| Forfatter |
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 03 April 2007 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Faktisk er det kun det ene men jeg ville lige lægge et snabshot op I hornåbningen kan man øverst se at den der i sin tid støbte hornet havde lidt svært ved at styre formen - det bidrage dog kun til hornets musikalitet  som de små fine fejl i ægte tæpper og ædle violiner. De små afskaldninger i bunden er fordi den blanding af gips og beton Duelund brugte ikke var 100 % stabil Mine Horn er som min pladespiller "Work in Progres" - jeg har ikke villet smukkesere de omkring 100 kg tunge kabinetter før jeg ahvde afstemt dem lydmæssigt Der sidder en 12 " Dual Concentric enhed i hvert kabinet - ovenover enheden sidder der en diskant regulering fra delefiltret (de sad oprindeligt i modellen DC-4000 - en af de sidste med papir/textilkant  ) den brune plastik knap er erstattet af nogle flottere i metal For at få plads til højtaleren i hornet er kammeret udvidet med en sandwich af 3 stk 16 mm mdf plader foret med mastic Der er stadig nogle mindre "issues" med resonanser men det er kun på meget få af mine CDer mens flere og flere plader og CDer begynder at lyde himmelsk godt - man kan vist flytte rundt på fåreuld i et duelundhorn til man bliver 95 og stadig ikke ramme helt plet  Radio som kilde er helt problemfrit Billekvaliteten bære lidt præg af at flashen var lagt væk og at de er taget håndholdt på et ½ sekund - rent dogme  De måler ca. 60 x 60 x 130 cm - centrum for enheden er ca. 90-100 cm over gulv hvilket passer mig fint fordi det ikke er en lænestol men rigtig stol jeg lytter fra
 __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 03 April 2007 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Din Garrard ser pludselig meget lille ud. Har du vasket den ved forkert temperatur?
Hvor dybt går de ca. (Hz)?
(man kan klikke på billederne).
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 03 April 2007 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 03 April 2007 kl. 23:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg aner ikke hvor langt ned de går - oprindeligt sad enheder i nogle små kabinetter der ikke gik længere ned en 55 hz men de har en fs på 45 tror jeg - mon ikke Duelund får dem ned på 35-30 hz - har ikke nogen test plade så jeg gætter Det er meget nemmere at lægge billeder ind på hifi og musik og så klippe dem her over
|
| Til top |
|
| |
Plissken Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 357
|
| Sendt: 04 April 2007 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uha jeg ville gerne lytte til sådan nogle - har endnu til gode at lytte til nogle gode horn - det må komme på min "To Do" liste. Men synes altså det ser rigtig dejligt ud. Kunne lige forestille mig nydelsen man kunne få sammen med en god whisky og en aften med al den dejlige vinyl du har der
__________________ Well it just goes to show you that we're all on our own
Scrounging for our own share of good luck
Stab your brother in the back
And pick up your pay check
|
| Til top |
|
| |
QWERTY126 Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 417
|
| Sendt: 04 April 2007 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan lyder de i sammenligning til Tannoy SGM12 (som jeg selv har) ?
Mvh
|
| Til top |
|
| |
stiv Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1062
|
| Sendt: 04 April 2007 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øjj r-l-b, du har sgu sikkert mange grammefonplader 
r-l-b-, har du selv gjort noget ved de højttalere , eller er de som da du fik dem !...
__________________ My amplifier is a "a cap-cooker"
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 04 April 2007 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
QWERTY126 :
Jeg har fået fortalt at man ikke kan sammenligne Tannoys i hornkabinatter og Tannoys i basreflex/monitor kabintetter
Enhederne i mine som stammer fra DC 4000 ca. 1986/87 enheden 3149 sad visdt også i Edinburgh med en fs omkring 50 hz - følsomhed 92 db og omkring 100 watt max continuer belastning.
SGM som blev brugt i super gold monitor højtaleren mener jeg har dobbelt magnet meden SRM som blev brugt i Super Red Monitor har enkelt magnet - sidstnævnte ligner mine 3149 enheder på en prik
Jeg tror ikke der lydmæssigt er så stor forkel på de to - det er nok mere vigtigt at det er en godt og ikke et dårligt eksemplar man får fat i samt at kabinettet er godt afstemt.
Hvis du besøger Poul Ms hjemmeside kan man læse en del i debatsideren om problemer der var med Tannoys kvalitetsstyring af produktionen og deres uheldige lappeløsninger - jeg har ikke hørt en "dårlig" Tannoy men det skulle være ret tydeligt og ganske stygt når den ikke er i orden.
Jeg regner med at jeg snart skal over og lytte til begge de Århusianske Poulers Tannoys så jeg bedre kan danne mig et indtryk.
