| Sendt: 31 Marts 2007 kl. 12:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
braveme skrev:
| Jeg har en dvd-afspiller som har svage lodrette streger i billedet. De er især synlige når der er meget sort i billedet og meget hvidt. Men min forhandler kan ikke se dem - derfor en skive til at demonstrere det for ham så han kan tage skidtet tilbage eller fikse det. |
|
|
OK, til dét brug kan du evt. downloade og brænde denne:
http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=911&zoneid=3
Men ellers, DVE som sagt.
braveme skrev:
Min indstilling på mit fjernsyn skal tunes, evt tilbage til forhandleren. Der er en svag blålig hinde over billedet (tror der er justeret for meget på Blue i service-menuen som jeg ikke har adgang til). Igen, skal overbevise en stædig forhandler.
|
|
|
Det er (med meget stor sandsynlighed - nu ved jeg jo ikke hvilket tv der er tale om) ikke en fejl på tv'et som du kan reklamere over, men en bevidst justering fra producentens side. Det er sådan langt de fleste moderne tv viser billedet - hvis du ikke bryder dig om det, så må du enten lede efter et tv der ikke gør det, eller betale for at få tv'et omjusteret til dét billede du gerne vil have den til at gengive.
Jeg ved godt at jeg ikke bliver særligt populær når jeg siger det, men der er altså ved at danne sig en "underlig" holdning til hvornår et tv er defekt - som om at hvis alt ikke er "perfekt", så er det per definition en fejl der skal reklameres over. Man kan altså ikke bare købe et "tilfældigt" tv, og så forvente at det er perfekt - jeg har da heller aldrig hørt nogen klage til forhandleren over at en ny Kia ikke kører ligesom en ny BMW?
På sin vis synes jeg jo at det er meget prisværdigt at forbrugerne er begyndt at stille krav til tv'enes billedkvalitet, men jeg synes ærligt talt at de skulle tænke lidt over dét INDEN de smed kronerne, frem for at tage det som en selvfølge at et hvilket som helst tv viser billedet perfekt, og hvis det ikke sker, så hyler man bare op om at producenten skal rette fejlen. Hvis du vil have perfektion, så må du jo købe et perfekt tv i stedet for! __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|