Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 05:44   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Denon 1930 vs. Pioneer 696 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Psykopat-asiat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2007
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 11 April 2007 kl. 15:15 | IP-adresse registreret  

Arghh....

What to choose. Har læst virkelige gode ting om Denon 1930 MEN den koster godt og vel 1400 kr mere end pioneers 696 som flere også anbefaler.

Jeg har et pana px70 og har ikke en skid forstand på skalering osv. Har hørt at det er bedst at lade tv'et opskalere billedet selv, men gør den det automatisk uden man selv kan vælge hvilke opløsning det skal være?

Nå hvad synes I ? Skal jeg ofrer 1400 kr. mere for en afspiller ? Jeg skal jeg købe en helt tredje såsom Denon 1730 ?
Til top Vis Psykopat-asiat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Psykopat-asiat

Visca Blaugrana
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 11 April 2007 kl. 15:23 | IP-adresse registreret  

jeg har selv en 1930 som jeg mener er super, som du sikkert ved har den også vundet en pris som den bedste afspiller i 2-5000 kr klassen.. Jeg bruger min til min optoma hd70 med hdmi, og det er jeg som sagt meget glad for. uden at kende 696'ern vil jeg mene at hvis du har pengene til det vil jeg gå efter denonen

1730 er tilgengæld en forfærdenlig maskine!!!

du kan selv gøre 1930 kodefri, så der sparer du 300

Til top Vis Visca Blaugrana's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Visca Blaugrana

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 11 April 2007 kl. 16:26 | IP-adresse registreret  

Da jeg købte ny DVD-afspiller i efteråret 2006 vaklede jeg mellem 696 og 1730. 696 blev dog hurtigt sorteret fra da jeg hørte nogle ejere brokke sig over støj fra drevet. Dertil kom også at jeg næsten samtidig købte en Denon surround-receiver, men havde 696 været et hit havde jeg nu købt den alligevel.

I Hifi-Klubben rådede de mig så til at vente på 1930 fordi den har én åbenlys kvalitet ift. 1730: Den har Faroudja billedprocessor, og kan levere 1080P, så det blev sådan en, og den er jeg glad for.

Eneste problem ved 1930 er at man ikke kan skifte mellem opløsningerne på fjernbetjeningen men er nødt til at gøre det på apparat-fronten - det kan være skide irriterende hvis man glemmer det inden man har brug for at se TV via projektor idet min projektor skal have 480 for at jeg kan zoom'e osv.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

Feeble
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 12 April 2007 kl. 14:26 | IP-adresse registreret  

Denon 1930 er en bedre maskine ganske enkelt.  Prisen taget i betragtning udligner det godt i forhold til 696. Dette er også en solid maskine men har bare ikke den samme billed og lydkvalitet som 1930. men husk.. 1930 koster jo ca. 1000 kr. mere... Angående støj så mener jeg at begge maskiner støjer en smule, dog ikke nok til at sortere den ene fra fremfor den anden. Min eneste catch på 1930'eren er dens størrelse. Magen til magnum kabinet for så lidt indmad.. hehe.. Har man pladsproblemer er pioneeren langt mere attraktiv. Men overall performance går altså til betydeligt dyrere Denon 1930. Til gengæld må jeg sige at Yamaha med deres nye afspiller DVD-S1700 virkelig er kommet efter denon. Nok koster den en tand mere en 1930'eren med er dog også i mine øjne en tilsvarende maskine hvis ikke bedre.
Til top Vis Feeble's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Feeble

Psykopat-asiat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2007
Lokalitet: Fyn
Sendt: 12 April 2007 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

Tak for svarene!

Jeg har nu bestilt en Denon i tyskland til en lidt mere overkommelig pris; 2150 incl. fragt  

Så nu kan det ikke gå hurtigt nok

Til top Vis Psykopat-asiat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Psykopat-asiat

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes