| Sendt: 16 Marts 2007 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Jeg har ikke selv en manual, men da jeg købte min første sagde sælger at det som man skal gøre er følgende:
1: Sæt tonegeratoren til bias, og juster biaspotmetrene til max udslag på metrene.
2: Juster level så output er på samme niveau som input.
3: Sæt toneganerator til Eq, og juster så output er på samme niveau som input.
4: Gå tilbage til 2, og kontroller at level er korrekt (Husk at stille tonegeneratoren om til bias).
Ovenstående er frit efter hukommelsen, min Al 85 har været defekt i de sidste 6-7 år, så det er lang tid siden der er optaget på den.
Vær opmærksom på at metrene ikke må "hænge". Hvis de gør det så har du med stor sandsynlighed problemer med strømforsyningen, hvilket på mine maskiner (Jeg kom til at købe en defekt maskine til reservedele til den første) betyder at der ikke kan genreres biasstrøm nok. Det er så vidt jeg ved et udbredt problem på disse maskiner.
Da Alpine overtog Luxman forsvandt Al 85 og Al 90 omgående fra markedet og Luxman introducerede K 04 (Al 85) og K 05 (Al90). Disse to maskiner er så vidt jeg ved lettere forbedrede Alpine maskiner, i forklædning. Bemærk at de anvender samme båndtransport, samt at Luxman maskinerne har NØJAGTIG samme kontroller som deres forgængere. Jeg er derfor overbevist om at du kan bruge en manual til an K 04 (Den er sikkert lettere at finde).
Hvis din Al 85 er ok, så nyd den, det er en rigtig god maskine når den er ok.
Mvh. Lars.
|