| Forfatter |
|
Kryddersvend Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2007 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 25 Marts 2007 kl. 01:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et sæt højtalere af ovenstående mærke, og kunne godt tænke mig at finde ud af hvor meget de er værd. Jeg ved de er omkring 20 år gamle og højest sandsynligt håndbyggede, men jeg kunne meget godt tænke mig at vide lidt mere om dem og hvor meget de er værd.. Jeg har nemlig ikke kunne finde noget som helst om dem inde på nettet, så jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig..
Der er et lille billede af dem her: http://www.myfc.dk/user/index.php?klub_id=2011&sport=0&a mp;hold=0&page=5120&spec=
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
| Sendt: 25 Marts 2007 kl. 09:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror du har fået fat i serienummeret - prøv lige at checke den anden. Den har sandsynligvis et serienummer 1 over eller under...
Mit gæt er at det er en Snell E II eller III, men prøv at tage et par flere billeder - gerne af bagsiden...
Hvad de er værd er svært at sige. Det hjælper med lidt mere info...
Velkommen til!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 Marts 2007 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige lagt nogle flere billeder ind på samme link..
Jeg kan se der står type II omme på klistermærket (også afbilledet), så hvor meget tror du så de er værd?? De er i meget fin stand og alle dele er originale på nær en basenhed i en af højtalerne, som blev skiftet da den gamle gik i stykker..
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 25 Marts 2007 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er Snell EII. Hvis det er det originale kantophæng på basserne, må de godt nok være møre nu. Men hvis de er i fin stand, og eventuelt med nye kantophæng (og i god stand) kan du nok få ca. 4500,- for dem.
__________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 Marts 2007 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pr. styk eller samlet?
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 25 Marts 2007 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Samlet, ja.
__________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 Marts 2007 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay tak for det.. Ved du noget om hvor gamle de er og hvor meget de kostede i sin tid? Og er de håndbyggede?
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Marts 2007 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yep, det er Snell EII, som ikke er så ofte udbudt til salg som efterfølgeren EIII.
Jeg har haft EII, hvor jeg fik skiftet skumkanterne til basserne, thi de bliver møre med tiden - et kendt fænomen, som indtræder efter ca 10 år. Dog kan kraftigt sollys sørge for at det går stærkere.
Hvis dine ophæng er i fin stand er de altså sandsynligvis skiftet (evt basenhederne) mindst 1 eller 2 gange i løbet af de ca 20 år...
Hvorlænge har du haft dem?
Ja og dit sæt er jo i serie (som ofte). SN 9663 og 9664 en god ting, som sikrer at de er "rimelige" ens... 
Håndlavet? Tja, Peter Snell (RIP) havde jo den filosofi at billige (i dette tilfælde VIFA) kunne fås til at performe ved at tilpasse filtre og kontruktion i det hele taget. Dermed valgte man at købe billige enheder og så sortere og matche dem med filtrene....
Det var skægt at se i mine tidligere Snell EII at filtre og enheder havde håndskrevne romertal på og skydedims på spole eller modstand i filtret - altså "fintrimmet"...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 Marts 2007 kl. 14:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay.
Hmm.. Nu er jeg altså ikke nogen haj til det med højtalere, så hvad mener du med "ophæng"??
Dvs. at de så ikke er håndlavede hele vejen igennem eller hva?
Jeg har ikke haft dem mere end et par måneder, da jeg lige har købt dem af min kammerats far, som har købt dem en gang for længe siden..
Ved du i hvilket tidsrum de blev produceret?? Jeg fisker nemlig efter hvor gamle de kunne være.
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Marts 2007 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kryddersvend skrev:
|
Okay.
Hmm.. Nu er jeg altså ikke nogen haj til det med højtalere, så hvad mener du med "ophæng"?? Bølgen, som er rundt om bassen...
Dvs. at de så ikke er håndlavede hele vejen igennem eller hva? Næppe...
Jeg har ikke haft dem mere end et par måneder, da jeg lige har købt dem af min kammerats far, som har købt dem en gang for længe siden..
Ved du i hvilket tidsrum de blev produceret?? Jeg fisker nemlig efter hvor gamle de kunne være. De 20 år var ikke helt ved siden af. De er i hvert fald at finde i Hi-Fi Revyen 86... |
|
|
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 25 Marts 2007 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej der !
Her er et billed af delefilteret i en Snell EII ,kablerne er ikke de orginale.
|
| Til top |
|
| |
rune4000 Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 82
|
| Sendt: 25 Marts 2007 kl. 19:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis den skiftede basenhed er købt uden om Snell mener jeg de falder i værdi, da filteret er tilpasset den tidligere enhed, men er de købt hos Snell efter serienummeret er det fint.
|
| Til top |
|
| |
stiv Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1062
|
| Sendt: 25 Marts 2007 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
I 1990 og 91, skiftede jeg enheder på Snell E2 og E3, som jeg købte på H.C.Ørstedvej hos forhandleren på det tidspunkt..
Der hvar ingen problemer med disse udskiftninger af enheder (har også udskiftet diskanter, uden problemer)...
Men det er jo godt at være oppe på mærkerne, så det bliver optimalt, ik...
__________________ My amplifier is a "a cap-cooker"
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 25 Marts 2007 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|