Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2026 | 07:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: B&W PV1 subwoofer (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Acorn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 06 April 2007 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

Hej alle.

Er der nogen her der har erfaring med denne?

http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Hoejttaler/Aktiv_sub woofer/B_W_PV1_subwoofer_Sort.htm

Har forsøgt, men det er ikke lykkedes mig at finde nogen anmeldelser.

Hvordan klarer den sig ved henholdsvis film og musik? Spiller den op til prisen?

På forhånd tak.

Til top Vis Acorn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Acorn

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 06 April 2007 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

Acorn skrev:

Hvordan klarer den sig ved henholdsvis film og musik? Spiller den op til prisen?

PV1 er mest af alt en designhøjtaler (underforstået, jeg synes ikke den er prisen værd). Hvis du vil ofre det PV1 koster, så kig på ASW750. 

Acorn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 April 2007 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

Hej Gerdes.

Det har jeg så lige været, og den bliver vist ganske enkelt for stor rent fysisk.

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 06 April 2007 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

Acorn skrev:

Hej Gerdes.

Det har jeg så lige været, og den bliver vist ganske enkelt for stor rent fysisk.

Prøv at se om du kan finde en demomodel af ASW675. Det er imponerende hvad den kan yde, sin størrelse taget i betragtning. Det er en udgået model, det er derfor jeg siger demomodel. Men måske nogle HFK har flere ASW675 på lager.

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 06 April 2007 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

PV1 er et produkt med vægt på design, og ikke ydelse. Den vil fint kunne give ekstra dynamik i basområdet, men ikke så meget i subbasområdet.

http://www.avtalk.co.uk/forum/index.php?t=msg&th=20041&a mp;start=0&rid=0&SQ=0

Sammenling ydelsen med den langt billigere ASW675 så vil du kunne se at der ikke er meget lyd for pengene (6db er en fordobling af lydtrykket)

http://www.avtalk.co.uk/forum/index.php?t=msg&th=14719&a mp;start=0&rid=14&SQ=1126361620

Om subben skal være lille så se hellre på Velodyne SPL1200R og SVS SB12-Plus. Om den kan være lidt større så se på ASW750 og SVS PB10-NSD. Kan den være ennu større, så se på SVS' større modeller.

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 06 April 2007 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

PV1´s kugledesign er genialt; det nedsætter kabinetresonanser med 20dB. Fik kanon anmeldelse i Hifi-News.

Hvad er prisen værd? Den er sq da billig. Man kan få kabler til samme pris!
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

Acorn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 April 2007 kl. 10:31 | IP-adresse registreret  

Gerdes skrev:

Prøv at se om du kan finde en demomodel af ASW675. Det er imponerende hvad den kan yde, sin størrelse taget i betragtning. Det er en udgået model, det er derfor jeg siger demomodel. Men måske nogle HFK har flere ASW675 på lager.

Vil tage turen rundt til de HFK jeg har inden for rækkevidde igen. Kunne så samtidig kaste et blik på ASW 700. Prisen ligger op ad PV1, hvilket nok er grænsen. 

Acorn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 April 2007 kl. 10:44 | IP-adresse registreret  

ManicMiner skrev:

PV1 er et produkt med vægt på design, og ikke ydelse. Den vil fint kunne give ekstra dynamik i basområdet, men ikke så meget i subbasområdet.

http://www.avtalk.co.uk/forum/index.php?t=msg&th=20041&a mp;a mp;start=0&rid=0&SQ=0

Sammenling ydelsen med den langt billigere ASW675 så vil du kunne se at der ikke er meget lyd for pengene (6db er en fordobling af lydtrykket)

http://www.avtalk.co.uk/forum/index.php?t=msg&th=14719&a mp;a mp;start=0&rid=14&SQ=1126361620

Om subben skal være lille så se hellre på Velodyne SPL1200R og SVS SB12-Plus. Om den kan være lidt større så se på ASW750 og SVS PB10-NSD. Kan den være ennu større, så se på SVS' større modeller.

Er desværre ikke helt på hjemmebane i grafer, hz og db.

Iron Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 07 April 2007 kl. 11:00 | IP-adresse registreret  

Du kan finde meget positiv omtale om den, du kan finde den på blandt andet B&Ws hjemmeside eller fx www.ecoustics.com:

What Hi-Fi - 5 stjerner: PV1 has won the What Hifi Sound and Vision Award 2006 - Best subwoofer - 3rd year running

Hi-Fi Choice - 5 stjerner: PV1 wins Hi-Fi Choice Gold Award for Best subwoofer under £1,000

EISA Award: B&W PV1 has won the EISA European Home Theater Subwoofer of the year 2005-2006

Home Cinema Choice - 4 stjerner: http://www.homecinemachoice.com/cgi-bin/displayreview.php?re viewid=5978

Smarthouse - 6 stjerner: PV1 wins the Smarthouse Best of the Best 2006 Award for Best Subwoofer.

Jeg har en kammerat som har en PV1 i et 30kvm lokale, der spiller den bare forrygende. I hans lokale ryster den alt til film, og den er utrolig hurtig til musik, så spiller den også altid med.

Jeg har selv haft den hjemme inden jeg købte min Helicon subwoofer. Og jeg havde været lige så godt tilfredsstillet med PV1'eren i mit lokale.

Til top Vis Iron Man's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Iron Man

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 07 April 2007 kl. 11:18 | IP-adresse registreret  

Acorn skrev:
Er desværre ikke helt på hjemmebane i grafer, hz og db.

Det grafene viser er at PV1 har en frekvensrespons der er stærkt faldende allerede fra 60hz, og også at forvrængningen vil blive audibel et sted mellem 30-50hz alt efter hvor højt der spilles.

ASW675 Kan ikke bare gengive højere lydtryk i de dybeste frekvensene, men den gør det også med langt mindre forvrængning

Om det er film subben skal bruges til så er lydtrykket i de dybeste frekvensene meget viktigt. Her er de to subbene jeg nevnte, SPL1200R og SB12-Plus. De vil begge to kunne levere noget højere lydtryk end den B&W subben du ser på, og de har også begge to rumkorrektion.

http://www.vassagohifi.com/products/velodyne/velodyne_spl-r. html

http://www.lsound.no/nor/index.php?side=info&id=3396

CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005
Sendt: 07 April 2007 kl. 12:01 | IP-adresse registreret  

Jeg er helt enig med ManicMiner.

Det kan være svært at få et lyt på SVS'en med giv i hvert fald Velodyne chancen. Ser kun 1 grund til at købe den der B&W og det er designet. I øvrigt fås de to andre i en flot pianolak. Desuden er der indbygget 6 båndsparametrisk EQ i velodyne. Som via målemikrofon indstiller sig selv i forhold til rummet. I praksis betyder det at de ofte vil undgå den der brummen og "ujævne" bas som nogle gange kan være vildt dominerende eller andre gange tilbageholdene. Det andet er også muligt med SVS'en hvor du dog selv skal ligge lidt mere energi og arbejde i, det ved jeg at ManicMiner kan fortælle alt om

Jeg synes virkelig at du skal give dem en store chance inden du køber B&W'en, jeg tror at du vil blive meget overrasket over hvor meget du reelt kan få for de penge!

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 07 April 2007 kl. 12:43 | IP-adresse registreret  

Siden SVS er et direkte solgt produkt er det ikke muligt at lytte til de i en butik, men til gængeld så spares det også væk et led, og dermed avance. Der er dog 45 dagers åbent køb på SVS, så det er fuldt muligt at bestille en og afprøve den i ens eget hjem.

SB12 koster ferdig leveret 7307, 7787 eller 8267kr i henholdsvis vinyl, ægte træ, eller pianolak finish.

Acorn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 April 2007 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

CRC1 skrev:

Jeg er helt enig med ManicMiner.

Det kan være svært at få et lyt på SVS'en med giv i hvert fald Velodyne chancen. Ser kun 1 grund til at købe den der B&W og det er designet. I øvrigt fås de to andre i en flot pianolak. Desuden er der indbygget 6 båndsparametrisk EQ i velodyne. Som via målemikrofon indstiller sig selv i forhold til rummet. I praksis betyder det at de ofte vil undgå den der brummen og "ujævne" bas som nogle gange kan være vildt dominerende eller andre gange tilbageholdene. Det andet er også muligt med SVS'en hvor du dog selv skal ligge lidt mere energi og arbejde i, det ved jeg at ManicMiner kan fortælle alt om

Jeg synes virkelig at du skal give dem en store chance inden du køber B&W'en, jeg tror at du vil blive meget overrasket over hvor meget du reelt kan få for de penge!

Det er også primært pga designet, jeg er interesseret i PV1. Men er samtidig heller ikke i tvivl om, at den vil tilfredsstille mine behov. Er dog først fornylig begyndt at lede efter nyt setup, og jeg kan godt se fornuften i at kigge sig lidt omkring, inden formuen formøbles. Ved du hvor der forhandles Velodyne i Kbh?

Acorn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 April 2007 kl. 13:20 | IP-adresse registreret  

ManicMiner skrev:

Siden SVS er et direkte solgt produkt er det ikke muligt at lytte til de i en butik, men til gængeld så spares det også væk et led, og dermed avance. Der er dog 45 dagers åbent køb på SVS, så det er fuldt muligt at bestille en og afprøve den i ens eget hjem.

SB12 koster ferdig leveret 7307, 7787 eller 8267kr i henholdsvis vinyl, ægte træ, eller pianolak finish.

Har været inde og se billeder af dit setup. Den er jo stor som f..., den SVS. Et hundehus til en Rottweiler. 

Vil prøve at kigge på SB12 og måske afprøve den. Føler nok en lille smule købs-tvang, når jeg har haft produktet inden for dørene. Sælgers ulejlighed forpligter lidt, synes jeg. Nok bare mig der er gammeldags. 

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 07 April 2007 kl. 13:29 | IP-adresse registreret  

Den er stor, men store portede subs kan noget nede i de dybeste frekvensene, som når man først har følt det, så kan man ikke leve foruden  Størrelsen bliver man vant med

Jeg tror ikke du skal føle dig forpliktet til noget som helst. SVS har lagt listen meget højt hvad service angår, og når de ikke stiller nogle spørgsmål i forbindelse med garantisager (det har jeg selv prøvet), så tror jeg heller ikke at de føler sig forulempet om det kommer en sub i retur

Acorn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 April 2007 kl. 13:33 | IP-adresse registreret  

Iron Man skrev:

Du kan finde meget positiv omtale om den, du kan finde den på blandt andet B&Ws hjemmeside eller fx www.ecoustics.com:

What Hi-Fi - 5 stjerner: PV1 has won the What Hifi Sound and Vision Award 2006 - Best subwoofer - 3rd year running

Hi-Fi Choice - 5 stjerner: PV1 wins Hi-Fi Choice Gold Award for Best subwoofer under £1,000

EISA Award: B&W PV1 has won the EISA European Home Theater Subwoofer of the year 2005-2006

Home Cinema Choice - 4 stjerner: http://www.homecinemachoice.com/cgi-bin/displayreview.php?re viewid=5978

Smarthouse - 6 stjerner: PV1 wins the Smarthouse Best of the Best 2006 Award for Best Subwoofer.

Jeg har en kammerat som har en PV1 i et 30kvm lokale, der spiller den bare forrygende. I hans lokale ryster den alt til film, og den er utrolig hurtig til musik, så spiller den også altid med.

Jeg har selv haft den hjemme inden jeg købte min Helicon subwoofer. Og jeg havde været lige så godt tilfredsstillet med PV1'eren i mit lokale.

Der står jo masser. Vist bare mig der ikke har ledt ordentligt. Tak for tippene. 

Acorn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 April 2007 kl. 13:43 | IP-adresse registreret  

ManicMiner skrev:

Den er stor, men store portede subs kan noget nede i de dybeste frekvensene, som når man først har følt det, så kan man ikke leve foruden  Størrelsen bliver man vant med

Jeg tror ikke du skal føle dig forpliktet til noget som helst. SVS har lagt listen meget højt hvad service angår, og når de ikke stiller nogle spørgsmål i forbindelse med garantisager (det har jeg selv prøvet), så tror jeg heller ikke at de føler sig forulempet om det kommer en sub i retur

Ingen tvivl om den sikkert er en oplevelse.

Vil overveje at lytte til en SVS i mit lille hjem. Det er trods alt der den skal stå, og derfor også det bedste sted at afprøve den.

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004
Sendt: 07 April 2007 kl. 14:01 | IP-adresse registreret  

Jeg har aldrig selv hørt den. men fra venner og bekendte har jeg KUN hørt god omtale.
Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi

NESREDNA
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 07 April 2007 kl. 14:03 | IP-adresse registreret  

ManicMiner skrev:

Det grafene viser er at PV1 har en frekvensrespons der er stærkt faldende allerede fra 60hz, og også at forvrængningen vil blive audibel et sted mellem 30-50hz alt efter hvor højt der spilles.

Sådan en frekvensrespons har alle lukkede kabinetter da, såvidt jeg har forstået...

Og det opvejes almindeligvis mere end rigeligt af roomgain, hvis du stiller den tættere på væggen. Her får du endda fordelen ved et mere korrekt fase-forløb...

Undervejs: Cowon D2 > Ety4P
Til top Vis NESREDNA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NESREDNA

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 07 April 2007 kl. 14:07 | IP-adresse registreret  

Kig også evt. på Audiovector Mi-sub Signature - den performer aldeles fremragende, og en lukket sub kan nu engang noget en åben ikke kan. En portet sub har større tendens til at buldre og flagre, og det har en lukket ikke. Den er typisk mere kontant og lyder "mørkere". Dermed ikke sagt at en portet ikke er god, men der er mange eksempler på det modsatte, og her er det netop buldrebassen der falder mest i sinde.

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes