| Forfatter |
|
rocksound Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 05 Januar 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 358
|
| Sendt: 22 Marts 2007 kl. 12:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
23. april 2007: Så er tråden opdateret med et oversigtsbillede af mit anlæg.
25. april 2007: Så modtog jeg min Rega Ear hovedtelefonforstærker. Billede kommer senere.
13. maj 2007: Jeg har solgt mine Avance højttalere samt stander og mit NordOst højttalerkabel. Nyt på vej..
Musical Fidelity A3 forstærker, dual mono konstruktion Shanling CD-T80 cd-spille, rør i udgangen Avance Signature 3 mk3 højttalere Van den Hul - D102 mkV Special interconnect NordOst FlatLine Gold mkII bi-wire højttalerkabel
Rega Ear hovedtelefonforstærker Sennheiser HD555 hovedtelefoner
Anlægget er jordet. Jeg bruger en aluminiums-netskinne med schuko-brønde og standard net-kabler til forstærker og cd-spille.
Jeg ved endnu ikke om NordOst kablet matcher mit lydideal, men det må tiden vise.
Desuden er det første gang jeg har bi-wiret mine Avance, så er også lidt spændt på om det giver en forbedring. Umiddelbart gør det dog ikke. Men sikkert mere om det senere.
Et andet højttalerkabel jeg kunne tænke mig at prøve, hvis jeg ikke bliver glad for NordOst, er Kimber 4TC. Synes beskrivelsen af kablets lyd, passer godt til mit eget ønske til lyden.
__________________ Mvh.
|
| Til top |
|
| |
stiv Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1062
|
| Sendt: 22 Marts 2007 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har valgt ikke at have billeder af mit anlæg i denne tråd, men
måske kommer der alligevel et oversigtsbillede eller to senere. Hej rocksound, det ser jeg da frem til (rart at have noget til gode)...
__________________ My amplifier is a "a cap-cooker"
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 22 Marts 2007 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor starte en tråd i ' Billeder af mit HiFi/stereo udstyr',og så vælge ikke at ha' billeder af eens grej? Nå,det er nok bare mig der er underlig __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
rocksound Lukket konto

|
| Sendt: 22 Marts 2007 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg skrev:
Hvorfor starte en tråd i 'Billeder af mit HiFi/stereo udstyr',og så vælge ikke at ha' billeder af eens grej? Nå,det er nok bare mig der er underlig  |
|
|
Hehe.. Jeg flytter i lejlighed her d. 1. april, så jeg vil lige vente med billederne til alt er på plads. Jeg skal også have et nyt møbel til mit grej inden. __________________ Mvh.
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 22 Marts 2007 kl. 15:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg skrev:
Hvorfor starte en tråd i 'Billeder af mit HiFi/stereo udstyr',og så vælge ikke at ha' billeder af eens grej? Nå,det er nok bare mig der er underlig  |
|
|
Næææ. Jeg er skam HELT enig med dig. jeg mener faktisk ikke man overhovedet burde have lov til, at have en tråd uden billeder, når det gælder, Billeder af mit Stereo eller surround for den sags skyld  MVH WRONG  __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
| Til top |
|
| |
mathias 2 Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1669
|
| Sendt: 22 Marts 2007 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
rocksound skrev:
22. marts 2007 Jeg har valgt ikke at have billeder af mit anlæg i denne tråd, men måske kommer der alligevel et oversigtsbillede eller to senere.
Mit setup:
Musical Fidelity A3 forstærker, dual mono konstruktion Shanling CD-T80 cd-spille, rør i udgangen Avance Signature 3 mk3 højttalere Van den Hul - D102 mkV Special interconnect NordOst FlatLine Gold mkII bi-wire højttalerkabel
Anlægget er jordet. Jeg bruger en aluminiums-netskinne med schuko-brønde og standard net-kabler til forstærker og cd-spille.
Jeg ved endnu ikke om NordOst kablet matcher mit lydideal, men det må tiden vise.
Desuden er det første gang jeg har bi-wiret mine Avance, så er også lidt spændt på om det giver en forbedring. Umiddelbart gør det dog ikke. Men sikkert mere om det senere.
Et andet højttalerkabel jeg kunne tænke mig at prøve, hvis jeg ikke bliver glad for NordOst, er Kimber 4TC. Synes beskrivelsen af kablets lyd, passer godt til mit eget ønske til lyden.
Musikken jeg nyder at lytte til er primært progressiv rock og heavy-rock/metal. For lige at nævne nogle af favoritterne:
- Tool
- Dream Theater
- Rammstein
- Mercenary
Desuden nyder jeg også at høre lidt Pink Floyd, Spock's Beard, Porcupine Tree, Muse.
|
|
|
ser da ud til at være et fedt anlæg 
Hører du meget TOOL?  __________________
|
| Til top |
|
| |
rocksound Lukket konto

