Emne: Holfi og Tannoy ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
MadMik Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 199
|
| Sendt: 17 April 2007 kl. 09:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har Holfi 2.5.1 til at drive mine Tannoy Sensys DC1. Jeg ved, at de ikke er de bedste partnere. Jeg er meget tilfreds med min forstærker, som jeg ønsker, skal være hjertet i mit anlæg i lang tid. Mine HT har også spillet upåklageligt - faktisk bedre end jeg forventede af et sæt HT i den kategori. Men jeg savner både dybde og bredde i perspektivet. Jeg mangler noget dynamik og dybere bas.
Jeg ville således høre jer, om I kan anbefale en særlig kombination? - Hvilket sæt HT synger sammen med min Holfi?
Jeg har selv overvejet Dali Mentor, Audivector Mi 3, Vienna Acoustics, Xavian Duetto eller måske noget tysk i retning af Heco Celan......
Håber I har nogle erfaringer eller ideer, som I vil dele?
Tak!
Vh
Mik-L __________________ The future is not a succession of the present, but an implementation of imagination!
|
| Til top |
|
| |
MadMik Forum Bruger

|
| Sendt: 18 April 2007 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Der må være nogen af jer, der ved, hvad der passer bedst til min Holfi.....
Jeg vil meget gerne høre jeres erfaringer......eller bare bud!
__________________ The future is not a succession of the present, but an implementation of imagination!
|
| Til top |
|
| |
Gumle Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 447
|
| Sendt: 18 April 2007 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej MadMik
Jamen, så giver jeg da lige et bud - Dali Helicon eller Euphonia 
Jeg har flere gange lyttet til netop Holfi spændt foran højttalere fra
de 2 Dali serier, og hver gang med et fornøjeligt resultat. Dog har jeg
ikke hørt Holfi med Dali Mentor, så det kan jeg ikke rigtigt udtale mig
om.
Men det er jo ikke sikkert, du vil synes lige så godt om kombinationen
Holfi + Dali, så mon ikke du skal ud og lytte til nogle højttalere, og
indsnævre feltet, så du kan låne de mest attraktive med hjem?
Skal det være standerhøjttalere? I så fald synes jeg du skal prøvelytte
Dali Helicon 300, og der er mange, der er begejstrede over VA Haydn
(jeg har ikke seriøst lyttet på Haydn, så her gentager jeg blot andres
anbefalinger).
System Audios SA 2k (master) kunne også være et bud (mange fremhæver
netop denne som en af de bedste standerhøjttalere). En helt anden
mulighed kunne være JBL Ti2k, som jeg synes spiller godt, og endeligt
bør du nok også give B&W 805 et lyt.
M.V.H.
Søren
|
| Til top |
|
| |
MadMik Forum Bruger

|
| Sendt: 20 April 2007 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm - jeg kan livligt forestille mig at Helicon og Euphonia ville synge, hvis de var spændt foran min forstærker - men de ligger lidt over mit budget.
Men jeg tror på, at Dali og Holfi er et godt makkerpar. Jeg har faktisk selv hørt Mentor 2 på min forstærker - det var godt! - rigtig godt endda...super mellemtone! - men der manglede alligevel lige lidt bund.
Jeg har også hørt meget godt om Haydn, men hvor kan man høre dem?
Ellers tænker jeg selv på Aurum Cantus - De er jo smukke......Måske VM 3! - Nogen der kan sige mig, hvor de kan høres omkring Århus?... __________________ The future is not a succession of the present, but an implementation of imagination!
|
| Til top |
|
| |
hifijan Lukket konto

Dobbeltprofil!
Bruger siden: 06 April 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 784
|
| Sendt: 21 April 2007 kl. 00:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej MadMik...
Ja, Dali og Holfi er et godt makkerpar, jeg har selv Holfi Pre NB1 S.E. & Holfi Power NB250 spændt foran Dali Helicon 400, og det spiller bare godt....
Jeg kan sagtens sætte mig ind i at Helicon er over dit budget, de var også over mit budget den gang... men heldigvis fik jeg mulighed for at købe et demosæt til en fornuftig pris, så nu står de her og har spillet til min fulde tilfredshed i 2½ år...
Jeg har ikke hørt Dali Mentor, men jeg vil tro det er det bedste alternativ til Dali Helicon
Held og lykke med det du nu køber
mvh. Jan __________________ Holfi Pre NB1 S.E.
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 21 April 2007 kl. 06:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
MadMik skrev:
|
Jeg har Holfi 2.5.1 til at drive mine Tannoy Sensys DC1. Jeg ved, at de ikke er de bedste partnere. Jeg er meget tilfreds med min forstærker, som jeg ønsker, skal være hjertet i mit anlæg i lang tid. Mine HT har også spillet upåklageligt - faktisk bedre end jeg forventede af et sæt HT i den kategori. Men jeg savner både dybde og bredde i perspektivet. Jeg mangler noget dynamik og dybere bas.
Jeg ville således høre jer, om I kan anbefale en særlig kombination? - Hvilket sæt HT synger sammen med min Holfi?
Jeg har selv overvejet Dali Mentor, Audivector Mi 3, Vienna Acoustics, Xavian Duetto eller måske noget tysk i retning af Heco Celan......
Håber I har nogle erfaringer eller ideer, som I vil dele?
Tak!
Vh
Mik-L
|
|
|
Regas højttalere selvfølgelig Seriøst. Du burde låne et par Regaer med hjem.
Regas spillestil (tror jeg) ville passe godt med Holfi. Jeg har selv Rega R7 (se regas højttalere på http://www.rega.dk/produkter.html) Og den er bare et seriøst hit, skulle jeg hilse at sige.
Vi snakker i korte træk opløsning, drive, homogenitet og UD-AF-KASSEN-lyd, uden den lidt dovne og glansbillede karakter, som mange moderne højttalere har.
Hvis du støder på Regas højttaler i en butik. Stillet op til demo, som man stiller alle andre (stort set) højttalere op. Så ha lige i mente, at særlig hvis det er R7 og R9, at disse 2 modeller har transmissionslinje bas, og skal derfor står noget tættere på bagvæggen end bagudvendt basrefleks. Ellers kan bassen næsten helt forsvinde, hvis de da skal står 1 meter fra bagvæggen. R1, R3 og R5 er basrefleks, og skulle have lide mere output i bassen.
Meeenømm, uanset hvad. Så god jagt
PS.
Selvom man kan sige mange ting om anmeldelser, så kan du læse denne test om Rega R7, som jeg synes er en #fornuftig" anmeldelse: http://www.stereotimes.com/speak022306.shtml __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|