Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 23:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Lyd med hdmi signal? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Hede
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 22 Marts 2007 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har et MSI NX7600GT Diamond Plus grafikkort med hdmi. Jeg vil gerne have lyden med via hdmi signalet til min lcd skærm. Hvilket lydkort har digital out som jeg kan tilslutte grafikkortet? Jeg har kigget på dette lydkort: HDA Digital X-Mystique 7.1 GOLD/Dolby Digital Live. Men kan det tilsluttes internt ellers skal jeg bruge SPDIF udgangen og der fra til grafikkortet? Andre forslag til lydkort er velkommen. Håber der er nogen der kan hjælpe.

Hede

Til top Vis Hede's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hede

sennheiser
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2006
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 14 April 2007 kl. 23:25 | IP-adresse registreret  

det kan ikke bruge et hdmi som lydsignal brug et optisk fiber kabel og jeg ville vælge et anden lydkort end det hda vælg ht omega claro 7.1 det kan også encode digital live lyd er bare en bedre chip og har bedre lydkvalitet du kan se det her http://www.xs-sound.dk/ og så sider der 75 af de bedste kondensator.
Til top Vis sennheiser's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sennheiser

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 15 April 2007 kl. 08:06 | IP-adresse registreret  

Hejsa Hede
Mystique er et fremragende kort og der er spdif headers på kortet, som bruges til en tilkøbsbracket med ekstra spdif udgange. Jeg kan dog ikke finde nogen dokumentation på de pin-outs på HDA Mystique kortet, men jeg ved som sagt de er der(har selv kortet) og det vil være muligt at tilslutte det et grafikkort internt.

@Sennheiser.....Hvad skal man bruge Omega Claro HT's Kondensatorer til?...Encoding foregår i software regardless og sendes igennem coaxialt eller optisk. Omega Claro det samme kort som x-meridian hvor der godt nok er nogle bedre DACs og en nyere chip på en på mystique kortet og så har du muligheden for DTS Connect......Men som sagt....DDL=Software....

Så kan du ligeså godt købe et Theatron DDL til 380 eller et Theatron DTS til 500...

mvh Anders

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes