Forfatter |
|
hasselbaink Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 397
|
Sendt: 20 Marts 2007 kl. 10:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
. . Jeg skal bruge en fullrange driver i et open-baffle (dipol) konstruktion. Den skal ikke spille ret meget under 150 hz, da jeg vil bruge en 15" enhed til at klare basområdet. Er der nogen der har erfaring med FOSTEX og kan komme med gode råd? Jeg er også interesseret i at høre om andre enheder. . .
|
Til top |
|
|
syncroniq Lukket konto

DAT - lukket efter ønske fra bruger.
Bruger siden: 10 Maj 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1715
|
Sendt: 20 Marts 2007 kl. 11:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
hasselbaink Forum Bruger

|
Sendt: 20 Marts 2007 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
. . Uha, de der Tangband måler godt nok fint, men jeg er ude efter enheder med følsomhed over 90db, gerne 93db og over. . .
|
Til top |
|
|
musicus Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2655
|
Sendt: 20 Marts 2007 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
HEMP 8" fullrange - men der er nye modeller lige på trapperne
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9389
|
Sendt: 20 Marts 2007 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
|
Sendt: 21 Marts 2007 kl. 09:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
hasselbaink Forum Bruger

|
Sendt: 21 Marts 2007 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
. . Tak for jeres svar. Den Hemptone har jeg haft i kikkerten i meget lang tid, men kunne godt tænke mig at få en impedans kurve for den.
De der GUI enheder ser spændende ud - gad vide hvor meget impedanspuklen betyder når der deles 1 eller 2 oktaver over Fs? Er der nogen der har et bud? . .
|
Til top |
|
|
syncroniq Lukket konto

DAT - lukket efter ønske fra bruger.
Bruger siden: 10 Maj 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1715
|
Sendt: 21 Marts 2007 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey,
De tangBand fåes jo i 8ohm, så man kan koble to sammen til 4ohm. Så burde du ryge op på de 90dB.
|
Til top |
|
|
Zikraaudio Branchemedlem

Zikra Audio
Bruger siden: 27 November 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 104
|
Sendt: 13 Maj 2007 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
hasselbaink skrev:
. . Jeg skal bruge en fullrange driver i et open-baffle (dipol) konstruktion. Den skal ikke spille ret meget under 150 hz, da jeg vil bruge en 15" enhed til at klare basområdet. Er der nogen der har erfaring med FOSTEX og kan komme med gode råd? Jeg er også interesseret i at høre om andre enheder. . .
|
|
|
hvis du skal bruge en fuldtone findes der kun en der er god og det er lowther de er markant bedre end alt andet
mvh __________________ michael zingenberg
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
|
Sendt: 13 Maj 2007 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
goto skrev:
hasselbaink skrev:
|
|
|
hvis du skal bruge en fuldtone findes der kun en der er god og det er lowther de er markant bedre end alt andet
mvh
|
|
|
Det er der jo så delte meninger om. Der findes langt mere avancerede og dyrere fuldtoner på markedet. Til prisen går fostex dog for at være blandt de bedste. Specielt den udgåede F200 (JBL kopi men går for at være bedre i diskanten) går for at være en af de bedste 8" fuldtoner (den er/var dog ikke helt billig).
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
Sendt: 13 Maj 2007 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at finde et sæt brugte coral flat 8 II - eller Coral flat 10 II følsomhed på henholdsvis 95 og 96 db - fs på 40 og 35 hz og max effekt 35 of 55 watt - meget jævn frekvenskurve stor magnet - eneste svaghed er at stofkanten kan blive stivere med årene og dermed mister den noget i bunden men da du vil have en 15" til det er det jo ligemehet - den går op til 20.000 i højden - men jeg går udfra at du vil suplere med noget der ?? de kan fåes for 80-1400 kr. for et sæt når de er til salg brugt
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
Zikraaudio Branchemedlem

Zikra Audio
Bruger siden: 27 November 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 104
|
Sendt: 18 Maj 2007 kl. 08:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
goto skrev:
hasselbaink skrev:
|
|
|
mvh
|
|
|
Det er der jo så delte meninger om. Der findes langt mere avancerede og dyrere fuldtoner på markedet. Til prisen går fostex dog for at være blandt de bedste. Specielt den udgåede F200 (JBL kopi men går for at være bedre i diskanten) går for at være en af de bedste 8" fuldtoner (den er/var dog ikke helt billig).
|
|
|
jeg syntes du skal kigge lidt på lowthers hjemmeside
selv en lowther pm6a er markant bedre end alle fostex og går man op i pm4 for man noget af verdens bedste diskant men de koster også
har selv haft mange fostex i horn
mvh __________________ michael zingenberg
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
|
Sendt: 18 Maj 2007 kl. 08:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skriver jo at til prisen går fostex for at være blandt de bedste. Jeg har aldrig sagt de var bedre end lowther. Hvis man skal kigge på konkurrenter til lowther skal man måske kigge på AER (som er en lowther afart).
Supravox med deres elektromagneter kunne også være en mulighed.
masser af god læsestof her
http://www.melhuish.org/audio/drivers.html
|
Til top |
|
|