Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 06:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: DVD-skive til test af billede (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
braveme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2007
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 31 Marts 2007 kl. 12:19 | IP-adresse registreret  

Ved ikke om det er det rigtige forum jeg skriver i  -undskylder hvis jeg er havnet det forkerte sted.

Jeg skal bruge en dvd som viser helt sort, helt hvidt og gerne andre grundfarver i ca 1 minut af gangen. Dette er til test af billedet på fjernsyn, test af signal mm.

Er der nogen der ved hvor jeg kan hente sådan en dvd? Eller er der nogen der ved hvordan (eller kan) fikse sådan en?

På forhånd mange tak

bm
Til top Vis braveme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af braveme

don dario
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 31 Marts 2007 kl. 12:24 | IP-adresse registreret  

Har selv lige købt en der hedder: Digital video Essentials... den er god med ikke nem at rode med... men den virker.

MVH
Don
Til top Vis don dario's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af don dario

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 31 Marts 2007 kl. 12:30 | IP-adresse registreret  

braveme skrev:

Jeg skal bruge en dvd som viser helt sort, helt hvidt og gerne andre grundfarver i ca 1 minut af gangen. Dette er til test af billedet på fjernsyn, test af signal mm.

DVE som foreslået, har hvad du skal bruge. Må jeg være nysgerrig og spørge hvad det er du skal teste, og hvordan?

braveme
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Marts 2007 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

Jeg har en dvd-afspiller som har svage lodrette streger i billedet. De er især synlige når der er meget sort i billedet og meget hvidt. Men min forhandler kan ikke se dem - derfor en skive til at demonstrere det for ham så han kan tage skidtet tilbage eller fikse det.

Min indstilling på mit fjernsyn skal tunes, evt tilbage til forhandleren. Der er en svag blålig hinde over billedet (tror der er justeret for meget på Blue i service-menuen som jeg ikke har adgang til). Igen, skal overbevise en stædig forhandler.

Så det er til at sige "se her - sådan ser det ud!"

bm

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 31 Marts 2007 kl. 12:56 | IP-adresse registreret  

braveme skrev:
Jeg har en dvd-afspiller som har svage lodrette streger i billedet. De er især synlige når der er meget sort i billedet og meget hvidt. Men min forhandler kan ikke se dem - derfor en skive til at demonstrere det for ham så han kan tage skidtet tilbage eller fikse det.

OK, til dét brug kan du evt. downloade og brænde denne:

http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=911&zoneid=3

Men ellers, DVE som sagt.

braveme skrev:

Min indstilling på mit fjernsyn skal tunes, evt tilbage til forhandleren. Der er en svag blålig hinde over billedet (tror der er justeret for meget på Blue i service-menuen som jeg ikke har adgang til). Igen, skal overbevise en stædig forhandler.

Det er (med meget stor sandsynlighed - nu ved jeg jo ikke hvilket tv der er tale om) ikke en fejl på tv'et som du kan reklamere over, men en bevidst justering fra producentens side. Det er sådan langt de fleste moderne tv viser billedet - hvis du ikke bryder dig om det, så må du enten lede efter et tv der ikke gør det, eller betale for at få tv'et omjusteret til dét billede du gerne vil have den til at gengive.

Jeg ved godt at jeg ikke bliver særligt populær når jeg siger det, men der er altså ved at danne sig en "underlig" holdning til hvornår et tv er defekt - som om at hvis alt ikke er "perfekt", så er det per definition en fejl der skal reklameres over. Man kan altså ikke bare købe et "tilfældigt" tv, og så forvente at det er perfekt - jeg har da heller aldrig hørt nogen klage til forhandleren over at en ny Kia ikke kører ligesom en ny BMW?

På sin vis synes jeg jo at det er meget prisværdigt at forbrugerne er begyndt at stille krav til tv'enes billedkvalitet, men jeg synes ærligt talt at de skulle tænke lidt over dét INDEN de smed kronerne, frem for at tage det som en selvfølge at et hvilket som helst tv viser billedet perfekt, og hvis det ikke sker, så hyler man bare op om at producenten skal rette fejlen. Hvis du vil have perfektion, så må du jo købe et perfekt tv i stedet for!

braveme
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Marts 2007 kl. 13:13 | IP-adresse registreret  

Tak for link

Mht til billedet på tv'et. Da jeg købte det var billedet klart og hvidt - men efterhånden har det hvide fået en blålig nuance. Så der er tale om en ændring af billedet i forhold til da jeg købte det (og ja, jeg har renset skærmen ).

EDIT: Perfekt! Det var lige det jeg ledte efter :-)

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 31 Marts 2007 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

braveme skrev:

Mht til billedet på tv'et. Da jeg købte det var billedet klart og hvidt - men efterhånden har det hvide fået en blålig nuance. Så der er tale om en ændring af billedet i forhold til da jeg købte det (og ja, jeg har renset skærmen ).

Såfremt der er tale om en decideret defekt, skal der selvfølgelig gøres noget ved det. Jeg håber du forstår min pointe på generelt plan alligevel...

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes