| Forfatter |
|
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1987
|
| Sendt: 15 Marts 2007 kl. 23:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLBERGS RØRGREJ
UPDATE
*
Som tidligere proklameret er der kommet lidt nyt til mit setup
Udgangspunktet for min udskiftning skyldes ønsket om en mindre højttaler som kunne være en kvalificeret afløser for mine fantastiske VA Strauss som til tider godt kunne have for meget niveau i min 20 m2 "store" stue.
Valget faldt på
FOCUS AUDIO Signature FS788
Efter jeg havde lavet en del reseach på Focus Audio Signature FS788 på nettet, var jeg ikke i tvivl om, at jeg ville satse mine penge på denne smukke højttaler. Så var det bare at kontakte Jensen og få dem fragtet til Casa Holberg. Efter at have modtaget højttalerne fra Jensen (super service som altid) blev jeg glædeligt overrasket.
WOW !!
Den Sorte pianolak og det visuelle indtryk er intet mindre end second to none... MUMS ! Hvilken finish. Jeg arbejder selv med designmøbler til dagligt. Det her er bare øjeguf for kendere.
Men det er ikke alene kabinetttet som vidner om en yderst gennemført højttaler. Enhederne indgyder også respekt.
LÆKKERT, LÆKKERT !!
Det vigtigste - LYDEN
Jeg vil ikke komme med en længere redegørelse for hvilken musik jeg har lyttet til. Derimod vil jeg prøve at beskrive mit overordnede indtryk af lyden fra Focus Audio Signature FS788.
Kan oplyse at min musiksmag spænder over Blues, Jazz og rock !
39.500,- kr. er mange penge for en to-vejs højttaler. Men man forstår hvorfor de koster, som de gør, når man først har hørt hvad FS788 formår. Her er ikke alene tale om øjeguf. Nope ! FS788 er også ren øreguf !!
Så gode er de faktisk og mere til !!
Det er kort sagt en outstanding højttaler.
De har vækket min begejstring fra dag et. De giver mig stadig flere oplevelser jo mere de bliver spillet til. Tør slet ikke tænke på hvor godt det hele kommer til at lyde når de er fuldt tilspillet !!
Lyden er kendetegnet ved at være meget detaljeret og nyanceret. Holografien er bare fantastisk.Du kan næsten rører ved de udøvende musikere. De evner simpelthen at placerer musikkerne præcist i lydbilledet så det er en sand fornøjelse for mit bankende musikhjerte. Jamen det er bare så lækkert at gå på oplevelse i musikken med alle de nuancer og væld af detaljer, som FS788 serverer for dig. Perspektiv på absolut første klasse. Som lytter præsenteres du ydermere for et KÆMPE lyttevindue som man slet ikke forventer når man ser på deres fysiske størrelse. Her er dømt vaskeægte 3D-effekt. Der er kort sagt fuldstændig hul igennem til hifi-nirvana.
Fremfor alt er de hamrende musikalske. Toppen er superdetaljeret og mellemtonen ligeledes. Musikken standser og stopper pompte når optagelsen indbyder til det. Det er ren nam-nam
Prøv at aflytte stemmer og instrumenter via den "lille" Canadier. Alt bliver leveret med stor overbevisning via FS788. Optagelser er gengivet så naturtro at man slår sig på lårene af ren og skær fryd. Det hele serveres tillige med et strejf af varme som gør at du kan lytte i timevis uden at blive træt i ørerne. Lyden bliver aldrig presset anstrengt. FS788 har en fantastisk evne til aldrig at miste overblikket. Bunden går ikke ultradybt. Den er til gengæld tør, hurtig og ren. Savner ingen dynamik overhovedet. 35 Hz er rigeligt til stuer på omkring 35 m2. Kan bekræfte at min stue på 20 m2 fyldes med vellyd til overflod. Så kan jeg godt undvære fullrange basgang. De små skønheder kan til gengæld noget i top og mellemtone som er unikt. FS788 er nemlig så forbasket homogene- og bundmusikalske fra top til bund. Det hele hænger ufatteligt godt sammen gennem hele registret. Så pokkers godt at man bare får lyst til at aflytte hele ens pladesamling til den lyse morgen. Timerne går som bekendt hurtigt i godt selskab
Jeg kan kun anbefale andre at lytte til Focus Audio Signature FS-788. Hvis du elsker musik, for musikkens skyld- og smukt hifi-udstyr hvor der ikke er gået på kompromis med kabinetkvalitet- samt enheder. Tjaaa, så er FS-788 meget svære at komme udenom.
