Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 10:22   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Samsung 2007 modeller (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
luis figo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 15 Marts 2007 kl. 00:07 | IP-adresse registreret  

Så er priserne begyndt at dukke op på samsungs 2007 modeller, her er priserne for nogle af 40"erne og op (LCD TV):

http://www.idealo.de/preisvergleich/ProductCategory/4012F492 686-496902I16-15.html?ts=1173900085917

Info her:

http://www.samsung.com/uk/products/television/tftlcd/index.a sp

Det ser ud til at Idealo har fejlinformationer omkring 50" modellen i M-serien den skal formentlig være 52".

Det bliver spændende at se hvordan de nye skærme klarer sig mod nogle af de bedste som jeg synes Sharps top modeller er. Ærgeligt at Sharp har deres banding problem, ellers synes jeg de er nogle af de bedste LCD tv jeg har set.

Jeg er dog også interesseret i at høre nærmere omkring deres 50.000/100.000:1?? LCDer der skulle dukke op i Juli måned i USA. Lidt læsning her:

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=788306

Gad vide hvordan de vil klare sig op imod Pioneers superkontrast plasmaer. Det bliver også rigtigt spændende at læse om hvordan de nye højkontrast Plasma og LCD skærme vil klare sig mod SED. Forhåbentlig bliver vi klogere senere i år.

Og her er oplysningerne om deres Plasma skærme inkl. priser på 50":

http://www.samsung.com/uk/products/television/plasma/index.a sp

http://www.idealo.de/preisvergleich/ProductCategory/4014F178 816-497101.html

Upate: Det ser ud til at links til idealo.de ikke virker som de skal. De virker hvis i kopierer linket og smider det i URLen/ Adressen.

Til top Vis luis figo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af luis figo

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 15 Marts 2007 kl. 08:04 | IP-adresse registreret  

luis figo skrev:

Jeg er dog også interesseret i at høre nærmere omkring deres 50.000/100.000:1?? LCDer der skulle dukke op i Juli måned i USA. Lidt læsning her:

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=788306

Gad vide hvordan de vil klare sig op imod Pioneers superkontrast plasmaer.

Jeg så dem i Vegas (godt nok prototyper, men alligevel). Og jo, den kunne da lave sort, men det er efter min mening slet ikke dét der er problemet i forhold til et Pioneer plasma - slet ikke når sort-niveauet opnås med dynamisk backlight. Billedkvaliteten generelt er nøjagtigt samme oplevelse som på de nuværende modeller, og så længe Samsung ikke er interesserede i at levere bare nogenlunde naturlige farver, så kommer de aldrig til at levere et TV på Pioneer niveau.

Det er lidt som om at folk har fået opfattelsen af at forskellen på plasma og LCD drejer sig om kontrast, og når LCD så når op på samme kontrast som plasma, så har LCD "overhalet" plasma. Sådan er det ikke, der er en lang række ting som LCD gør anderledes end plasma (bemærk jeg ikke sagde "dårligere"... ) Den største fordel jeg ser ved LCD-tv med 100.000:1 og 1.000.000:1, er nok at når folk ser dé tv, og ser et billede der STADIG ikke er det bedste på markedet, så forstår de måske at kontrast-opgivelserne er ligegyldige - specielt når det er dynamisk kontrast.

Jeg vil iøvrigt stadig gerne vide hvordan Sharp har målt sig til 1.000.000:1. I hvert fald synes jeg de skulle låne deres overnaturlige måleudstyr ud til Pioneer, som i det mindste har været ærlige nok til at melde ud at de ikke har kunnet finde måleudstyr der kan give en troværdig måling over 20.000:1. For nu at sige det ligeud: Det tror jeg heller ikke på at Sharp har, så hvordan de kan udtale sig om hvorvidt deres tv har 100.000:1 eller 1.000.000:1, det vil jeg gerne vide. Under alle omstændigheder, så kan hverken du eller jeg se forskel på 20.000:1 og 10.000.000.000:1.

Det sjove ved dynamisk kontrast, er at hvis du laver den aggressiv nok, så kan du meget nemt opnå "uendelig" kontrast. Du vil godt nok ikke kunne se noget så snart billedet er mørkt, men 10 milliarder:1 kontrast ser jo godt ud på papiret, ik?

Bonus-oplysning: Øjets dynamik-område er cirka 800:1.

Iron Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 15 Marts 2007 kl. 08:21 | IP-adresse registreret  

Synes sgu ikke folk skal fokusere så meget på kontrasten, det bliver billedet ikke nødvendigvis bedre af.... Man skal jo alligevel ikke have øjene brændt ud...

Hørte på et tidspunkt at Hollywoods bedste biografer kunne lave 300:1 med slukkede exit skilte. Og både fladskærme og hjemmebio projektorer skulle ligge langt under det.

Handler det ikke mere om, at de forskellige marketing afdelinger gerne vil overgå hinanden, fordi så mange kunder opfatter kontrast som et kvalitetstegn? I stedet for at oplyse, hvad tallet i virkeligheden er... Hvordan man så en måler det.

Til top Vis Iron Man's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Iron Man

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 15 Marts 2007 kl. 08:49 | IP-adresse registreret  

Folk er mere fokuserede på tal end alt andet - sådan er det bare. Det ved marketingsafdelingerne, og det må folk så leve lykkeligt uvidende om. Og så har de selvfølgelig hørt alle mulige sjove rygter om plasma når de kommer og spørger til LCD kontra Plasma - her er hitlisten over rygterne:

1. Vi har hørt at plasma-skærme punkterer med tiden.

2. Hvornår skal der fyldes gas på?

3. Levetiden er kun en trediedel af en LCD

4. Plasma har mange pixelfejl (WHAT??)

5. Billedpunkterne i plasma tørrer ud med tiden og farverne forsvinder..

Hehe, der er mange flere - her var bare de bedste guldkorn!!

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 15 Marts 2007 kl. 10:29 | IP-adresse registreret  

Iron Man skrev:

Handler det ikke mere om, at de forskellige marketing afdelinger gerne vil overgå hinanden, fordi så mange kunder opfatter kontrast som et kvalitetstegn? I stedet for at oplyse, hvad tallet i virkeligheden er... Hvordan man så en måler det.

Ganz genau. Som den gode Henrik Peulicke påpegede overfor mig på et tidspunkt: Hvor mange gange har du set en kontrast-opgivelse af et CRT-tv? Kontrast var ikke interessant dengang, fordi det ikke var et problem. Det betød ikke at kontasten var ens på alle tv, langtfra! Det blev bare ikke opfattet som et problem. Dét på trods af at der fandtes masser af CRT-tv med ringere kontrast end f.eks. et Panasonic plasma. Kontrast er paradoksalt nok kun blevet et salgsargument for fladskærmene, fordi det generelt er/har været så ringe at det er blevet et problem. Når kontrasten på fladskærmene er høj nok til ikke længere at være et problem, så kan det være hamrende ligegyldigt om det er 10.000:1, 100.000:1 eller 147 fantasillioner:1. Bare det er godt _nok_. Men nu har vi slået kontrast fast som salgsparameter, og så bliver det umådeligt svært at slippe af med igen.

Det samme kan iøvrigt siges om lysstyrke. Der findes næppe en fladskærm på markedet, hvor lysstyrken ikke er høj nok. Dét skete heldigvis hurtigt nok til at lysstyrken aldrig rigtigt bed sig fast som konkurrenceparameter, på samme måde som kontrasten.

Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Flatpanels.dk

Bruger siden: 05 September 2005
Sendt: 15 Marts 2007 kl. 14:28 | IP-adresse registreret  

Citér:

Men samtidig også dynamisk i forhold til fokusområdet 

For lige at vende tilbage til Samsung nye modeller, så kan der også læses mere her: http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id =1172565063

Flatpanels tager desuden mod CeBIT i morgen, og Samsung er som altid stærkt repræsenteret, så der skal nok komme tilbagemeldinger, og en masse billeder.

luis figo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Marts 2007 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

Jeres indlæg er fuldt ud i overenstemmelse med en sætning som ofte dukker op og som er yderst vigtig:

"gå ud og se det med egne øjne"

Det handler derfor om at vurdere hvilken skærm man selv synes er bedst når man har været ude at kigge på dem evt. med noget materialle man selv tager med, og set i forhold til hvad skærmen skal bruges til.

Jeg ville vælge Plasma hvis jeg kun skulle anvende skærmed til film/ tv programmer, men LCD hvis jeg anvendte skærmen i forbindelse med en PC. Jeg er stadig imponeret over Sharps XDE serie men desværre er der lige det med banding. Jeg håber problemet bliver løst på den kommende topmodel.

