| Forfatter |
|
Techtor Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 190
|
| Sendt: 10 April 2007 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa,
Jeg skal gerne have en subwoofer til mit hjemmeopsæt - jeg har nogle Dynaudio Focus, og bruger det både til at lytte til musik og se film. Jeg vurderer en Dynaudio SUB 500, eftersom den skal være rigtig 'musikalsk'. Jeg har dog hørt, at SVS laver rigtig gode subwoofere, og jeg har lige set at de har annonceret en ny 13,5 tommer, "PB13-Ultra". Er der nogen specielle subwoofere, som I kan anbefale? Jeg er ude efter en med en rigtig god lyd, som også kan gå rigtig dybt, og kvaliteten på lyden er vigtigere end volumet. __________________ File not found. Fake it (Y/N)? _
|
| Til top |
|
| |
p.las Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1271
|
| Sendt: 10 April 2007 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
du for rigtig meget for pengene ved at købe svs,men der findes subwoofer der er mere præcis
|
| Til top |
|
| |
Flageborg Branchemedlem

kringlyd.no
Bruger siden: 18 Juni 2005 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 105
|
| Sendt: 11 April 2007 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Techtor skrev:
|
Er der nogen specielle subwoofere, som I kan anbefale?
|
|
|
SVS PB10-NSD gir mest for pengene 
Siden du nevner den nye Ultra-modellen......vil du ha en større SUB?
__________________ Swans F2.2F - B&W Matrix 801 Series II - DOXA Model73
moro med lyd --> kringlyd
|
| Til top |
|
| |
Flageborg Branchemedlem

kringlyd.no
Bruger siden: 18 Juni 2005 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 105
|
| Sendt: 11 April 2007 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
p.las Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1271
|
| Sendt: 11 April 2007 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flageborg skrev:
p.las skrev:
| ...................men der findes subwoofer der er mere præcis |
|
|
Du er ikke særlig oppdatert på HiFi-fronten ???
Her finner du mye nyttig info - du kan risikere å lære litt.......
http://lsound.no/nor/index.php?hide=menu&side=arkiv& groupname=Tester&group=691&art=5664
da jeg for et halvt år siden skulle have ny sub gik jeg efter den mest præcise af dem jeg lytede på,der iblandt svs.Men valget faldt på en Velodyne dd12 som i mine øre er det mest præcise jeg har hørt.
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 12 April 2007 kl. 10:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med den nye Ultra modellen vil kunne få 'ja takk, begge dele', både det bedste af kraft og kontrol.
I følge SVS selv så skal den nye modellen representere et væsentligt sprang hvad både lydtryk, og lydkvalitet angår, og riktigt mange, også professionelle journalister, rangerede selv den gamle Ultra modellen over Velodynes DD serie hvad lydkvalitet angik. Jeg har selv hørt en Ultra ved et tilfelde, og den hadde en helt enestående evne til at fylde hele rummet med bas i et sekund, for at i løbet af et par ms bare være væk igen.
Men hvad skal brugsområdet for subben være, hvor stort er rummet den skal spille i, og hvad består resten af dit setup af? __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
Proxi Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 377
|
| Sendt: 12 April 2007 kl. 11:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
p.las skrev:
| du for rigtig meget for pengene ved at købe svs,men der findes subwoofer der er mere præcis |
|
|
Man kan vel altid få noget der er bedre. Men hvis det er Velodyne du hentyder til så vil jeg da mene at SVS er på højte med dem, også hvad præcision angår? __________________ System Audio/Thorens/Samsung
|
| Til top |
|
| |
Techtor Forum Bruger

|
| Sendt: 12 April 2007 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
ManicMiner skrev:
| Med den nye Ultra modellen vil kunne få 'ja takk, begge dele', både det bedste af kraft og kontrol.
I følge SVS selv så skal den nye modellen representere et væsentligt sprang hvad både lydtryk, og lydkvalitet angår, og riktigt mange, også professionelle journalister, rangerede selv den gamle Ultra modellen over Velodynes DD serie hvad lydkvalitet angik. Jeg har selv hørt en Ultra ved et tilfelde, og den hadde en helt enestående evne til at fylde hele rummet med bas i et sekund, for at i løbet af et par ms bare være væk igen.
Men hvad skal brugsområdet for subben være, hvor stort er rummet den skal spille i, og hvad består resten af dit setup af? |
|
|
Mit rum er 5.6 x 3.8 x 2.0 m stort. Rummet har p.t. grim lyd med mine bare kældervægge, men i sommer lægger jeg lydabsorberende plader i loft og vægge, samt tykke lag med mineraluld i hjørnerne for at tæmme dybbassen. Jeg har en Arcam AVR350, med et par Dynaudio Focus 220 og en 200C i front, og et
par gamle KEF Q10 bagi. Sidstnævnte vil på et tidspunkt blive skiftet ud
med et par Dynaudio Focus 110/140. Jeg har også en PT AE700 til film.
Brugsområde er film, men også til musik, hvis jeg får en sub, der er musikalsk nok. Jeg ser frem til at høre Alpha Male med en god sub. ..Med så mange nordmænd i denne tråd, så kender I vel Röyksopp?  Den nye Ultra fra SVS ser jo på papiret ud til at være en skide god sub, som både går rigtigt dybt, har god effekt og er præcis. __________________ File not found. Fake it (Y/N)? _
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 April 2007 kl. 11:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
I et rum af den størrelsen kan selv en lille PB10 være nok, men det sjove med subs er at mere er nesten alltid bedre, se feks linken i flageborgs signatur for et eksempel på det 
Med film som brugsområde vil jeg med hånden på hjertet anbefale en stor, portet sub. De kan levere så langt større lydtryk i de dybeste frekvensene end en lukket sub, og de findes der en masser af i films af nyere dato. Deres eneste ulempe er størrelsen, men af egen erfaring ved jeg det er noget man bliver vant med. Da jeg først købte en PB10 syntes jeg den var stor, det samme da jeg købte min PB12, men nu i dag angrer jeg på at jeg ikke lige godt købte en Plus/2.
Om du ikke vil vente på den nye Ultra modellen som nok ikke er her med os før om 2-3 måneder så ville jeg ha set på nogle forskellige løsninger:
2xPB10-NSD: Plenty med lydtryk for dit rum, samtidigt som 2 subs giver en jevnere frekvensrespons over et større område
2xPB12-NSD: Betydeligt større potensiale for lydtryk end PB10
1xPB12-Plus: Lidt mere lydtryk end en enkel PB12-NSD, men bedre til musik, og flere muligheder for at tilpasse lyden efter egen smag
1xPB12-Plus/2: Ca samme lydtryk som 2 PB12-NSD, men bedre til musik og med flere tilpasningsmuligheder
Jeg har som sagt haft en PB10, og i mine ører spilte selv den tilfredsstillende til musik, og den erstattet da en langt dyrere sub. Røyksopp lytter jeg tit til, og det er ikke noget som subben har nogle problemer med. En kommentar der går igen i blandt de der har lyttet til mit setup er at mine små højtalere og subben til sammen høres ud som et par store højtalere. Om du køber dig en sub der kan komme sig ned til 20hz uden at forvrænge skal du forsøge at lytte til 'So Easy', det er muligt at du vil komme til at blive overrasket  __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
Acorn Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 89
|
| Sendt: 14 April 2007 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den lyder altså rigtig spændende, den PB13-ULTRA. Damn det var en jeg ville overveje, hvis jeg havde pladsen. Bestil for f..... bestil, og lad os få en bruger-anmeldelse hurtigst muligt.
Og ManicMiner: Ikke angre, men giv efter for bas-djævelen og ryg med på vognen, eller forsøg at holde stand til ULTRA/2 er på gaden.
|
| Til top |
|
| |
Techtor Forum Bruger

|
| Sendt: 16 April 2007 kl. 08:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acorn skrev:
Den lyder altså rigtig spændende, den PB13-ULTRA. Damn det var en jeg ville overveje, hvis jeg havde pladsen. Bestil for f..... bestil, og lad os få en bruger-anmeldelse hurtigst muligt.
Og ManicMiner: Ikke angre, men giv efter for bas-djævelen og ryg med på vognen, eller forsøg at holde stand til ULTRA/2 er på gaden. |
|
|
Heh - ja, måske, men hvem er forhandlere af SVS her i Danmark? Ah - de skal altså bestilles fra Norge, fra forhandleren lsound... Måske jeg så bestiller den til Norge og bare kører den ned til Danmark i bil.. :)
__________________ File not found. Fake it (Y/N)? _
|
| Til top |
|
| |
Acorn Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 89
|
| Sendt: 16 April 2007 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Techtor skrev:
|
Heh - ja, måske, men hvem er forhandlere af SVS her i Danmark? Ah - de skal altså bestilles fra Norge, fra forhandleren lsound... Måske jeg så bestiller den til Norge og bare kører den ned til Danmark i bil.. :)
|
|
|
Fragtmanden. Prøv at læse ManicMiners brugeranmeldelse af PB12-Plus. Hans eneste umiddelbare anke er også de begrænsede muligheder for prøvelytning. Deres service omfatter dog en 45 dages prøveperiode.
Skal selv have ny sub, og har bl.a. også fået anbefalet SVS. Det er dog den mindre SB12-Plus jeg har i kikkerten.
|
| Til top |
|
| |
Techtor Forum Bruger

|
| Sendt: 18 April 2007 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har kontaktet Lsound. De skriver at den vil være til salgs rundt midten af sommeren..
Hmm - måske jeg skal forhåndsbestille en sådan en, når det bliver muligt?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 April 2007 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror ikke at jeg kommer til at købe en Ultra med det aller første, ikke fordi jeg ikke vil ha en, men fordi jeg vil ha to, og der skal penger til 
Jeg skal også haft nogle nye højtalere, problemet den her gang er at det er intet med SBS'ene der irriterer mig, jeg føler hellre ikke at jeg mangler noget, men jeg har bare for vane at bytte højtalere en gang i mellem. Jeg skal nok bare ud og rotere lidt på brugtmarkedet og afprøve nogle forskellige uden at det koster mig for mange penger. Og skulle jeg ikke finde noget jeg kan lide bedre så kan jeg bare gå tilbage til SBS'erne. Hmmm, det er måske et tema for en helt anden tråd
On a side note, en finlender der måler subs har netop annonceret at hans neste test vil gå af stabelen den 5-6 maj, og SVS har sendt ham både en PB12-NSD og en SB12-Plus. Desværre så kunne de ikke række at sende ham en af de nye Ultraene før den tid, men de vurderer om de skal til at lægge ud egne testdata på deres hjemmeside. Også Avtalk der laver en lignende test kører en ny runde nu i slutningen af april, og SVS skulle vistnok også sende de et par subs. __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
Techtor Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Maj 2007 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kan jo også vurdere tilbuddene på lsound - der er 10% rabat for SVS PB12-Plus og PB12-Plus/2 i Maple-finish, men jeg tror hellere, at jeg vil gå for den nye PB13-ultra. Dog - der er en god grund til at købe maple-versionen af PB12-Plus på tilbud.. ..Det lønner sig. (Sorry, kunne ikke lade være.  )
|
| Til top |
|
| |
APB1 Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 188
|
| Sendt: 03 Maj 2007 kl. 16:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
puha har selv en PB12-plus, i et større rum end dit, og den giver al rigelig med bas, er bange for at du bliver nødt til at spænde dig fast, hvis du får en der større. Tror også at dine medmennesker lige skal være indforstået med at du høre så voldsom bas i kælderen, for tro mig, kan du mærke bassen, så kan de andre høre den, og det er ret voldsomt, så tænk dig lidt om.
Når det er sagt ville jeg aldrig og jeg siger aldrig skille mig af med min, for hvor er det fedt til en god film. bor heldigvis i et stort hus, der ligger alene, men min kone kommer tit ind og brokker sig over hvor højt det er. __________________ APB1
Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
Techtor Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Maj 2007 kl. 17:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der bliver nok endnu mere voldsom bas med PB13-Ultra - jeg bor heldigvis i et eget hus og ikke i lejlighed. Jeg har advaret min kone om at der bliver rigtigt meget bas, men jeg tror ikke, at hun tager mig alvorligt..
|
| Til top |
|
| |
DPetersen Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 03 Maj 2007 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jeg er selv i samme situation.
Jeg skal lige lytte på DD15 som skulle være hurtigere end DD12. Jeg har derimod lyttet til Martin Logan's Depth sub. Dette er helt klart den bedste sub jeg har hørt indtil videre hvad angår precition dybde og musikalitet. Den supplerer simpelthen stemmer m.m. Ja når den er slået til bliver alt mere åben og der er mere af alt uden du bliver generet af bassen. Top karakter fra mig.
Denne sub vil jeg i hvert fald anbefale at du lytter på.
God jagt.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 03 Maj 2007 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg spurgte Tom Vodhanel hos SVS hvordan den nye PB13-Ultra yder sammenlignet med Plus/2, og her er svaret jeg fik
The current PB12plus/2 and the old PB12ultra/2 are very similar in overall performance capabilities.
With all in 20hz mode, the PB13Ultra will have a smoother FR(the PB13Ultra is incredibly flat...something like +/- 0.5dB from 19-150hz). Output wise, from about 35hz and up it will be very close...a dB or so either way. Under 30hz the PB13Ultra gains a slight edge.
If someone already has a PB12plus/2 (with the 12.3 driver) or a PB12ultra/2...I don't think they would consider the PB13Ultra a major upgrade based on output capabilities alone. But when you factor in the smoother FR, increased setup flexibility, and new features like "sealed" mode and the room compensation...it does represent a nice step up in my opinion.
Tom V. SVS
__________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 03 Maj 2007 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
I'm so smart, s-m-r-t, oh! s-m-a-r-t! I det mindste så har jeg klaret at formulere et velgennemtænkt spørgsmål, se bare her!
Could you give us some more details on the cone material? The "foam" description makes me think of B&Ws Rohacell cones?
You're right on the money. Rohacell is the brand-name of the composite foam material we use, for the cone's core (Polymethacrylimide is the technical name of the stuff). Think of Rohacell as the "Kleenex" of facial tissue. Or "Band-Aid" of the bandage. Or "Coke" of Soda (if you're from the South). It's just a brand name, and we do not purchase the material from the Rohacell people...hence why we don't label it as such.
It was originally developed for the aerospace industry. Specifically for aircraft wings. Since it's inception into the consumer market (maybe 6 years ago?) the speaker industry has embraced the material for it's ultimate rigidity when reinforced with laminated layers of fiberglass, kevlar, carbon fiber, etc etc. Not to mention it's extremely light. Very high stiffness:weight ratio. Which is all ideal for speaker/subwoofer diaphragms....
Thanks for your questions, and don't hesitate if you've got any more. 
-Stephen SVS
Så med andre ord bruger den nye Ultraen samme membran materiale som B&Ws 800 serie
__________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |