| Forfatter |
|
mesteren Forum Bruger

Bruger siden: 25 Oktober 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 144
|
| Sendt: 18 Marts 2007 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halløj
Jeg er den (u)heldige ejer af en Rotel RSP-1068, og har tidligere haft en RSP-1066, før jeg for en stund koncentrerede mig på stereo.... Det holdt kun et par år, så nu er jeg tilbage på surround-vognen.
PROBLEM: Når processoren kører PCM/DTS (muligvis alle digitale formater?), blinker samplingfrekvensen og lyder forsvinder kortvarigt, så snart jeg tænder/slukker lamper eller andre genstande (også på andre sikringsgrupper!).... Dette var også et problem med min RSP-1066 i sin tid, hvor jeg dog boede et andet sted. Jeg kører med Supra netkabler hele vejen fra stikdåsen og ud, men ingen mulighed for jord!
ALTERNATIVE LØSNINGER: Har prøvet at sætte en Supra-netskinne med transientfilter foran og tillige et ældre filter fra LC-Audio.... Uden resultat!
Findes der nogen løsning, som ikke indbefatter Exactpower/PS-Audio eller lignende til adskillige kkr?
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3136
|
| Sendt: 18 Marts 2007 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmmm, det lyder sgudda kedeligt.
Et vildt skud: Har du mulighed for at prøve et andet digitalkabel mellem dvd og processor?
Mvh
brok __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
| Til top |
|
| |
mesteren Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Marts 2007 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Brok
Sjovt du siger det... Jeg leder lige nu efter mine optiske kabler..... vender til bage med resultatet 
|
| Til top |
|
| |
mesteren Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Marts 2007 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
..... Nu er problemet afhjulpet -eller nærmere omgået!?
Skiftede til optisk kabel istedet, og det må altså være de digitale indgange på processoren der er lidt sarte... Problemet var der også med min tidligere DVD, så det må være en gennemgående tendens.
Hvordan kan det være? Hvis jeg kører analogt fra afspilleren er der jo intet af den art, så det ligger vel ikke i selve signalet, men nærmere nogle krybestrømme/galvanisk udligning....
|
| Til top |
|
| |
Tommy Dali Forum Bruger

Bruger siden: 30 Oktober 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 246
|
| Sendt: 20 Juni 2007 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej mester
Jeg har et ligene problem jeg får et højt klik en gang i mellem lige meget hvad lyd signal jeg høre
mega
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 20 Juni 2007 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
mesteren skrev:
|
Skiftede til optisk kabel istedet, og det må altså være de digitale indgange på processoren der er lidt sarte... Problemet var der også med min tidligere DVD, så det må være en gennemgående tendens.
Hvordan kan det være? Hvis jeg kører analogt fra afspilleren er der jo intet af den art, så det ligger vel ikke i selve signalet, men nærmere nogle krybestrømme/galvanisk udligning....
|
|
|
Var det med det samme (ikke-optiske) digitalkabel?
Hilsen
Niels L.
|
| Til top |
|
| |
Tommy Dali Forum Bruger

Bruger siden: 30 Oktober 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 246
|
| Sendt: 20 Juni 2007 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
mesteren skrev:
|
|
|
|
Hilsen
Niels L.
|
|
|
den gør det osse med det optiske kabel
mvh filur
|
| Til top |
|
| |
mesteren Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Juni 2007 kl. 15:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
mesteren skrev:
|
|
|
|
Hilsen
Niels L.
|
|
|
Jep. Begge gange med samme problem.
Nu har jeg i mellemtiden fået en MF X-ray med tilhørende X-DAC og X-PSU (alle V3), og når jeg kører analogt fra afspilleren, er der ingen problemer, men så snart DAC'en bruges (også analogt til forstærker) oplaver jeg samme problemer...
Det er et Eichmann coax-kabel -Mon det er dårligt skærmet?
|
| Til top |
|
| |