Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 23:30   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til nyheder
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til nyheder
Emne Emne: Image DreamBee D-ILA Projektor (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HIFI4ALL
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 14 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 21 Marts 2007 kl. 15:26 | IP-adresse registreret  

DreamBee er den nye stjerne på projektor-himlen, intet mindre! Ingen screendoor, ingen rainbow-effekt, ægte farver og full HD.

Læs hele nyheden her:
http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=1524&zoneid=1

Til top Vis HIFI4ALL's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFI4ALL

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 21 Marts 2007 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

Så om 2 år køber jeg sådan en 
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

BrianJVC
Branchemedlem
Branchemedlem

JVC

Bruger siden: 08 Maj 2005
Sendt: 21 Marts 2007 kl. 18:41 | IP-adresse registreret  

Jeg synes godt nok det er trist at firmaet bag DreamBee eller AV-Connection ikke fortæller de sande specs på deres DreamBee projektor.

Kontrastforholdet de refererer til på 20.000:1 er desværre ikke et kontrastforhold, du kan opnå med projektoren.

De 20.000:1 er selve D-ILA Chippens kontrastforhold, når du sætter den op i projektoren med vores nye stålmåtte foran chippen, havner kontrastforholdet på de 15.000:1, så der er bestemt ikke tale om at DreamBee'en er en viderebygning, en overbygning eller bedre specificeret end JVC's.

Med hensyn til opgivelsen af Ansi lumens på 1000, er det også fiktivt, Hvis denne projektor havde en lysstyrke på 1000 Lumens, vil den simpelthen være for lysstærk til biograf brug, og ikke egnet til dette, og derudover vil den ikke kunne opnå så lav et støjforhold som de 25 dB, som JVC'en præsterer.

Så jeg kunne godt tænke mig der kom et dementi på den anmeldelse der umiddelbart er lavet på DreamBee'en.

Til top Vis BrianJVC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BrianJVC

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003
Sendt: 21 Marts 2007 kl. 19:02 | IP-adresse registreret  

BrianJVC skrev:

Så jeg kunne godt tænke mig der kom et dementi på den anmeldelse der umiddelbart er lavet på DreamBee'en.

Den må du nok lige uddybe - teksten er pressemateriale fremsendt til undertegnede - der er ikke tale om en anmeldelse.
Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

NESREDNA
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 21 Marts 2007 kl. 19:20 | IP-adresse registreret  

Hej Brian

Den opgivne kontrast behøver langtfra at være fiktiv. Inde på cine4home testede de den almindelige JVC DLA-HD1 til at have en kontrast på op til 19300!! Dette opnåede de ved at sætte den optiske zoom på et minimum og "colour mode" til high.

Men jeg fortænker ikke nogen i at være skeptiske overfor tallene!

Denne lys-styrke kunne indikere, at den højere kontrast er opnået på bekostning af sort-niveauet. Nøjagtigt som det ses, når lcd producenterne opnår højere kontrast ved at booste lysstyrken.

I HD-1 kunne man sandsynligvis opnå dette ved at fjerne de filtre der sidder mellem lampen og panelet...

Undervejs: Cowon D2 > Ety4P
Til top Vis NESREDNA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NESREDNA

BrianJVC
Branchemedlem
Branchemedlem

JVC

Sendt: 21 Marts 2007 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

Administrator skrev:
BrianJVC skrev:

Den må du nok lige uddybe - teksten er pressemateriale fremsendt til undertegnede - der er ikke tale om en anmeldelse.

Sorry jeg var lidt hurtig, det er selvfoelgelig ikke en anmeldelse men en nyhed, Jeg vil i de naermeste dage modtage info omkring DreamBee op imod JVC DLA-HD1.

BrianJVC
Branchemedlem
Branchemedlem

JVC

Sendt: 21 Marts 2007 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

NESREDNA skrev:
Hej Brian

Den opgivne kontrast behøver langtfra at være fiktiv. Inde på cine4home testede de den almindelige JVC DLA-HD1 til at have en kontrast på op til 19300!! Dette opnåede de ved at sætte den optiske zoom på et minimum og "colour mode" til high.

Men jeg fortænker ikke nogen i at være skeptiske overfor tallene!

Denne lys-styrke kunne indikere, at den højere kontrast er opnået på bekostning af sort-niveauet. Nøjagtigt som det ses, når lcd producenterne opnår højere kontrast ved at booste lysstyrken.

I HD-1 kunne man sandsynligvis opnå dette ved at fjerne de filtre der sidder mellem lampen og panelet...

Jeg bryder mig generelt ikke om disse maader at komme frem til en specifikation paa,ved at booste, eller bruge Dynamisk kontrast for at kunne opnaa et mere salgsbart resultat,end den egentlige virkelighed.

Det giver jo ikke nogen mening, hvis man foretager fysiske indgreb i et produkt for at opnaa et bedre resultat, end naar manser paa produktet til daglig.

Det er det jeg anfaegter.  

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 21 Marts 2007 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

Jeg kunne også godt tænke mig dokumentation på at optikken skulle være forbedret i forhold til JVC'en. Ifølge alt hvad jeg ellers har ladet mig fortælle, er der tale om to 100% ens projektorer, i forskellig fysisk indpakning.

StylaH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 21 Marts 2007 kl. 23:57 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:

Jeg kunne også godt tænke mig dokumentation på at optikken skulle være forbedret i forhold til JVC'en. Ifølge alt hvad jeg ellers har ladet mig fortælle, er der tale om to 100% ens projektorer, i forskellig fysisk indpakning.

.. Og man må da sige, at den fysiske indpakning er utrolig flot her. Der må JVC'en vist se sig slået med flere længder!

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 22 Marts 2007 kl. 00:07 | IP-adresse registreret  

StylaH skrev:

.. Og man må da sige, at den fysiske indpakning er utrolig flot her. Der må JVC'en vist se sig slået med flere længder!

Det er så en smagssag, og som sådan umulig at argumentere imod... Jeg er kraftigt uenig, jeg synes JVC'en er væsentligt pænere. Uanset hvad, så skal det stå folk frit for at købe dén de synes er pænest, såvidt jeg ved er det samme maskine man får. Jeg synes bare, ligesom Brian, det bliver et problem hvis en såvidt jeg ved identisk OEM-version blæses op til at være en forbedret udgave - specielt når man bruger termer som "forbedret optik", hvilket jeg absolut ikke kan se at der er belæg for. De oplysninger Dreamvision leverer om Dreambee's optik er 100% identisk med dét JVC oplyser om HD1, og de udmeldinger jeg har fået fra forskellige hjørner af branchen siger også at det er to identiske produkter. Derfor vil jeg gerne vide hvad forbedringen der loves i pressemeddelelsen skulle dække over.

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 22 Marts 2007 kl. 07:52 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:

... identisk OEM-version ...

Nu vi taler om JVC og andre producenter af projektorer med samme teknologi. Jeg har ikke kunne undgå at se, at der er flere projektorer på markedet, der minder om JVC HD1. Seneste projektor jeg er blevet opmærksom på er Cineversum Blackwing Two. Jeg har ikke sammenlignet markedsføringsmateriale direkte mellem JVC HD1 og Blackwing Two, men jeg har sammenlignet materiale for Dreem Bee og Blackwing Two, og den eneste forskel er stortset præsentationen. Der er således tale om mange identiske formuleringer. Det får mig til at tænke på, om også Blackwing Two er en forklædt JVC?

Ronni
Branchemedlem
Branchemedlem
AV Connection

Bruger siden: 25 Marts 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 22 Marts 2007 kl. 11:03 | IP-adresse registreret  

Hej folkens, jeg har se projektoren har sat gang i lidt debat.

Jeg vil lige for en god ordens skyld sige at vi mere eller mindre bare har oversat den tekst, som vi har fået fra vores leverandør af DreamBee'en.

Med hensyn til den forbedrede optik er der vist tale om en fortolkninsfejl i vores oversættelse, det må jeg beklage og jeg skal nok få rettet og det bliver også givet videre til Admin.

Såfremt der måtte være andre tekniske fejl eller fejl i oversættelsen, så skal vi naturligvis nok rette det. Bare lad mig det høre pr. mail, så kigger vi på det og snakker med leverandøren omkring de konkrete ting der måtte være problemer med.

HIFI4ALL
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 14 November 2005
Sendt: 22 Marts 2007 kl. 16:34 | IP-adresse registreret  

Tekst tilrettet efter anmodning fra AV-Connection.
Til top Vis HIFI4ALL's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFI4ALL

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 22 Marts 2007 kl. 17:58 | IP-adresse registreret  

Med to næsten identiske produkter, er det vel ikke så mystisk, at de findes i henholdsvis pige- og drengeudgave. 

Hvis manden i huset vil have sådan én, er det ikke sikkert han selv får lov at vælge hvilken.
En af dem, er noget feminin i designet, efter min smag.
Gæt selv hvilken af dem jeg tænker på...

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes