-Radio eller HiFi4you, rigtigt god lyd for pengene. Alternativ, Epos M5, Lydbutikken.
|
| Til top |
|
| |
mblp Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Marts 2007 kl. 11:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har set lidt på Tannoy sys dc1. De er i øjeblikket på tilbud diverse steder til 1295,- nedsat fra 2800,-. Er de mon værd at samle på?
|
| Til top |
|
| |
Pieter Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 14 Marts 2007 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg glemte at navne Evox, Lydbutikken. De winner ikke en skønhedskonkurrence, men lyder rigtigt god!!!
|
| Til top |
|
| |
norden Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 33
|
| Sendt: 14 Marts 2007 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor ikke prøve noget brugt - du skal bare forlange at høre dem spille først (det er ret let at høre om de er ødelagte - eller gamle og møre). Min søn kører bl.a. med nogle af mine Heco proff. som er fra først i 70`erne......
|
| Til top |
|
| |
mblp Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Marts 2007 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
norden skrev:
| Hvorfor ikke prøve noget brugt - du skal bare forlange at høre dem spille først (det er ret let at høre om de er ødelagte - eller gamle og møre). Min søn kører bl.a. med nogle af mine Heco proff. som er fra først i 70`erne...... |
|
|
Vil helst købe nyt!
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
| Sendt: 15 Marts 2007 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor? Der er mange der sælger næsten nyt udstyr, og jeg synes i hvert fald du skal give det et forsøg: find en der sælger nogle monitorer i nærheden af dig, og tag så ud til pågældende person og find ud af, at brugt er mindst lige så godt som nyt - måske endda bedre, da det er langt langt billigere __________________
Guide til billedupload
|
| Til top |
|
| |
LarsOhl Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 157
|
| Sendt: 18 Marts 2007 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja gå efter noget brugt vil jeg sige......du kan få utroligt meget vellyd brugt for dit budget i forhold til hvis du skal købe nyt.
Har selv haft JBL TI1000 som jeg købte brugt for 3000 kr. og solgte videre 4 år senere for 2200 kr. (nylisteprisen var vist dengang lige over 10000 kr. sættet)
__________________ Gamut L3
Accuphase E408
Marantz CD-10
Audio Physic Luna
Denon DVD2900
Nad S300
|
| Til top |
|
| |
norden Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 33
|
| Sendt: 25 Marts 2007 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har haft hifi i 117 år (OK men næsten ) noget er købt brugt. Og noget af det jeg har i dag vil man med rette kunne betegne som brugt. Det som er afgørende er om det er kvalitet - og om det er behandlet ordentligt.
Og så den gamle "regel" 75% af det du bruger skal gå til lyden....forstærker, kabler (som er vigtige) og alt andet out performer næsten altif de højtalere som du umiddelbart for foreslået.
|
| Til top |
|
| |
mblp Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Marts 2007 kl. 10:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så Tannoy er altså ikke gode??!! Men hvordan kan jeg være sikker på, at brugte højtalere har været behandlet ordentligt?  Jeg har i en måneds tid set lidt i DBA og her på brugtmarkedet. Det er sgu lidt af en jungle at finde rundt i. Jeg er i hvertfald ikke faldt over nogle højtalere, som jeg er interreseret i, der passer til mit budget på 2500- 3000 kr.
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 26 Marts 2007 kl. 10:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo da tannoy er fine. Hvis det er en ægte studimonitor du går efter, så kig efter en brugt JBL 4408/4410 men kig godt efter kantophænget.
|
| Til top |
|
| |