Kan yderligere nævne at de YTER højttalerkabler som jeg har modtaget til mit setup tegner meget lovende. Lækkert, lækkert kabel !
( NYT signalkabel på side 4 )
Glæder mig til alt er fuldt tilspillet.
Det er sgu en herlig hobby
Billeder følger i nedenstående __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 16 Marts 2007 kl. 00:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
INTEGRERET FORSTÆRKER
AIR TIGHT ATM-2
"En af de bedste amps jeg nogensinde har hørt..... Rendyrket musik-magi"
RESPEKT !!
MR. ATASUSHI MIURA 
CD-AFSPILLER
AUDIO AERO CAPITOLE CLASSIC
"Dejlig analog i spillestilen. Fremragende maskine"
HØJTTALERE
FOCUS AUDIO SIGNATURE FS-788
"En af de absolut bedste 2-vejs højttalere i prisklassen"
SIGNALKABEL + HØJTTALERKABEL
YTER CABLES
"Topkabler made by Franco Serblin"
POWERKABLER + POWERBOX
CT
"De gode strømsager fra G&S gør bare det de skal"

"TUBES FOR THE PASSION AND LOVE OF MUSIC"
__________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
Dolce Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 226
|
| Sendt: 16 Marts 2007 kl. 00:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
myramider af detaljer - 
Er det en krydsning imellem myrer og mider...for så må det sq. ik´lyde særligt fedt, hvis din musik er fuld af dem..? Du er da vidst solgt til den gode René - hva? - Eller er det købt

__________________ Stilhed er mere end fraværet af lyd
|
| Til top |
|
| |
Japer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 Februar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 890
|
| Sendt: 16 Marts 2007 kl. 01:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen det er da sjovt med nogen nye ting.
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 16 Marts 2007 kl. 01:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Japer skrev:
| Jamen det er da sjovt med nogen nye ting. |
|
|
Hej Japer !
Ja, det er det.. Nyder det også. Altid spændende med nyt grej  __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 16 Marts 2007 kl. 07:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej HOLBERG, det ser rigtig lækkert ud, det bliver spændende at høre nogle flere lytteindtryk når du får dem spillet til... Designmæssigt er din nye højttaler måske lidt mere anonym end de kære Strausser, men det er selvfølgelig uden betydning for musikken.
Er det muligt at du vil kunne overtales til at tage et par billeder afde kære små uden frontstof?
venligst
__________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
Fl.D.P Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 176
|
| Sendt: 16 Marts 2007 kl. 08:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Holberg.
Tillykke med dem ,og ja kan kun give dig ret i at de spiller superdejligt.
Og så er det en utrolig flot finnish de også har.
Flemming
|
| Til top |
|
| |
Kristjan Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 458
|
| Sendt: 16 Marts 2007 kl. 09:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser spændende ud Holberg. Til lykke med det, lyder sikkert super godt.
__________________ Hilsen
Kristjan
|
| Til top |
|
| |
Pihl Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 977
|
| Sendt: 16 Marts 2007 kl. 10:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er igen et meget lækkert anlæg du præcenterer os for  meget stilrent og topkomponenter, der er basis for vellyd i topklasse  Tillykke
med de nye små __________________ Hilsen Pihl
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 16 Marts 2007 kl. 10:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jesper!
Tillykke med de nye "små"!
Ja de spiller fantastisk, især når de får et rap i røven af AF 100.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 16 Marts 2007 kl. 10:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med dine nye højttalere, Holberg.....
Dem har jeg også selv savlet over.
De er bare superflotte. Men de ser godt nok små ud i din stue, når man er vant til at se Strauss. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Rytmik Branchemedlem

Amforamusik
Bruger siden: 18 Juni 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 589
|
| Sendt: 16 Marts 2007 kl. 10:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jesper Tillykke med højttalerne og det nye Franco Serblin højttalerkabel. Du holder det stadig herligt enkelt og stilrent. Det ser rigtig godt ud. Dejligt at høre; du har musikken i højsæde.    Mvh. Troels (Maj´s onkel)
|
| Til top |
|
| |
SMAJ Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 16 Marts 2007 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja de ser rigtig flotte ud .... er de rigtige proac 2.5 killers?måske er der overhoved ingen sammenligning?
|
| Til top |
|
| |
Fl.D.P Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 176
|
| Sendt: 16 Marts 2007 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
SMAJ skrev:
| Ja de ser rigtig flotte ud .... er de rigtige proac 2.5 killers?måske er der overhoved ingen sammenligning? |
|
|
Lytter selv på Audio Focus 788 og har tidligere været meget hooked på Proac, men vil sige at denne højtaler spiller superflot musik,imponerende til prisen.
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 16 Marts 2007 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974 skrev:
hej HOLBERG, det ser rigtig lækkert ud, det bliver spændende at høre nogle flere lytteindtryk når du får dem spillet til... Designmæssigt er din nye højttaler måske lidt mere anonym end de kære Strausser, men det er selvfølgelig uden betydning for musikken.
Er det muligt at du vil kunne overtales til at tage et par billeder afde kære små uden frontstof?
venligst
|
|
|
Hej Morten..
Jo tak.. De nye små spiller overlegent godt. Skal nok komme med flere indtryk såsnart det hele er faldet mere på plads. Men de spiller dælmé godt 
Mht. udseendet vil jeg sige at billederne ikke yder dem helt retfærdighed. Finishen er som sag t så lækker, så lækker 
Skal nok poste et billede uden frontstof  __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 16 Marts 2007 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kristjan skrev:
Det ser spændende ud Holberg. Til lykke med det, lyder sikkert super godt.
|
|
|
Hey Kristjan !!
Længe siden
Vi må snart finde ud af en lille musiksamling, så du kan få hørt herlighederne ! Har jo selv lidt tilgode mht. dit setup __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 16 Marts 2007 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pihl skrev:
Det er igen et meget lækkert anlæg du præcenterer os for meget stilrent og topkomponenter, der er basis for vellyd i topklasse Tillykke med de nye små  |
|
|
Takker Pihl !
Jo det er topklasse såvel lyd- som design og kvalitetsmæssigt. Er MEGET tilfreds. Troede ikke det var muligt at presse så meget vellyd ud af mit setup. Men det harmonerer bare så godt at jeg klapper i mine små hænder  __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 16 Marts 2007 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
Hej Jesper!
Tillykke med de nye "små"! Ja de spiller fantastisk, især når de får et rap i røven af AF 100.
Mvh. |
|
|
Hej Mogens !
Takker min ven.. Er også superglad for dem. Og min effektbamse formår bare at sparke yderligere liv i sagerne. TOPKLASSE  __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 16 Marts 2007 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
|
Tillykke med dine nye højttalere, Holberg.....
Dem har jeg også selv savlet over.
De er bare superflotte. Men de ser godt nok små ud i din stue, når man er vant til at se Strauss.
|
|
|
Takker Brian.. Er som sagt også vildt henrykt over dem 
__________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 16 Marts 2007 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rytmik skrev:
Hej Jesper
Tillykke med højttalerne og det nye Franco Serblin højttalerkabel. Du holder det stadig herligt enkelt og stilrent. Det ser rigtig godt ud. Dejligt at høre; du har musikken i højsæde.

Mvh. Troels (Maj´s onkel)
|
|
|
Hej Troels..
Takker for lykkeønskningen.. Det ser som sagt smukt ud. Når vellyden også er på plads, kan man jo kun være mere end tilfreds. Du er bestemt også kommet lang med dit setup 
Håber I har det godt.. Hils omkring dig  __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |