Heh ja, jeg kom nok lige til at smide den i det forkerte forum, men klokken var mange, og der var CL i kassen; håber i overlevede
Kaizers skrev:
Dit anlæg ser da yderst lækkert ud og umiddelbart en sværger til analog lyd...?? Fortæl lidt om lyden og især din forstærker...
|
|
|
Yep - jeg er så stokprincipfast, at jeg kun køber vinyler - havde for
en 3-4 år siden et ok Marantz anlæg med et par Dali 8008 til, men en af
gutterne fik en pladespiller, og så blev jeg endelig solgt efter at ha'
gået og overvejet skiftet lidt.
Lyden er jo utrolig subjektiv, så det er svært at sætte ord på

Det skal jo helst bare opleves/høres. Men den klæ'r vinyl rigtigt godt
- lyden er vel fyldig, blød og varm - i alt fald i forhold til det, jeg
havde før. Og efter rørere blev skiftet ud, så er præcisionen blevet
meget bedre. Selv om jeg nok sådan generelt sværger til hva' der kaldes
larm

, så
spiller den i særklasse, når det er nedbarberet og "simpel" musik uden
alt for meget fyld på - selvom setuppet osse ganske fint håndterer en
masse samtidig fyld uden de store problemer - ved ikke om det gi'r
mening, eller om det er ren volapyk (er ikke så pokkers vant til at
beskrive lyd med ord)
brok skrev:
Halløj Ikke-batman
Det' sgu iorden Enkelt, cool og rigtig flot setup.
Dine Avance Sig 8 mk II kender jeg rigtig godt, super højttaler.
Hvilken pu har du på grammofonpladeafspilleren nu?
og, skulle der gemme sig en cd-afspiller et sted i stuen? (der ligger noget i reolen som i mistænkelig grad minder om cd-æsker )
Mvh
Brok |
|
|
Højtalerne var nogle jeg købte fra en kammerat, hvis kæreste syntes han skulle ha' nye (og mindre) højttalere

. Og eftersom mine Dali 8008 og forstærkeren ikke harmonerede helt perfekt (det blev meget let mudret og alt for sløvt; tror simpelthen ikke forstærkeren kunne trække de højttalere), så endte jeg op med at købe hans Avance og sælge de game fætre.
Pickuppen er en Goldring Elektra - den der fulgte med pladespilleren, men den har snart kørt i døgndrift i 3 år, så den trænger gevaldigt til en opgradering - det bliver umiddelbart enten Denon DL-160 eller Grado'en der, men det ska' jeg nok få fundet ud af. Umiddelbart har jeg læst mig frem til at Denon'en er det bedste valg, men den tid den hovedpine
Og jow - der
LÅ nogle cd'er, men det var primært de sjældne cd'er, som jeg ikke kunne finde på vinyl, og som jeg ikke kan nænne at skille mig af med (har skisme alt med bob hund jowjow:P) - Der står ikke en cd-afspiller i stuen, men der står en ret elendig en af slagsen gemt væk inde i et skab, men den bliver næsten aldrig hevet frem.
Som jeg lærte dengang jeg var ung; less is more