Da jeg fik mine sad de i nogle kabinetter uden paralelle sider og de lød slet ikke som jeg kan lide dem - jeg har lige nydt Ben Websters vidunderlige Saxofon og den og andet Jazz blvier meget smukt gengivet i Duelundhornene
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 04 April 2007 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guldtuborg skrev:
r-l-b-, har du selv gjort noget ved de højttalere , eller er de som da du fik dem !...
|
|
|
De var herregrimme da jeg fik dem - smadredre kabinetter i spånplade der var begyndt at blive grønlig - de var bygget i 1977 - havde skiftet ejer flere gange - det var som om alle ejerene havde brugt siderne til at skrive deres test resultater ned med sort tuschpenne. De var sømmet sammen - de var så grimme at jeg måtte være ekstremt overtalende overfor mig selv da jeg skulle købe dem. Jeg gav en tusse for de to kabinetter samlet der også skævt bygget der er ikke noget der holder 100% mål eller vinkel Det var sidste sommer - vejret var godt - så jeg kunne stå udenfor med dem - først fjernede de fleste søm og erstattede med skruer - jeg opgav at prøve at spartle dem pæne (ville nok skullle bruge 20 kg plasticpadding) Istedet er de blevet beklædt med et ekstra lag x-finer - hvilket deres størrelse in mente ikke har gjort dem lettere at flytte rundt på. Som sagt har de fået ektra 48 mm mdf på fronten rund om enheden for at få plads til den store Tannoymagnet - Når de bliver færdige - får de kanter i massivt træ - og hvidt trådgitter alla fransk flet - er planen __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 04 April 2007 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guldtuborg skrev:
|
|
|
Ikke nær nok  en det skal nok komme  __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 05 April 2007 kl. 01:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg gjorde noget der nemt kunne have endt som da Emil fra Lønneberg stak hovedet i suppeterrinen jeg lagde mig på ryggen og stak hele krydderen så langt ind i den ene hornudmunding som muligt mens der var godt med musik på anlægget - nu ved jeg så resten af påsken hvad bas er  og kan kun sige at det er forbavsende så godt musikken lyder når det slippes ud af kabinettet i forhold til når den stadig opholder sig derinde  Selvom dette var langt fra en Darwin Award (som jo kun uddeles postumt) så tror jeg at jeg vil undelade at udeføre stuntet igen - for mine ørers skyld Måske vil jeg istedet prøve at balancere min garrad plint på næsetippen mens jeg står på et glassofabord - hifi må jo ikke gå hen og blive kedelig god påske  __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 05 April 2007 kl. 02:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
| Måske vil jeg istedet prøve at balancere min garrad plint på næsetippen mens jeg står på et glassofabord - hifi må jo ikke gå hen og blive kedelig |
|
|
Kan du ikke vente til efter Påske og så foretage stuntet når jeg og Mellemhjulet engang kommer på visit?
Jeg vil nemlig gerne se det.  (og det kan nok kun foretages én gang?).
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
| Sendt: 05 April 2007 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
Jeg gjorde noget der nemt kunne have endt som da Emil fra Lønneberg stak hovedet i suppeterrinen jeg lagde mig på ryggen og stak hele krydderen så langt ind i den ene hornudmunding som muligt mens der var godt med musik på anlægget - nu ved jeg så resten af påsken hvad bas er og kan kun sige at det er forbavsende så godt musikken lyder når det slippes ud af kabinettet i forhold til når den stadig opholder sig derinde
Selvom dette var langt fra en Darwin Award (som jo kun uddeles postumt) så tror jeg at jeg vil undelade at udeføre stuntet igen - for mine ørers skyld
Måske vil jeg istedet prøve at balancere min garrad plint på næsetippen mens jeg står på et glassofabord - hifi må jo ikke gå hen og blive kedelig
god påske
|
|
|
Det her er lige noget for dig
http://cgi.ebay.co.uk/WHARFEDALE-VINTAGE-SPEAKERS-12-CONES-P AIR-RETRO-CINEMA_W0QQitemZ180103901239QQcategoryZ14993QQssPa geNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
Jeg har iøvrigt et sæt aktive Wharfdale "på hånden" med QUAD elektronik i størrelse meget store. Detaljer m.v. følger. Jeg er ikke selv interesseret men de kan sikker fornøje den rette liebhaver
Det samme gælder et sæt VTL 100W "compact" monoblokke med 4xEL34 (pr. blok)
Er der iøvrigt nogen interesse for hel- og halvgamle bruchurer ? det hører sig jo ligesom til.
|
| Til top |
|
| |