Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 00:03   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Hvilket reparatør kan lave dette? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Paggee
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 April 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 08 April 2007 kl. 18:35 | IP-adresse registreret  

Hej, og tak for et skidegodt forum.

Min venstre højttaler er begyndt at brumme inde fra kabinettet, ca. 20-30 cm fra gulvet. Det er lidt svært at præcisere for lyden kommer indefra. Der er tale om en B&W P6 gulvhøjttaler på godt en meter i højden. Jeg aner ikke hvad der kan være årsagen til det, og aner heller ikke hvad jeg kan gøre. Hvem kan lave det for mig, ved I det?

Link til højttalerne: http://www.audioreview.com/cat/speakers/floorstanding-speake rs/b-and-w/PRD_119144_1594crx.aspx

På forhånd tusind tak for hjælpen!
Til top Vis Paggee's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Paggee

janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Sendt: 08 April 2007 kl. 18:53 | IP-adresse registreret  

Hvis det lyder som en snerren (og kun når du spiller), kan det være svingspolen som er gået løs. Det kræver en ny enhed. Alternativt kan det være et eller andet der har revet sig løst eller en ledning der ligger op ad membranen på indersiden. Har du haft bassen ud og kigge efter.

Paggee
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 April 2007 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

Nej jeg har ikke haft dem skilt ad, det tør jeg simpelthen ikke selv :) Det er kun når jeg spiller og kun ved visse frekvenser i det lave område, så det er nok bassen. Men om det er svingspolen eller hvad det er, det aner jeg ikke.

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 08 April 2007 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

Er det også galt ved meget lav styrke ? Ellers kan det måske være noget løst i kabinettet/delefilteret der " spiller med ". Hvis det er basenheden der er defekt, skal du have en ny fra Hifiklubben, så det var nok en god ide at få dem til at kigge på højttaleren når du ikke vil skille dem ad selv.
Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

Paggee
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 April 2007 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

Jeg kan ikke høre noget når jeg spiller lavt. Jeg tror der er noget der sidder lidt løst eller har rykket sig lidt så når jeg spiller højt vil bassen brumme så det rasler, lige som når der ligger en tom plasticflaske nær bassen f.eks, så ryster den jo også. Så mit gæt er at der er noget der "spiller med" :) Men jeg har ikke meget forstand på det, kun logisk sans.

Hifiklubben er ret dyre og har efter sigende ret skidt service og behandling af kunder, så findes der ikke alternativer i Københavnsområdet?

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 08 April 2007 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

Du kan få den lavet hos enhver reparatør, men hvis det alligevel er basenheden der skal skiftes, skal han have den fra Hifiklubben, da det er dem der importerer B&W i Danmark, og så bliver det jo ikke billigere med et ekstra led. Det var derfor jeg foreslog Hifiklubben, men hvis du ikke har tillid til dem, kan du jo håbe på at det er noget der kan laves uden reservedele.
Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes