Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 16:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Panny TX-32PD30 = HDTV ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
akerman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 30 December 2003 kl. 01:27 | IP-adresse registreret  

Jeg har ca. 80% bestemt mig for at købe et Panasonix TX-32PD30D, pga billedkvaliteten og størrelsen. En ting der ville være "the deal sealer" for mig, er om tv'et er HDTV ready? Jeg har ikke kunnet finde ud af dette nogen steder.. man skulle jo tro det, da det kan vise 833x2400 linjer istedet for de normale 640x[something_smaller_than_2400]....

På dealtime.co.uk står der "HDTV Ready", men på storebroderen TX36s side står der intet om HDTV. Kan nogen fortælle mig om jeg kan smække en HDTV tuner på dette tv (når HDTV engang kommer), og så tage HDTV signaler?

specs her: http://www.panasonic.co.uk/widescreen-flat-tv/tx32pd30/

Og en lille ting til :D - Kan nogen fortælle, om Panasonic har verdensomspændende garanti? - jeg påtænker nemlig at købe i Tyskerland, hvor 32" tv'et kan fås til 10500 inkl forsendelse, istedet for 15000 som herhjemme. MEN jeg har hørt om mange hvor deres TX32 gik i stykker indenfor en uge, og det er jo ikke billigt at sende det tilbage til Tyskland, for at få det repareret.

Til top Vis akerman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af akerman

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 30 December 2003 kl. 01:33 | IP-adresse registreret  

Så vidt vides er det ikke forberedt til HDTV, og jeg tror heller ikke at du skal foretage dit valg udfra det, for det bliver næppe HDTV der bliver den nye standard herhjemme. HDTV er på nogle områder forældet på trods af fordelene, og det har jo også kørt i en del år efterhånden! Den teknik der snakkes om at DR og TV2 kommer til at sende med matcher HDTV ret godt, men skulle på alle punkter som det jo er med alt nyt, være bedre, og Panasonics topmodeller er alle klar til når de begynder at sende digitalt!

Panasonic har ikke verdensdækkende garanti!

akerman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 December 2003 kl. 01:45 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:

Så vidt vides er det ikke forberedt til HDTV, og jeg tror heller ikke at du skal foretage dit valg udfra det, for det bliver næppe HDTV der bliver den nye standard herhjemme. HDTV er på nogle områder forældet på trods af fordelene, og det har jo også kørt i en del år efterhånden! Den teknik der snakkes om at DR og TV2 kommer til at sende med matcher HDTV ret godt, men skulle på alle punkter som det jo er med alt nyt, være bedre, og Panasonics topmodeller er alle klar til når de begynder at sende digitalt!

Panasonic har ikke verdensdækkende garanti!

Puha, bliver dyrt med porto så, hvis der er ridser ligesom på jdg1s eksemplar :(

Tak for hdtv-forklaringen.. mener du at Panasonics nuværende topmodeller (som TX32) vil kunne tage den HDTV teknik der vil blive brugt i DK, eller at Panasonics topmodeller til den tid, vil kunne?

Btw - hvad hjælper det med PIP (picture in picture) funktion, når tv'et alligevel kun har én tuner?

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 30 December 2003 kl. 01:55 | IP-adresse registreret  

Panasonics nye og kommende topmodeller skulle være klar til den digital-teknik der måtte komme, men der er ingen garantier før der er nøjagtige data på hvad der rent faktisk kommer,

PIP-funktionen kan f.eks. bruges til at læse tekst-tv mens man har programmet kørende oppe i det ene hjørne, eller man kan lave et strobebillede hvor den viser et snapshot fra hver kanal. PIP er mest til leg, efter min mening - først den dag et kanalskift bliver besværligt er det en fordel!

Synes ellers at kunne huske at PD30 har to tunere, men det kan jdg1 herindefra svare på hvis han læser denne tråd. Han har nemlig sådan at tv!

akerman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 December 2003 kl. 02:08 | IP-adresse registreret  

Hmm.. der stod i hvert fald i "What Video & TV?"s review at der kun var én tuner, og de har jo haft det til test! Men jdg1 hvis du læser, må du gerne lige bekræfte/afkræfte.

