Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 10:44   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Nye Hørebøffer (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 20 April 2007 kl. 16:18 | IP-adresse registreret  

Så skete det, efter mange års slidtage og udskiftning af frontstof på mine Sennheiser HD400, kunne kablet ikke mere.

Jeg ved ikke helt om de er til at rede men jeg tager det som et tegn på at jeg skal anskaffe mig nogle nye.

Men er fuldstændig på bare bund, jeg bruger dem hovedsageligt til computeren, men der skal være god hifi  lyd i dem. Jeg forestiller mig at jeg måske kan finde en kombineret DAC/headamp sådan så jeg slipper for forfærdelige analog udgange på dårlige lydkort.

Så hvad kan i foreslå jeg havde forestillet mig at jeg skulle give omkring 500-1000 kr for hovedtelefonerne og derefter noget for dac og headamp.

EDIT: Btw jeg bryder mig generelt ikke så meget om høretelefoner med "ringe" dvs helst en flad overflade til øret istedet for skumgummiringe... ved ikke helt hvad de hedder ..

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 20 April 2007 kl. 16:34 | IP-adresse registreret  

i så fald burde du muligvis se efter noget grado evt...  Selv har jeg et par Alessandro music series 1 (MS-1), som lyder ganske godt. Alessandro er bygget på grados hovedtelefoner, men alligevel en smule anderledes. De fleste sammenligner MS1 med grados SR-125 som herhjemme er meget meget dyrere i forhold til MS1. Disse koster 100$ inkl fragt såvidt jeg ved (dog kan du måske ramme noget toldvæsen da de sendes fra usa) Så det er god value for money. En fordel ved disse er at de ikke nødvendigvis kræver en forstærker for at lyde fint...

Ellers er de fleste hovedtelefoner af højere kvalitet typisk sådan omsluttende..  "med ringe". Kan ikke komme i tanke om nogle som ikke er umidbart... Dog kan alle hovedtelefonerne fra grado (bortset fra GS1000 som også ligger væsenteligt over prisniveauet) bruge forskellige typer puder efter smag og behag...

Til top Vis kolind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kolind

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 April 2007 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

Hmm .. jeg skal nok til staterne til sommer .. så er der jo evt mulighed for at tage nogle med hjem 

Hvad med stax det har jeg også hørt folk tale meget om ..

EDIT: EIK .. de er måske lige dyre nok .. ihvertfald i en pæn rund udgave

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 April 2007 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

Ja stax koster knapper, og der findes såvidt jeg ved heller ingen som ikke omsluttet øret...

og ja hvis du skal til USA til sommer ville jeg nok anbefale dig at købe det der..  Det er en hel del billigere der !

Hvad er problemet med omsluttende hovedtelefoner egentligt ?.. syntes det er ganske behageligt ellers..

Der findes butikker her i kbh som har de fleste grado-modeller.. tapeconnection på vesterbrogade og lydbutikken ganske tæt derpå... Og ellers tilbyder jeg da gerne et lyt til mine MS1'ere hvis du er i området...

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 April 2007 kl. 00:55 | IP-adresse registreret  

Hmm der er disse til salg på ksb STAX SR3 NEW med STAX SRD 5 forstærker til 1300 kr .. men modellen er jo 30 gammel... hvordan kan de være 1300 kr værd ?

Vil super gerne komme og lytte på dine hvis du har tid en dag ..

Hvad koster de Alessandro music series 1 (MS-1) som du har ? og hvor kan man købe dem ?

Jeg kan se at man kan få pads til dem så de er flade og uden ringe?

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 April 2007 kl. 10:37 | IP-adresse registreret  

Well... Stax har længe lavet hovedtelefoner af høj kvalitet, og de har formentligt været ganske dyre dengang også, og de er formentligt stadig ganske gode og muligvis 1300 kr værd (er ikke så meget inde i stax)

Men mine MS1'ere købte jeg ganske let brugt for knap 600 kr, men som nye kan de også bestilles for 100$ dvs ca 600 kr også... problemet er så at alessandro er rimeligt langsomme med at sende og lave dem... har hørt om at det kan tage op til 2 måneders tid for nogle at få dem, men det går ret langsomt vist...

Og alle Grado hovedtelefoner kan bruge de pads du har et billede af der, men som standard er alle de bedre gradomodeller udstyret med "bowls" som er lidt specielle da de ikke sidder rundt om øret men alligevel er sådan nogle "ringe"... Derudover fåes også "flats" som er flade, men med hul til driveren, og så kan man få nogle uoriginale HD414 pads som passer til, som der er mange muligheder med (disse bruger jeg selv) De kan bruges som de er (lidt ala de du har et billede af, bare lidt blødere) og man kan skære hul i dem så der er hul til driveren (giver lidt lysere og klarere lyd) og man kan derefter vende dem om så der er hul til driveren og de er endnu blødere (da der så er meget tykkere lag skum)  måske svært at forstille sig egentligt...

og en lytter, tja smid mig en pm en dag hvis det er ?

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 22 April 2007 kl. 18:36 | IP-adresse registreret  

Jeg er enig med Kolind, køb et par ms-1 brugt.... men...  hvilken type musik lytter du til???

Ms-1´erne er super gode, men ikke til alting, eks. hvis du vil høre trance, rap osv osc. bør du ikke købe allesandro eller grado, emn nok nærmere sony, eller måske audio technica
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 April 2007 kl. 18:40 | IP-adresse registreret  

Prøv at se de der Sony hos Expert i Varde. Så super cool ud. Jeg overvejer selv dem til 1600 kr. Benno fra butikken ringer ret meget over deres tilbud. Dem som koster en gang mere er tilsyneladende væk.

Link; http://www.hifi4all.dk/tilbudsavisen/sogeresultat.asp?Annonc etype=&Produkttype=Hovedtelefoner&Lokalitet=&Fri =

Emilos88
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2007
Sendt: 22 April 2007 kl. 18:56 | IP-adresse registreret  

http://www.panasoniccenter.dk/PC/Produkter/Tilbehoer/Headset / se disse der er noget der dur

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 April 2007 kl. 00:50 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:
Jeg er enig med Kolind, køb et par ms-1 brugt.... men...  hvilken type musik lytter du til???

Ms-1´erne er super gode, men ikke til alting, eks. hvis du vil høre trance, rap osv osc. bør du ikke købe allesandro eller grado, emn nok nærmere sony, eller måske audio technica

Jep dem tror jeg også jeg går efter .. hører lige præcis ikke trance og rap så det går nok :)

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 April 2007 kl. 09:27 | IP-adresse registreret  

MonoTovarisj skrev:
techtrino skrev:

Jep dem tror jeg også jeg går efter .. hører lige præcis ikke trance og rap så det går nok :)

Som sagt har jeg et par MS1'ere hvis du har lyst til at høre dem... Ser at du bor 2 sidegader herfra, så du er velkommen til at komme forbi og høre om det er noget for dig inden du begiver dig ud for at lede... Er hjemme i aften enddog...  (ja har ikk rigtigt noget spændende at lave i aften :P)

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Sendt: 25 April 2007 kl. 10:36 | IP-adresse registreret  

Så er der en på head-fi der har et par ms-1 til salg. Han vil have 85usd, og måske kan du få ham overtalt til at det er inkl fragt 
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes