| Forfatter |
|
Locutus Forum Bruger

Bruger siden: 15 Marts 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 9
|
| Sendt: 18 Marts 2007 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa... Jeg vil nu gerne have skiftet mit monster af et fjernsyn ud med en fladskærm. Jeg ville så gerne have en min. 42, helt 50" skærm. Skal helst ikke koste mere end 14 000. Jeg har tænkt på at købe på nettet fra tyskland eller england ? Det skulle være noget billigere. Hvilke skærm skal jeg vælge ? Og har nogen af jer et link til den i en udenlandsk butik ?
Jeg skal mest bruge den til film og fjernsyn, jeg spiller ikke eller lign :)
På forhånd tak for hjælpen
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 19 Marts 2007 kl. 02:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal nok være opmærksom på at de bruger 110v i england... tyskland burde ikke være noget problem, der bør være lidt at spare pga moms
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 19 Marts 2007 kl. 10:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmm, en LSD-skærm skal du holde dig fra, den har de mest syrede billeder og farver.  Tag i Bilka, se på Panasonic 42" plasma til omkring kr 8.500,- de er bare gode :), er du ikke tilfreds kan du returnere den. Bedøm den ikke på det skod billede de har i butikken, der skal enten DVD via Component/scart RGB/HDMI eller en digital tv-modtager på, men så sparker det også numse  .
|
| Til top |
|
| |
Fremmede Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 07 Oktober 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 450
|
| Sendt: 19 Marts 2007 kl. 10:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
OBS
Der bruges 240V i England, dvs alle Engelske produkter vil kunne anvendes direkte i DK!
Der bruges 230/240 volt i hele EU!
Man skal sætte et andet stik på netkablet, da de i England bruger en anden slags end os.
USA er 110V!
Men hvis noget går i stykker så...
Jeg ville også helt klart vælge plasma. Klart de bedste billeder!
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 19 Marts 2007 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fremmede skrev:
|
OBS
Der bruges 240V i England, dvs alle Engelske produkter vil kunne anvendes direkte i DK!
Der bruges 230/240 volt i hele EU!
Man skal sætte et andet stik på netkablet, da de i England bruger en anden slags end os.
USA er 110V!
Men hvis noget går i stykker så...
Jeg ville også helt klart vælge plasma. Klart de bedste billeder!
|
|
|
my bad, gik lidt ud fra de brugte det samme som de skøre folk fra usa, de har (næsten) samme underlige stik
|
| Til top |
|
| |
NESREDNA Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 259
|
| Sendt: 19 Marts 2007 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja de er skøre her i England, men ikke så skøre  . LSD-skærme? Er det noget nyt? Men navnet alene gør, at jeg ville styre laaaangt udenom
__________________ Hjemme: Cowon D2 > X-Can V3 > AKG K701
Undervejs: Cowon D2 > Ety4P
|
| Til top |
|
| |
Locutus Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Marts 2007 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen jeg er også mest til plasma.. Nogen der kan anbefale en god plasma skærm ? Helst 50 ", også evt for england så man kan spare noget moms :)
|
| Til top |
|
| |
troelsit Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 268
|
| Sendt: 19 Marts 2007 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis jeg var dig ville jeg købe den nye PX70 model.
Du kan trygt købe i tyskland med en god besparelse (typisk 15-20%)
De mest omtalte (positivt) tyske webshops er:
www.digitalo.de
www.medianess.de (Her købte jeg mit eget)
|
| Til top |
|
| |
taz123456 Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 482
|
| Sendt: 19 Marts 2007 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig med Troelsit. De kommer til at ligge i et godt prisleje, så px70 vil jeg også holde på
__________________ Mit grej: Musical Fidelity A5 integreret, DLS R55 mk2, Squeezebox(fremragende maskine), Oppo dvd, LG 42PC1R Plasma. Se mere på: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=75120&KW=ta z123456
|
| Til top |
|
| |
Locutus Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Marts 2007 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hedder den bare PX70 ???
|
| Til top |
|
| |
Locutus Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Marts 2007 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du evt et link til det hos en af de tyske der ?
Hvordan så med betaling er det kun forud ? Og hvad med fragten ? Er den dyr ? Og er der kun tyske menuer på fjernsynet ?
|
| Til top |
|
| |
troelsit Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Marts 2007 kl. 21:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Modellen hedder 42PX70 (digi/ana tuner) eller 42PV71 (ana tuner)
I tyskland sælger de vist ikke PX-modellen endnu.
Link: http://www.medianess.de/index/Article/7766327_TH_42PV71F.htm l;jsessionid=aBrpCXF5HAHd
Link: http://www2.digitalo.de/detail.jsp;jsessionid=92B03822779499 54DFBDD2B602F87230?gruppe=947436
Hos digitalo kan du vælge mellem bankoverførsel eller Pay-on-delivery. Bankoverførsel advares der mod mange steder da man ikke kan stille noget op hvis TV'et aldrig dukker op. Digitalo har dog et godt ry så det må være op til din egen vurdering om bankoverførsel er ok. Pay-on delivery er lidt dyrere men også sikrere da man først betaler når fragtmanden står der. Fragten ligger vist mellem 300 og 1000 kr - men mail dem. De svarer hurtigt på mail
Hos Medianess kan man betale med kreditkort - hvilket jeg personligt synes er en stor fordel.
Der er tysk, engelsk, fransk og spansk menu på TV'et - så hvis ikke du kan engelsk har du et problem. Den danske manual kan hentes på nettet.
Panasonic har europæisk garanti, så du skal bare sende garantibeviset ned til forhandleren og få det stemplet, så er du dækket 100% i DK.
En hel anden mulighed er at købe den nuværende model 42PV60 som er på tilbud til 9500,- hos Tapeconnection i Århus/københavn. Det er et suverænt køb hvis du kan leve med sølv-designet.
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Marts 2007 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
En anden mulighed er LG 50". Jeg har kun hørt positiv omtale af den, og så har den indbygget Harddiskoptager  . Havde selv kig på den, men konen var utålmodig så det blev en 42" Panasonic PX60 istedet. Dette er et rigtig dejligt TV, og det er en stor fordel med indbygget Digital tuner synes jeg. Og så er det altså slet ikke så grimt som folk gør det til. Kan faktisk bedre lide det end det nye sorte look, mener det det helt sorte giver for stor kontrast til den hvide væg, men folk er åbenbart gået helt i sort herinde  .
|
| Til top |
|
| |
taz123456 Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Marts 2007 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J skrev:
En anden mulighed er LG 50".
Jeg har kun hørt positiv omtale af den, og så har den indbygget Harddiskoptager .
Havde selv kig på den, men konen var utålmodig så det blev en 42" Panasonic PX60 istedet. Dette er et rigtig dejligt TV, og det er en stor fordel med indbygget Digital tuner synes jeg. Og så er det altså slet ikke så grimt som folk gør det til. Kan faktisk bedre lide det end det nye sorte look, mener det det helt sorte giver for stor kontrast til den hvide væg, men folk er åbenbart gået helt i sort herinde .
|
|
|
Jeg har det lg i 42 tommer og uden harddisk (lg 42pc1r). Og jeg er super glad for det. Og designet er markant pænere end pana pv60. Se evt. billeder af min profil. Fik desværre en mandagsudgave hvor der er visse højfrekvente lyde, men det skulle gerne være eliminieret nu __________________ Mit grej: Musical Fidelity A5 integreret, DLS R55 mk2, Squeezebox(fremragende maskine), Oppo dvd, LG 42PC1R Plasma. Se mere på: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=75120&KW=ta z123456
|
| Til top |
|
| |
troelsit Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Marts 2007 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
LG'en er bestemt også et godt TV - min kammerat har det.
Jeg mener dog ikke det performer samme billedekvalitet som PV60'eren
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Marts 2007 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Locutus Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Marts 2007 kl. 02:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den der 50 " fra LG med indbygget hd er pænt nice.. Men er der nogen fare for at varen ikke er i tip top stand fra de der Digitalo ?
|
| Til top |
|
| |
taz123456 Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Marts 2007 kl. 07:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg købte min fra digitalo og det gik fint. forudbetaling
__________________ Mit grej: Musical Fidelity A5 integreret, DLS R55 mk2, Squeezebox(fremragende maskine), Oppo dvd, LG 42PC1R Plasma. Se mere på: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=75120&KW=ta z123456
|
| Til top |
|
| |
troelsit Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Marts 2007 kl. 08:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selvfølgelig er der fare for at varen ikke er i tip-top stand... Men det er der jo også når du køber fra en dansk forhandler.
Jeg modtog mit PX60 fra medianess og der var en lille bule i panelet. Det ville jeg naturligvis ikke leve med, så jeg tog et billede og mailede derned. 2 timer senere tilbød de mig 2 løsninger.
1. En prisreduktion
2. Et nyt TV
Jeg valgte 2'eren og 2 dage senere modtog jeg endnu et TV som var tiptop. Ugen efter afhentede de så de så det "defekte" TV. Det er fandme top-service fra de tyskere - jeg skrev også en rosermail til dem for håndtering af situationen 
|
| Til top |
|
| |