Ronin, er du sikker på der ikke er europa-garanti fx? Det er et rimeligt tungtvejende argument (pga alle de fejl der efter sigende er på pd30!), vil gerne være 100% sikker.. :D

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 30 December 2003 kl. 08:30 | IP-adresse registreret  

Er ikke så skarp til tysk, med der er en test her: http://www.areadvd.de/hardware/panasonictx32pd30d.shtml
Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted

Webmonkey
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003
Sendt: 30 December 2003 kl. 08:38 | IP-adresse registreret  

akerman skrev:

Jeg har ca. 80% bestemt mig for at købe et Panasonix TX-32PD30D, pga billedkvaliteten og størrelsen. En ting der ville være "the deal sealer" for mig, er om tv'et er HDTV ready? Jeg har ikke kunnet finde ud af dette nogen steder.. man skulle jo tro det, da det kan vise 833x2400 linjer istedet for de normale 640x[something_smaller_than_2400]....

På dealtime.co.uk står der "HDTV Ready", men på storebroderen TX36s side står der intet om HDTV. Kan nogen fortælle mig om jeg kan smække en HDTV tuner på dette tv (når HDTV engang kommer), og så tage HDTV signaler?

specs her: http://www.panasonic.co.uk/widescreen-flat-tv/tx32pd30/

Og en lille ting til :D - Kan nogen fortælle, om Panasonic har verdensomspændende garanti? - jeg påtænker nemlig at købe i Tyskerland, hvor 32" tv'et kan fås til 10500 inkl forsendelse, istedet for 15000 som herhjemme. MEN jeg har hørt om mange hvor deres TX32 gik i stykker indenfor en uge, og det er jo ikke billigt at sende det tilbage til Tyskland, for at få det repareret.

Der er ikke tale om HDTV, men intern linie interpolation.

Philips har f.eks. deres eget "Pixel Plus" system, som angiveligt skulle give finere "korn" i billedet...

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Sendt: 30 December 2003 kl. 08:59 | IP-adresse registreret  

Der er kun én tuner i tv'et. Derfor skal du bruge en ekstra kilde, f.eks. selector og "alm." kabel.

Mht. HDTV kan jeg henvise til disse to tråde:

http://www.avforums.com/forums/showthread.php?s=&threadi d=97906&highlight=hdtv+pd30

http://www.avforums.com/forums/showthread.php?s=&threadi d=99353&highlight=hdtv+pd30

Det ser altså ikke ud som om tv'et som udgangspunkt er HDTV kompatibelt, men der går (løse) rygter om, at der måske kommer en modificering.

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

akerman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 December 2003 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

Hmm ok jdg1, der var jo en del løse ender.. ser ud til, ingen rigtig ved det, og panasonic gider ikke rigtig tage stilling til det.

Jeg ringede forresten lige til Panasonic, og spurgte om garanti.. de sagde der var Europa-garanti, såfremt man havde udfyldt et "Panasonic European Guarantee" card ved købet, og havde en gyldig momskvittering - så er det jo lige, om den forhandler man vælger at købe ved, har sådan nogle garanti-kort... mit tysk er ikke så godt at jeg har lyst til at ringe og spørge :)

akerman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 December 2003 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

Webmonkey - ja, den interpolerer - men det bliver den jo nødt til, fordi det signal den får ind, kun er 640x1024 linjer... det signal interpolerer den op til 833x2376 - en størrelse, den jo så godt kan vise!

Mixiburger
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2004
Sendt: 12 Februar 2004 kl. 15:16 | IP-adresse registreret  

Øhh....

jgd1 skriver

Der er kun én tuner i tv'et. Derfor skal du bruge en ekstra kilde, f.eks. selector og "alm." kabel......

Ved ikke om jeg har misforstået noget, men jeg kan da godt se Tv og tekst-tv samtidigt??

Ronin skriver

PIP-funktionen kan f.eks. bruges til at læse tekst-tv mens man har programmet kørende oppe i det ene hjørne, eller man kan lave et strobebillede hvor den viser et snapshot fra hver kanal. PIP er mest til leg, efter min mening - først den dag et kanalskift bliver besværligt er det en fordel!

Synes ellers at kunne huske at PD30 har to tunere, men det kan jdg1 herindefra svare på hvis han læser denne tråd. Han har nemlig sådan at tv!

Men jeg har også et andet spørgsmål til jgd1...Brummer din 32PD30 og meget når man sidder om aftenen ved lidt lav lydstyrke???

Til top Vis Mixiburger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mixiburger

Mixiburger
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Februar 2004 kl. 15:39 | IP-adresse registreret  

Her kommer lige en til til dig jgd1...

madskruse skrev

Hej, jeg læste lige at billedet blev meget bedre da du satte din selector til... jeg har også selv lige købt et nyt tv (faktisk igår - JUBII), billedet er fabelagtigt ved DVD, men ikke særligt godt ved kabeltv.
Så var det bare at jeg lige ville spørge - hvordan hænger det sammen? Kan jeg også bare købe en selctor, sætte den til tv-et og plugge kabeltv-signalet ind i selectoreren? Eller skal jeg ud og bruge en masse penge på abonnementer og selectorkort, eller er det nok at have kabeltv og en selector?... hmmm......

Er det nok bare at købe en selector og så bliver billedet bedre eller er det kun DR1 og DR2 der bliver bedre da de sender digitalt????

Thue K
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003
Sendt: 12 Februar 2004 kl. 17:20 | IP-adresse registreret  

De bliver alle sammen bedre. Der kan dog være problemer med TV2 da de ikke sender digitalt, men det er vist ikke noget seriøst problem for hovedparten.
Til top Vis Thue K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thue K

Mixiburger
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Februar 2004 kl. 19:48 | IP-adresse registreret  

Jamen det lyder jo godt Thue K....så må jeg jo overveje at anskaffe mig sådan en....Tak for svaret..

DrNo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 12 Februar 2004 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

hov hov.... jeg vil da også lige blande mig i snakken....

Jeg får jo også et Panny' 36pd30 engang i  næste uge. Jeg har kabeltv, men det er hos Glentevejens Antennelaug i Odense. Det er en af de større foreninger og har derfor såvidt jeg ved, ikke nogen aftaler med TDC. Kan jeg også bruge selector? Eller hvordan?

/DrNo
Til top Vis DrNo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DrNo

Mixiburger
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Februar 2004 kl. 20:09 | IP-adresse registreret  

TDC skriver

Med Selector fra TDC Kabel TV får du mulighed for at sammensætte din helt personlige programflade.

Du skal være tilsluttet TDC Kabel TV og være tilmeldt FuldPakken eller MellemPakken for at udnytte alle de muligheder der med Selector. Hvis du kun er tilmeldt GrundPakken kan du benytte I-TV-services samt TV1000, Canal+ og Private Gold....

/Mixiburger

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Sendt: 14 Februar 2004 kl. 23:45 | IP-adresse registreret  

Mixiburger skrev:

Øhh....

jgd1 skriver

Der er kun én tuner i tv'et. Derfor skal du bruge en ekstra kilde, f.eks. selector og "alm." kabel......

Ved ikke om jeg har misforstået noget, men jeg kan da godt se Tv og tekst-tv samtidigt??

Ronin skriver

Men jeg har også et andet spørgsmål til jgd1...Brummer din 32PD30 og meget når man sidder om aftenen ved lidt lav lydstyrke???

Der er kun én tuner.  Hvis der var to, kunne man se to forskellige programmer på samme tid.  Og nej, mit tv brummer ikke.

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Mixiburger
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Februar 2004 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

du har helt ret jgd1....der er kun en tuner. Jeg skulle bare lige sætte mig ind i det nye tv....har ikke haft det så længe og ikke haft tid til lige at lære det helt at kende...

Ok dit brummer ikke??? Har kigget lidt på nogle engelske forums og der var nogle der var lidt sure over at de var en "buzzing noise"...Så må jeg have fat i Milo Radio hvor jeg har købt det og høre dem om det..

For der er en brummen og den er meget irreterende....

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes