Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 23:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Opløsning til Pio PDP-4270/XA (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MortenT
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Juli 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 09 April 2007 kl. 17:23 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg er ved at få en HTPC op og køre. Mit problem - helt store problem - når jeg køre billedet op på min Pio 4270, kan jeg ikke finde den rigtige opløsning. Pt 1176x664 for bare det er nogenlunde.

Jeg har prøvet alle de forskellige opløsninger der tilgængelige

Enten vil billedet ikke fylde skærmen ud eller også bliver billedet for stort, så bla proceslinien er krøbet ud af billedet

De er koblet med DVI fra PC og HDMI i tv'et. Jeg har Asus N6200 128 MB kort i?

Nogen der har nogle forslag?

Til top Vis MortenT's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MortenT

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 09 April 2007 kl. 17:26 | IP-adresse registreret  

prøv at køre 104x768, hvis dit grafikkort ikke kan det. Er der ikke vga indgang på tv'et?
Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch

MortenT
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 April 2007 kl. 17:40 | IP-adresse registreret  

Også ved den opløsning smutter billedet udenfor. Æv æv

Der er desværre ikke VGA indgang på det. Da jeg købte det, tænkte jeg at jeg alligevel skulle have billedet digitalt.

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 09 April 2007 kl. 19:03 | IP-adresse registreret  

men hvilken indstilling har du tv'et på når du ser på det i 1024x768, så vidt jeg ved er det panelets opløsning. Prøv at lege med de forskellige zoom funktioner på tv'et (hvis du altså ikke allerede har gjort det). Det virkede fint da jeg prøvede på min, men det er så også den lidt dyrere model og fra generationen før.

Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch

zuluDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005
Sendt: 09 April 2007 kl. 19:24 | IP-adresse registreret  

Hvis der er mulighed for det så slå overscan fra, og prøv så at køre 1280x720 til det.

1024x768 sendt fra PC'en vil blive strukket ud, da det på PC'en er en 4:3-opløsning, hvor det på TV'et er en 16:9-opløsning.
Til top Vis zuluDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zuluDK

Primeradk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 April 2007 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

Jeg har 427XD udgaven her kører jeg 1024 x 768 på det via VGA og der ser fint ud. Jeg har prøvet at sætte pc til tvet via dvi til HDMI også og valgt opløsning 1280 x720, her kommer dog overscan som skal rettes ind, men er muligt. Her havde billedet lidt kraftigere farver, men tekst osv stod mere sløret ned via VGa derfor bruger jeg VGA nu. Har et par kammerater der har samsung tv og de er også ramt af tvet scallere så du må finde ud af hvad du skal bruge det til, hvis det kun er til MCE kan du godt bruge HDMI, men hvi du skal læse noget via det osv, så mener jeg ikke det er flot via HDMI.

\René

QX9650 i alm + QX6700 i MCE

Pioneer 427XD

Nyt grej QX9650

Sælges 2 x QX 6700
Til top Vis Primeradk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Primeradk

LBA75
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 10 April 2007 kl. 08:50 | IP-adresse registreret  

Primeradk skrev:

Jeg har 427XD udgaven her kører jeg 1024 x 768 på det via VGA og der ser fint ud. Jeg har prøvet at sætte pc til tvet via dvi til HDMI også og valgt opløsning 1280 x720, her kommer dog overscan som skal rettes ind, men er muligt. Her havde billedet lidt kraftigere farver, men tekst osv stod mere sløret ned via VGa derfor bruger jeg VGA nu. Har et par kammerater der har samsung tv og de er også ramt af tvet scallere så du må finde ud af hvad du skal bruge det til, hvis det kun er til MCE kan du godt bruge HDMI, men hvi du skal læse noget via det osv, så mener jeg ikke det er flot via HDMI.

\René

Hvordan klarer du så aspect ratio? Bliver billedet ikke strukket når du ser film?

Til top Vis LBA75's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LBA75

Primeradk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 April 2007 kl. 11:47 | IP-adresse registreret  

>LBA75, jamen skærmens opløsning er jo 1024 x 768, så det er jo den narturlige opløsning jeg kører med. Pioneer har bare nogen aflange pixels i forhold til de andre, for skærmen er jo 16 : 9 men 1024 x 768 er jo en 4 : 3 opløsning. Jeg blev bare rådet til af alle til at se det i forhold til de andre skærme og har ikke fortrudt siden.

Hvis jeg kører 1280 x 720 så skal skærmen jo scallere for at få det til at passe, og det er også fint nok under MCE og alm tv, men hvis man vil læse noget på skærmen osv så synes jeg ikke det står så super godt. Ja jeg mister så lidt farve via VGA, men bruger mest min MCe til at optage ting jeg ikke kunne se da det kom ellers ser jeg altid via selector, da kvaliteten via PVR 500 jo ikke er på samme højde. Derudover bruger vi den til musik osv. Så har 1 lille 17" LCD skærm til min MCe også så jeg ikke behøver tænde den store hvis det bare er musik jeg vil hører og dens opløsning er 1280 x 1024, og da man ikke kan kører med 2 forskellige opløsninger ud fra ens GFX kort med klon valgte jeg 1024 x 768 på dem begge. Så kører min Pioneer 1 : 1 og LCD er mens bare til musik eller hvis man lige skal slå noget på på nettet og her kører den fin 1024 x 768 istedet for sin rigtige opløsning. Det havde jeg ikke kunne på 1280 x 720.

Havde man kunne kører med 2 forskellige opløsninger via driver til gfx havde jeg nok valgt 1280 x 720 til Pioneer og 1280 1024 til min 17" da jeg jo bruger den lille mest til at læse osv på.

Dog er det en smags sag, og p***e svært, jeg har prøvet det hele for at være sikker i forhold til mig selv :)

\René

Pioneer 427XD

Nyt grej QX9650

Sælges 2 x QX 6700

MortenT
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 April 2007 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

Primeradk skrev:

Tak for jeres forslag

Intet er dog rigtig lykkes endnu

PrimeraDK - du skriver at du har kørt DVI til HDMI. Billedet skulle rettes til ved 1280x720, men hvad skulle rettes/hvordan?

Det eneste jeg ellers kan komme i tanke om, er driver/software til grafikkortet er ikke er ok.

Primeradk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 April 2007 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

Jeg kører 1280 x 720P fra DVI til HDMI, her blev billedet for stort hvis man kan sige det sådan. (overscan) Så rettede jeg det ind via Nvidia driveren så kom den til at hedde 11xx X 7xx istedet. Men skærmen forstod det som 720P. Så du skal rette det til i driveren. Har du hentet de nyeste MCE driver fra Nvidia?

\René

Pioneer 427XD

Nyt grej QX9650

Sælges 2 x QX 6700

MortenT
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 April 2007 kl. 23:05 | IP-adresse registreret  

Nåhhh..

Det prøver jeg lige. Mange tak..

Skriver lige om udfaldet

Primeradk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 April 2007 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

ja ellers vend tilbage, det skal vi nok løse.... ;)

Pioneer 427XD

Nyt grej QX9650

Sælges 2 x QX 6700

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes