Underligt nok er Elgigantens sælgere så glade for at sælge de TV!!!!! Så vidt jeg ved har Samsung DualScan og Panasonic'en Single scan, som giver et lidt mere roligt billede.
Du skal dog være opmærksomt på at Samsung'et har nogle fejl, jeg selv har opdaget da jeg havde det hjemme.
Gå ned i Elgiganten igen og prøv at gå hen på "Zoom 2" og kør med tasterne billedet helt op (eller ned kan ikke lige huske det) så du kun ser det øverste af skærmen. Nu kan du se nogle hvide striber der fylder det meste af billedet og står og blinker. Det er ihvertfald en fejl jeg ikke gad at se på.
En anden fejl der var på mit TV, var at den simpelthen ikke kunne gemme klokken! Jeg satte min lid til wakeup funktionen, men kom forsent til arbejdet :\
Tekst-TV'et virker bedre på Panasonic'en, synes jeg. Det gemmer siderne på en anden måde, så man hurtigere får den side man vil have... Panasonic har 250 hvor Samsungen kun kan gemme 100. Det kan man også mærke.
Du skal også lægge mærke til at Panasonic fjernsynet har Kamfilter. Altså "et filter der fjerner "flimmer" på billedet, f.eks. på studieværtens stribede jakke. " Det har Samsung'et ikke.
Samsung har derimod Virtual Surround Sound hvis det siger dig noget... Du får ikke brug for den hvis du har et surround anlæg eller bare et ordenligt stereoanlæg.
En anden lille note om Elgiganten er at du ikke skal hoppe på sælgerens forsikringstale. Han siger sikkert noget om at fjernbetjeningen koster 1200 og hvad hvis katten spiser den:
PROVISION:
"Når man køber en tillægsforsikring til 545 kroner, går de 354 til Elgiganten og de 191 til forsikringen. En forsikring til 875 kroner skæpper 569 kroner i Elgigantens kasse, så den reelle forsikringspræmie bliver 306 kroner.
Det kan derfor være en god ide at droppe forhandlerleddet, når man køber forsikringen."
http://www.fi.dk/presse/nyhedsbrev/27082003/1/Du vil flere gange blive mindet om at du ikke har købt forsikring og vil blive kaldt sindsyg og det der er værre. Gå uden om Elgiganten hvis du vil have forsikring!
/tChAd
P.S. Panasonic har dansk skærm menu imod Samsungs svensk