|
| Sendt: 22 Marts 2007 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
mathias 2 skrev:
|
Hører du meget TOOL? 
|
|
|
Tak. Ja, jeg hører meget Tool. Fed musik. Så dem også på Roskilde sidste år. __________________ Mvh.
|
| Til top |
|
| |
mathias 2 Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Marts 2007 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
rocksound skrev:
mathias 2 skrev:
|
Hører du meget TOOL? 
|
|
|
Tak. Ja, jeg hører meget Tool. Fed musik. Så dem også på Roskilde sidste år.
|
|
|
synes deres nyeste 10.000 days er suveren __________________
|
| Til top |
|
| |
rocksound Lukket konto

|
| Sendt: 22 Marts 2007 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
NordOst kablet er uden tvivl et godt kabel. Rigtig sprød mellemtone og detaljerig diskant, der dog er en smule skarp i mit setup.
Kablet holder som sådan ikke noget tilbage, men synes alligevel at mangle lidt liv og dybde i bunden.
Er der nogen der ved om sådan et NordOst kabel skal have ekstra lang tid inden det er ordenligt tilspillet? __________________ Mvh.
|
| Til top |
|
| |
stiv Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1062
|
| Sendt: 22 Marts 2007 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
rocksound Lukket konto

|
| Sendt: 24 Marts 2007 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er igang med at anskaffe mig en hovedtelefonforstærker til mine Sennheiser HD555.
Jeg har haft en Pro-Ject Headbox mkII, men den var ikke noget for mig. Den formåede ikke rigtig at få musikken til at svinge sammen med mine hovedtelefoner. Så den røg retur.
Jeg har lyttet til Cayin HA2A som er en seriøs hovedtelefonforstærker med rør:

Spiller rigtig godt, med masser af detaljer. Men lidt for dyr til mig, så jeg lyttede ikke ret meget på den.
Men jeg tror, der sker mere i næste uge... __________________ Mvh.
|
| Til top |
|
| |
rocksound Lukket konto

|
| Sendt: 18 April 2007 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kom der internet i den nye lejlighed, så nu er det tid til en mindre update igen.
Jeg har købt en Rega Ear hovedtelefonforstærker, men den måtte retur til rep. Så jeg går og venter på at modtage den igen med posten. __________________ Mvh.
|
| Til top |
|
| |
mathias 2 Forum Bruger

|
| Sendt: 18 April 2007 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
og billeder?  __________________
|
| Til top |
|
| |
rocksound Lukket konto

|
| Sendt: 23 April 2007 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
mathias 2 skrev:
og billeder? |
|
|
Så skidt da.. Der er kommet et billede op på forsiden nu.  __________________ Mvh.
|
| Til top |
|
| |
mathias 2 Forum Bruger

|
| Sendt: 23 April 2007 kl. 19:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 23 April 2007 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
rocksound skrev:
23. april 2007: Så er tråden opdateret med et oversigtsbillede af mit anlæg.
|
|
|
Det ser tissehyggeligt ud 
Hvad er lyd-karaktaristika på dit set-up, efter din mening? __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 23 April 2007 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej der !
Det er da et fin lille setup du har der, er dine højttaler ikke lidt for langt nede.
|
| Til top |
|
| |
rocksound Lukket konto

|
| Sendt: 26 April 2007 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
|
Det ser tissehyggeligt ud 
Hvad er lyd-karaktaristika på dit set-up, efter din mening?
|
|
|
Jeg vil beskrive lyden som varm og mørk med fokus på bunden, men stadig detaljerig. __________________ Mvh.
|
| Til top |
|
| |
rocksound Lukket konto

|
| Sendt: 26 April 2007 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
nhj4 skrev:
|
Hej der !
Det er da et fin lille setup du har der, er dine højttaler ikke lidt for langt nede.
|
|
|
Tak,
Synes højden er rigtig. Enhederne er godt placeret i forhold til lyttepositionen.
Jeg har prøvet andre højttalerstandere, men det bliver for højt. __________________ Mvh.
|
| Til top |
|
| |
rocksound Lukket konto

|
| Sendt: 26 April 2007 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik jeg min Rega Ear hovedtelefonforstærker igen med posten. Rigtig lækker sag, der får mine Sennheiser til at synge.
Flere lytte-indtryk senere til interesserede. __________________ Mvh.
|
| Til top |
|
| |