Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 21:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Vigtigheden af homogent setup? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
legebarN
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 13 April 2007 kl. 15:08 | IP-adresse registreret  

Stuen står overfor en større overhaling, desværre er jeg på SU og den vil derfor foregå i etaper.
Er personligt ret tændt på Vienna Haydn, men har desværre ikke selv lagt ører til dem endnu (Men det kommer ), men bygger min mening på tests og dens lækre finish.
Så ang. stereo er der ikke de store betænkeligheder.
Men nu kommer problemet, hvad når jeg som planlagt begynder at udvide til surround? I Vienna serien er ligeledes en center (Vienne Maestro Grand), lækker ser den ud, mrn have måske set lidt mere i retning af en flad model der kan matche en fladskærm fx Vienna Waltz Grand (som ikke lige har en pris der tiltaler mig) og B&W FPM5 med en mere fornuftig pris.

Derudover skal der jo så også en sub til en dag (har ikke begyndt at kigge i den retning endnu, men der findes jo utallige mærker i lige så mange prisklasser i). Her burde en (visuelt) matchende (pianolakering) være til at finde.

Og så det næsten springende punkt: baghøjtalere!
Har længe haft en godt øje til Audiovectors K-X i hvid (de skal sådan set bare være så anonyme som muligt.

Nu kommer spørgsmålene så:
Det gamle ordsprog om, at for mange kokke fordærver maden, gælder dette også en hifi? (og her tænker jeg kun på den lymæssige dimension, den visuelle er mere en rent internt problem mellem mig og mig)
Nogen der har nogen andre ideer til min lille brainstorm her?

På forhånd tak
Et lille PS er at stereo har førsteprioritet, så om højtalerne ikke matcher fuldstændig under film ligger jeg nok ikke mærke til.

legebarN
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2005
Sendt: 14 April 2007 kl. 12:31 | IP-adresse registreret  

Ikke mange der har en mening om at mixe klangen fra forskellige mærker i samme setup?

andersena
Branchemedlem
Branchemedlem
PowerMill Service

Bruger siden: 09 Februar 2007
Sendt: 14 April 2007 kl. 13:53 | IP-adresse registreret  

hvis du ikke går SÅ højt op i lyden så er der vel ikke noget galt for at blande.

der er det æstetisk som du selv nævner. kan du leve med at dine højtalere ser forskellige ud så er det ikke et problem.

et andet er hvis klangen er forskellig i højtalerene, så kan du risikere at en bil der kører højre venstre vil i den tid den er i center kanalen lyde en smule anderledes.
til gengæld er bagkanalerne ikke nær så vigtige at de er ens efter min mening

noget til sidst. hvad andre synes om dit anlæg kan jo i bund og grund være ligemeget. hvis du synes det lyder godt og rigtigt skal hverken prismærkerne eller andres mening røre dig en hat

god fornøjelse med sammenkogerriet herfra
Til top Vis andersena's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af andersena

Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 14 April 2007 kl. 14:03 | IP-adresse registreret  

Ville personligt selv sætte lyden i højsædet og lade finish/design/fylde osv. komme i anden række.

Med det sagt så kan et "blandet" setup lyde tilnærmelsesvis acceptabelt men som regel mere undtagelsen end reglen...ifølge mine ører altså

Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes