Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 08:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Kabler til Dali Concept Anlæg (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Intenso
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 18 April 2007 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

Hejsa!

Jeg er blevet enig med mig selv om at jeg skal have mig et ordentligt anlæg, da jeg virkelig er træt af dårlig lyd.

Jeg satte mig en grænse på 15k, hvilket jeg selvfølgelig ikke kunne holde

Det jeg er i tvivl om er, hvilke kabler jeg mon skal erhverve mig.. Det jeg har sat sammen en en Denon 2807, med concept 8 som front, 2 som bag, center, samt concept suben.

Jeg har kigget på 3 forskellige kabler, som kan komme på tale til mine fronter, det er følgende:     

QED Silver Anniversary kabel, QED Silver Anniversary XT kabel, DALI Silver Wave 2 kabel, hvoraf den sidste koster 129, hvilket jeg synte måske er lige i overkanten. Hva mener i bedst kan betale så her?

Så er der kabel til mine baghøjtalere, her har jeg ikke rigtig nogen ide, endnu. Hva ville i mene jeg skal bruge her.

Og hvad med min center? hva sys i der skal til her? det samme som front? Skal man helst bruge det sammen over det hele, eller hvordan hænger det sammen.. Er rimelig grøn sådan.

Så lige for og være endnu mere uvidende

Hvilke signalkabler, til sub, og fra dvd ville i mene jeg skal bruge, hvis de ikke skal over 500kr stykket? Jeg vil helst bruge koaxialkabel til mid dvdsignal.

Håber i gider tage jer tid til og hjælpe mig

På forhånd tak: Intenso

Til top Vis Intenso's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Intenso

supermand71
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 26 April 2007 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

jeg har næsten samme setup...

concept 6, og 2 til bag, subben og center.. samt 2807 og en denon 1930 dvd..

jeg har bare købt det kabel der hedder Qed original kabel til 35 kr/m.. det fungere glimrende! ekspedienten i klubben enbefalede enten det, eller dali red wave til 50 kr/m

http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Kabel/Hoejttalerkabe l/QED_Original_kabel_.htm

http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Kabel/Hoejttalerkabe l/DALI_Red_Wave_kabel_Roed.htm

til subben har jeg et: QED Qontour MP-SW kabel

http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Kabel/Subwooferkabel /QED_Qontour_MP-SW_kabel_3_meter.htm

hvad du skal have af coaxial ved jeg ikke. jeg bruger kun et hdmi kabel, så er ikke lige så skarp på det område.

Til top Vis supermand71's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af supermand71

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes