Forfatter |
|
Bojsenbord Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 636
|
Sendt: 18 Marts 2007 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
Er der nogen der har lyttet til Grundigs Audiorama højtalere? De er lavet i flere udgaver 4000, 7000, 8000 bla. Mange hænger frit ned fra loftet, hvad jeg tænker endten må være super, da det så ikke kan få gulvet til at spille med, og samtidig rigtig skidt, da hele højtalere må røste som jeg ved ikke hvad.. men anyway. Synes det er sjovt design, og de kunne være sjove at have i foreksempel køkkenet!
Er der nogen der kender dem, og kan beskriv lyden af dem? Eller er den slet ikke værd at snakke om...?
De går for rimelige summer på ebay, så lidt må de kunne. Men har svært ved at finde test eller reviews og lignende..
Dejligt med et rent vintageforum! :-)
|
Til top |
|
|
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
Sendt: 19 Marts 2007 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
I følge et gammelt nummer af Hifidelity havde Jürgensen, som designede Jealvox højttalerne (trevejs horn) et par kugleformede Grundig højttalere hængende ned fra loftet i sit hus. Så kan de ikke være helt gale! Jeg har en vintage Grundig passiv subwoofer (bassbox), som er beregnet til nogle lignende Kuglestrahler højttalere. Her er et billede af sådan en bassbox (med de firkantede 'strahlere':  Byggekvaliteten er den bassbox fejler ikke noget, den er herretung. Men da den bare er tilsluttet mit testanlæg (til nyfundne højttalere) har jeg aldrig gjort noget ud af at finde ud af, hvor godt den egentlig spiller. Peter
__________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
Til top |
|
|
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
Sendt: 19 Marts 2007 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 19 Marts 2007 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sveske skrev:
Så find ud af det, og fortæl os andre det! |
|
|
Jeg tror ikke det er så lige til. Bassboxen får hele signalet fra forstærkeren og har så delefiltre, der filtrerer bas-delen fra og sender resten ud til de små højttalere. Der skal så vidt jeg kan se findes et par mindre højttalere, som på en eller anden måde kan matche de originale Grundig 'satelitter'. Først da kan man vel bedømme, hvad den kan, eller hur? Lader jeg bare bassen spille synes jeg at det er svært at bedømme, hvad den dur til. Peter __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
Til top |
|
|
Bojsenbord Forum Bruger

|
Sendt: 20 Marts 2007 kl. 00:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm ja helt dårlige er de vel ikke.. Spørgsmålet er så bare om ikke designet dækker over en måske lidt ligegyldig lyd.. Det er en skam de er så relativt dyre, ellers ville jeg bare købe nogen og se hvad der sker Men det er da et godt tegn at selv fagfolk har haft dem.. Men det kan selvfølgelig nemt være Jürgensens der har købt dem til sin kone, for at kompensere for en masse andet  Andre der har test eller noget liggende omkring disse kuglehøjtalere?
|
Til top |
|
|
Bojsenbord Forum Bruger

|
Sendt: 08 April 2007 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
ingen der har et sæt af disse runde højtalere? Hvordan er de?
|
Til top |
|
|
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 30 August 2007 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Bojsenbord, Så er det nu hvis du skal have et par Grundig Audiorama højttalere.    Peter Q.
__________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
Til top |
|
|
Bojsenbord Forum Bruger

|
Sendt: 31 August 2007 kl. 00:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er du at ejere, eller tidligere ejere skal melde sig banerne! Duer de til noget, eller er de ligegyldige rent lydmæssigt?
|
Til top |
|
|
Bojsenbord Forum Bruger

|
Sendt: 03 September 2007 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Audiorama er sgu nok noget værre bras:-)
|
Til top |
|
|
weberart Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1
|
Sendt: 12 Juni 2008 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
har et sæt af de gamle AudioRama på trompetfødder i næste uge, og skal herefter fortælle hvordan de lyder
WEBER
|
Til top |
|
|
Bojsenbord Forum Bruger

|
Sendt: 12 Juni 2008 kl. 23:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lækkert! Glæder mig til en lytteerfaring!
|
Til top |
|
|
bøje Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 550
|
Sendt: 13 Juni 2008 kl. 01:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kan købe et sæt nye, de har lige lavet dem igen. 360 graders lyd spiller godt men har kun hørt dem på Ifa messe.
|
Til top |
|
|
Iluvatar Branchemedlem

VinylCollector
Bruger siden: 19 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 15
|
Sendt: 17 Oktober 2008 kl. 05:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv et sæt Grundig Audiorama 8000, som jeg er ganske godt tilfredse med. Jeg synes der er god lyd i dem, de spiller i hvert fald fremragende sammen med min Yamaha AX-490 og Sony CDP-X33ES.
Nogen folk her der ejer dem som har skiftet de originale højtalerkabler ud til noget bedre (eller i det hele taget foretaget 'indgreb' i dem), og kan man vinde noget ved det? Jeg har i et stykke tid overvejet DHLabs Silversonic ST-100 højtalerkabler.
|
Til top |
|
|