| Forfatter |
|
thedude0_50 Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 23 Marts 2007 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Jeg har lige fået en Sony Playstation 3 og havde glædet mig til at skulle se Bluray-film hele aftenen (Kingdom of heaven som viser sig at have danske tekster selvom det ikke står på coveret).
Anyway jeg fik banditten koblet til min fars Pioneer PDP 427 XA via HDMI-stik i 1080i. Så langt så godt, flot billede og så videre, men så kom jeg på at ville lægge Playstationen ned og så forsvandt signalet.
Jeg ved ikke om HDMI-kablet blev revet løs, eller om maskinen bare er uhyre følsom, men uanset hvad jeg gjorde kunne jeg ikke få signal tilbage igen 
I kampens hede kom jeg også til at slukke på Playstationens hovedafbryder bagpå, mens den var tændt - læste senere i manualen, at det kunne give skader
Håber ikke jeg har ødelagt noget - vil min fars tv virke med andre HDMI? Lige nu har jeg mest lyst til at returnere maskinen. Synes der var alt for meget bøvl for en som mig, der kun havde tænkt sig at bruge den til at se Bluray på.
Hvis det er HDMI-kablet, der er skurken så er det da godt nok noget sårbart skidt (det er min første brug af HDMI).
Er der nogen der har erfaringer med HDMI, især på Pioneer PDP 427 XA der kan hjælpe med råd?
Eller er der måske nogle P3 brugere der har haft lignende oplevelser?
vh Jesper
|
| Til top |
|
| |
bøje Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 550
|
| Sendt: 23 Marts 2007 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tag strømmen fra begge, og prøv igen, der kan ske mærkelige ting hvis HDMi stikket bliver sat til mens der er strøm på produkterne.
mvh.
|
| Til top |
|
| |
Jens Jørgen Otk Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 136
|
| Sendt: 24 Marts 2007 kl. 07:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved ikke om dette løser problemet, men jeg har fundet dette på en anden forum.
Husker man at købe HDMI-kablet med hjem i første omgang, så slipper man dog ikke helt for at skulle bruge Composite kablet. Konsollen er nemlig som standard indstillet til at vise billedet gennem den såkaldte ”AV multi-out” port, som Composite bruger, og man skal derfor først tilslutte konsollen igennem dette kabel for at kunne ændre indstillingerne til at køre med HDMI kablet. Det er desværre ikke muligt at anvende begge udgange på en måde. Disse ting kan naturligvis have ændret sig på den europæiske udgave af konsollen eller i forbindelse med en af de software opdateringer, som ofte kommer.
|
| Til top |
|
| |
LaMancha Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 159
|
| Sendt: 24 Marts 2007 kl. 09:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at slå strømmen fra.
Sæt den til igen.
Hold så power nede indtil den blinker eller kommer med et bip.
Så autodetecter den HDMI indgangen. Virkede for mig.
QED Qunex 3
QED Silver Bi-Wire
TaraLabs Missing Link
32 PF 9731D
[URL=http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=28514&PN=1]Se mit anlæg her
|
| Til top |
|
| |
thedude0_50 Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Marts 2007 kl. 10:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle sammen og tak for svarene.
Jeg har prøvet alle løsningerne uden succes så jeg tror jeg må et smut forbi Fona.
Jeg har lige prøvet at få signal gennem scart til mig gamle 4:3 Philips tv, men kan heller ikke her få billede igennem, men det kan selvfølgelig være mine indstillinger, der er skyld i det - nogen der ved hvordan man nulstiller P3?
Jeg skal dog også indrømme at jeg som nævnt i kampens hede fik hevet HDMI stikket ud af TV og P3 - kan de være beskadiget?
vh Jesper
|
| Til top |
|
| |
thedude0_50 Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Marts 2007 kl. 16:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Har været forbi Fona, hvor de satte PS3 til et tv...uden at få signal igennem.
Vi prøvede med et nyt HDMI kabel og så var der ingen problemer. Det var åbenbart HDMI-kablet der var stået af (det er godt nok sart)
Jeg har ikke haft chancen for at sætte maskinen til et tv med HDMI endnu, men vi nulstillede den og satte udgangssignalet til 576 så nu kan jeg se signalet gennem scart på mit gamle tv.
Nu håber jeg at jeg ikke har ødelagt HDMI-indgangen på min fars Pioneer.
vh Jesper
|
| Til top |
|
| |
cmglobal Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 29 April 2007 kl. 02:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm har selv samme problem også med en pio 427, har også prøvet at sætte til anden skærm, nu vil jeg da også lige prøve med et andet hdmi kabel... for har prøvet alt, og det er slf en maskine købt i udlandet så ingen dansk garanti edit: slf virkede det trick ikke her  nogen der kender et sted hvor man kan få repareret et ps3, for sony vil ikke tage imod den, ikke engang hvis jeg betaler!
|
| Til top |
|
| |
philipph Forum Bruger

Bruger siden: 15 Marts 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 64
|
| Sendt: 29 April 2007 kl. 10:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
cmglobal skrev:
nogen der kender et sted hvor man kan få repareret et ps3, for sony vil ikke tage imod den, ikke engang hvis jeg betaler!
|
|
|
Så vidt jeg ved, har Sony World Wide garanti ligesom mange andre store firmaer, som også har afdelinger i andre lande.
Hvis du har garantibeviset, bør dette være nok til at få den afleveret hos Sony i Danmark.
Det virker bisart at du ikke kunne aflevere den hos dem.
|
| Til top |
|
| |
Tommy21 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 597
|
| Sendt: 29 April 2007 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
De SKAL tage imod den, men de er modvillige, eftersom dk er verdens dyreste land at købe ps3 i.
Hvis der er international europa garanti SKAL de tage den, men henvend dig til den tyske forhandler eller hvor den nu er fra???
Medmindre den er fra USA eller ØSTEN, så er sagen vist en anden.
Mener der er europa garanti på den.
Hvad hvis man havde boed i tyskland og flyttede til dk, så kan de ikke fralægge sig ansvaret.
Kender en der havde en jvc dvdoptager som var købt i tyskland, så gik han til jvc dk for at få den til rep, det ville de ikke, så henvendte han sig til den tyske forhandler, som henviste ham til jvc Tyskland, som så sagde at han skulle gå til jvc danmark. Den mail fra jvc tyskland fik jvc danmark så, og endelig tog de den.
Kender også en ved samsung danmark, de siger også at de er jo ikke meget for det, men de SKAL altså tage reperationen, hvad skulle eu garanti ellers være til???
Tommy
__________________ Setup
MartinLogan Vantage, Motif, Fresco i, encore TF
Parasound A21
Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95
Ps3, xbox 360, Wii, PsP
|
| Til top |
|
| |