Hvad Samsung angår kommer de også med en 70" LCD senere i år, jeg ved dog ikke om det kun bliver introduceret på det amerikanske marked. Her er et par billeder mere af deres kommende LCD tv:

http://www.pocket-lint.co.uk/news/news.phtml/7000/8024/samsu ng-tulip-lcd-televisions-announced.phtml

Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Flatpanels.dk

Sendt: 15 Marts 2007 kl. 15:49 | IP-adresse registreret  

Jeg har set 70 tommer prototyper fra Samsung ved flere lejligheder og der er stor forskel på billedkvaliteten. Den kommercielle model er jeg ikke vildt imponeret over, mens prototypen med LEDs er ret interessant.

Samsung har tidligere udtalt, at 70 tommeren skulle lanceres i febraur/marts, selv om det nok ikke holder helt - hvert fald ikke herhjemme i lille Danmark. Læs eventuelt mere her: http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id =1164706264

Hvad angår Sharps kommende topmodel, så har jeg også set denne et par gange allerede. Jeg går ud fra, at den også bliver vist frem på CeBIT i år, så her kan der sikkert hentes mere information. Banding er dog ret svært at spotte med mange af de præsentationer, som anvendes på apparaterne. Der var eksempelvis intet at se på sidste års præsentation af XD1 modellerne, om end de lider lidt under det. Derudover så synes jeg dog ikke at det er et kritisk problem. Mange andre skærme lider under langt værre banding end XD1 serien, samtidig med, at de ikke har mange af de andre positive elementer fra XD1 serien.

Angel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 15 Marts 2007 kl. 15:59 | IP-adresse registreret  

Rasmus Larsen:

Hvad med Sharps Megakontrast, der har en dynamisk kontrast på 1.000.000:1? Er det noget vi kommer til at se i år?
Til top Vis Angel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Angel Besøg Angel's Websted

luis figo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Marts 2007 kl. 16:01 | IP-adresse registreret  

Korrekt, der er andre skærme der har være problemer i mine øjne. Det værste jeg har set er en Sony 46 tommer i Fona. Den viste en flot himmel med grå skyer når billedet skulle være helt sort!!!!

....Og et billed af Sharps største skærm som kommer på markedet i år (er dog en bestillingsvare):

http://www.pcwelt.de/imgserver/bdb/61500/61532/original.jpg

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 15 Marts 2007 kl. 16:10 | IP-adresse registreret  

Rasmus Larsen skrev:

Citér:

Men samtidig også dynamisk i forhold til fokusområdet 

Jow jow, men det siger stadig lidt om hvor hysterisk tal-fokuseringen er blevet. Det er ikke fordi jeg mener 800:1 er nok, bare rolig... Men det ville være vigtigere at arbejde på at nå 800:1 ANSI-kontrast, end at forøge on/off kontrasten - specielt hvis den opnås dynamisk.

Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Flatpanels.dk

Sendt: 15 Marts 2007 kl. 17:18 | IP-adresse registreret  

AV Precision: Ja alle disse dynamiske kontrastsystemer er ikke meget værd. Der findes dynamiske metoder, der kan give et langt bedre resultat, men de er stadig for avancerede til at man har integreret dem i de kommercielle produkter, og så har vi fået en mellemting, som de færeste vist bryder sig om. Det er et lidt dårligt kompromis, specielt når man godt kan forbedre kontrasten, både on/off og ansi med andre metoder. Det beviser LCD panelfabrikkerne f.eks. stadig, og selv om det ikke går lige så stærkt som det gjorde på et tidspunkt, så er der stadig en fremgang at se.

Lad os hellere få nogle seriøse systemer end flotte salgsspecifikationer.

Angel: Hvis Sharps stand er tilsvarende til sidste års stand eller standen fra IFA, så er jeg sikker på, at de nok skal blive vist frem dernede. Forbrugerne får dog nok lov at vente et par år før Sharp integrerer det i deres Tv.

Jeg har dog stadig til gode at se deres system i lidt mere realistiske og almindelige omgivelser. Det er klart, at de skal bruge et mørkelagt rum for at vise den reelle forskel, men deres præsentationer består typisk af still billeder. Og det kan vi jo ikke bruge til så meget med mindre vi skal bruge Tv'et som billedramme

luis figo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Marts 2007 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

Samsung kommer med en 82 tommer monitor til det europæiske marked i fjerde kvartal.

Kontrast: 3000

Opløsning 1920*1080

Pris: ukendt

Flere oplysninger her (på Tysk):

http://presse.samsung.de/press_meldung.asp?id=1584&page= 4&jahr=2007&kategorie=Alle&suchwort =

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes