| Sendt: 29 December 2003 kl. 18:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Jeg har lige været ude og købe en Harmon Kardon AVR 1550 Surround Reciever 5 x 40 watt i Electric City til kr. 2497,-, har tilsluttet den.
Jeg har så konstateret, at jeg skal skrue rimeligt meget op for at høre music og DVD. Den kører fra -70 db til +10 db og jeg synes først, der er den rigtige lyd ved -15 til -10 db. Desuden kan jeg på DVD-film skrue lyden helt op, når der tales, uden at det bliver rigtigt højt og uden forvrængninger.
De 5 x 40 W fik jeg af vide af sælgeren, at det kunne man ikke altid se på den måde.
Man skulle kigge på bagsiden af receiveren og se, hvor meget forbruget var i Watt, Derefter skulle man ca. trække halvdelen fra. Det skulle man så dele med 5 for at få det aktuelle Effektforbrug.
Harman Kardon har 310 Watt til rådighed og Sony har 180 Watt til rådighed, så der skulle være mere overskud i H/K.
Jeg synes der mangler lidt, da min tidligere receiver kun skulle skrues halvt op for at opnå den nødvendige lyd. Mit tidligere anlæg er et Sony STR D611 65 W front, 20 W center og 20W bag.
Fronthøjtalerne har jeg købt i OBS for en del år siden. Jeg har lige fundet nogle oplysninger, jeg fik ved købet.
90 W Sinus 160 W Musik 8 Ohm 1,8 w 96db
Centerhøjtaler og baghøjtalerne er Dantax. Center højtalerne er 65/80 W og baghøjtalerne er ikke mærket, men jeg vil gætte på 30 w.
Jeg har også kigget på en Sony STR-DE495S og en JVC 3052VLS.
Skulle jeg have taget en af dem istedet for?
Hilsen Tommy
|