| Forfatter |
|
Finn29 Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2130
|
| Sendt: 02 April 2007 kl. 08:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har købt denne fætter brugt, har haft den stående opmagasineret tørt og godt i 2mdr.
Da jeg så sætter den til så knalder den når den spiller, det lyder som om at membranen er løs hvis jeg ved lav styrke tipper den forover, ca 45 grader så holder den op men at spille og sætter jeg den forsigtigt tilbage igen siger den stadig ikke noget, ikke før jeg trykker let på membranen eller skruer op. Har prøvet at motionere alle knapper på den det ændre intet.
Det er ikke forstærkeren eller kablet der er noget galt med. Har prøvet med både sub out - pre out front og audio out på dvd'en 2 forskellige sæt signalkabler no name og et helt nyt taralabs sub2200
nogen der har et bud på hvad der kan være galt. __________________ Hilsen Finn / Finn29
<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
|
| Til top |
|
| |
MartinH81 Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2006 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 69
|
| Sendt: 02 April 2007 kl. 08:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
  Jeg har set det(eller rettere sagt hørt det før) det er spolen der skraber på magneten når den vandre, det er kan være kommet af et stort stød. Jeg har dog ikke nogen erfaringer hvorden det skal laves, men regner med at der skal en ny enhed i! DET NOGET RIGTIGT l**t!!!!   Husk ikke at spille mere på den pga. det kan ødelægge svingspolen!!!! __________________ Som Man råber i skoven, får man svar
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 02 April 2007 kl. 08:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
du kan evt. prøve at skrive en mail til www.basrep.dk, altså såfremt at det er basenheden der har problemet... Det kan være at de kan give et bud hvad der kan være galt.
__________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
Finn29 Forum Bruger

|
| Sendt: 02 April 2007 kl. 09:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spolen var også mit første bud, men jeg er kommet i tvivel efter at have rodet lidt med den.
skratten stiger i takt med volumen ( det lyder ligesom en dårlig forbindelse i et signalkabel ) og selv ved helt lav styrke hvor man kun lige akurat kan mærke på enheden at det snurre i fingrene gør den det. Derfor tænkte jeg at det kunne være elektronikken der evt. var noget galt med. løse ledninger, fejlstrøm ect.....
Har tænkt på basrep. men membranen er jo intakt og det er vel "kun" det de laver Har også kigget lidt på jjteknik.dk de laver jo noget for HFK men er det mest ikke JBL. __________________ Hilsen Finn / Finn29
|
| Til top |
|
| |
blackhawk Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 02 April 2007 kl. 09:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man burde måske snarere kontakte sælger, der er jo noget der tyder på at vedkommende har været bevidst om produktets defekt.
__________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 02 April 2007 kl. 09:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kunne tyde på en defekt bas-enhed. Det kan JJ Teknik ikke klare - den skal indleveres i Hi-Fi Klubben. Vi havde en for et stykke tid siden med samme fejl, og her røg der en ny enhed i. Jeg mindes at det kostede knap 4000 kr.  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Finn29 Forum Bruger

|
| Sendt: 02 April 2007 kl. 10:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad kan JJ Teknik tilbyde: Reparation af alle HIFI-Klubbens produkter
De skriver da ellers sådan på deres hjemmeside, men de kan måske ikke kan købe originale B&W enhedder, oder hur??
Er faktisk overrasket over de 4k hvis det holder, bare rolig hænger dig ikke op på det
angående det med sælger, så er det nok for sent, det er jo 2mdr siden vi handlede, kan heller ikke finde hans mail. el. tlfnr. burde have gemt det men det er ski.... svært at holde styr på tingene i en skurvogn __________________ Hilsen Finn / Finn29
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 02 April 2007 kl. 11:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Finn29 skrev:
|
Hvad kan JJ Teknik tilbyde: Reparation af alle HIFI-Klubbens produkter
De skriver da ellers sådan på deres hjemmeside, men de kan måske ikke kan købe originale B&W enhedder, oder hur??
Er faktisk overrasket over de 4k hvis det holder, bare rolig hænger dig ikke op på det
angående det med sælger, så er det nok for sent, det er jo 2mdr siden vi handlede, kan heller ikke finde hans mail. el. tlfnr. burde have gemt det men det er ski.... svært at holde styr på tingene i en skurvogn
|
|
|
Jo, JJ kan godt få enhederne dertil, men normalt sker udskiftningen nede i butikken - det er som regel betydeligt hurtigere.
Enheden til en ASW-850 (slog det lige op) koster kr. 3950,00, så det passer meget godt! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Standard Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 26
|
| Sendt: 02 April 2007 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjek enheden!
Prøv at lodde ledningerne af / fjerne kabelskoene til basenheden og tilslut denne direkte til din forstærker. Så vil du kunne udelukke alle fejlkilder. Hvis basenheden stadig skratter, så MÅ det være enheden, der er defekt. 
|
| Til top |
|
| |
MartinH81 Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2006 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 69
|
| Sendt: 02 April 2007 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med hensyn til løs forbindelse så er det da bare at skrue låget af og gå igang med at rykke i ledningerne Man kan jo ende med at betale 4000 for en lodning. Hvis der er garanti så send den til rep. __________________ Som Man råber i skoven, får man svar
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 03 April 2007 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Finn29 Forum Bruger

|
| Sendt: 17 April 2007 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
MartinH81 skrev:
|
Med hensyn til løs forbindelse så er det da bare at skrue låget af og gå igang med at rykke i ledningerne Man kan jo ende med at betale 4000 for en lodning. Hvis der er garanti så send den til rep.
|
|
|
jamen låget/enheden er ude, og det er den der er defekt, har spillet med den direkte sat til frontudgangen, og der var alle skavankerne der,den skrattede stadig, lidt spookey er det hvis man vender enheden med membranen nedad ved lav styrke så holder den op med at spille Tror det er spolen der er svitset, et sted ser det ud som om lakken på tråden er boblet lidt op. Efter følgende blev kablet fra subben sat til N800's basser og de spillede 100% rent, eneste mislyd var glassene der klirrede ude i køkkenskabene  så en ny enhed er bestilt i HFK __________________ Hilsen Finn / Finn29
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 17 April 2007 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er problemet løst, og ved du da i det mindste hvad det kommer til at koste  Om du nu finder frem et kamera og tar et par billeder af enheden og indsiden af subben ville i det mindste jeg blive overlykkelig! __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
|
| Sendt: 17 April 2007 kl. 15:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig med ManicMiner, vi vil se billeder.
|
| Til top |
|
| |
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 17 April 2007 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selv om ASW-825 er foretrukken herhjemme så er ASW-850 nu heller ikke en helt ringe sub  .....kræver dog en stue med seriøs plads...og selv der slipper man ikke for at rette på billederne på væggen og redde diverse pyntegenstande fra at falde ned engang imellem __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |
Finn29 Forum Bruger

|
| Sendt: 30 April 2007 kl. 05:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
ManicMiner skrev:
Så er problemet løst, og ved du da i det mindste hvad det kommer til at koste Om du nu finder frem et kamera og tar et par billeder af enheden og indsiden af subben ville i det mindste jeg blive overlykkelig! |
|
|
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141&g et=last#1535071
Så er der fotos af subben. __________________ Hilsen Finn / Finn29
|
| Til top |
|
| |