Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 08:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Bør jeg køle aktivt? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MichaelJDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 30 Marts 2007 kl. 12:18 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg har en Pioneer VSX-916-S, som jeg er meget glad for. Den står i mit TV-møbel lige under min center (der er så en hylde imellem). Det umiddelbare problem er at der kun er ca. 4cm luft op til hylden! Umiddelbart synes jeg ikke den bliver vildt varm, men der er ikke meget luft at lede varmen væk på, så jeg har overvejet at sætte en blæser op (12V DC), som kunne blæse henover toppladen, og derved sørge for at lede varmen væk fra recieveren. Spørgsmålet er om det er nødvendigt? Jeg bruger den til surround og der skal være biograf-niveau på lyden, og jeg bruger den til stereo og der må godt være gang i sagerne engang imellem.
I manualen står der 20cm luft som minimum, så bør jeg overveje en blæser? Ved ikke om den selv slår fra o.l.

Edit: Planen var så at starte blæseren til film/potentionelle fester o.l. og sørge for en god køling, hvor jeg ikke havde tænkt mig at starte den for baggrundsstøj (TV/radio o.l.)

Mvh

andersena
Branchemedlem
Branchemedlem
PowerMill Service

Bruger siden: 09 Februar 2007
Lokalitet: København
Sendt: 30 Marts 2007 kl. 13:54 | IP-adresse registreret  

det er aldrig en dårlig ide at køle ekstra hvis dit udstyr bliver meget varmt og står klemt inde. det er desuden utroligt hvad en 80mm blæser der evt bare kører på 5v kan flytte af varme og endda uden at støje.
men i stedet for at lade den blæse hen over hvilket bare ville køle kabinettet så lad blæseren trække varme ud af kabinettet. dette er langt mere effektivt
Til top Vis andersena's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af andersena

MichaelJDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 30 Marts 2007 kl. 16:05 | IP-adresse registreret  

andersena skrev:
det er aldrig en dårlig ide at køle ekstra hvis dit udstyr bliver meget varmt og står klemt inde. det er desuden utroligt hvad en 80mm blæser der evt bare kører på 5v kan flytte af varme og endda uden at støje.
men i stedet for at lade den blæse hen over hvilket bare ville køle kabinettet så lad blæseren trække varme ud af kabinettet. dette er langt mere effektivt

Jeg kan godt følge dig, men jeg tror ikke der er et stort problem. Tanken var blot at sænke temperaturen en smule som kompensation for den lidt trange plads over kabinettet.
For det er vel ikke meget plads? (4cm)

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes