| Forfatter |
|
Kim F. Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1618
|
| Sendt: 21 April 2007 kl. 23:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej folkens.
Lang tid er gået, siden, jeg har postet et indlæg herinde. Mange nye folk er kommet til, og således er forhåbentlig også ekspertisen på netop mit spørgsmål udvidet.
Jeg er helt tosset med Punkrock, og det område hvor poprock forgrener sig over i almindelig rock. Jeg søger at tilføje nye emner til min cdsamling, men hvad skal man vælge? Jeg har ikke tiden til at gå rundt i forskellige musikforretninger, og håndplukke hver enkelt cd i genren til prøvelytning. Jeg håber derfor ærbødigst på Jeres hjælp. Som eksempel på de bands jeg søger musik i stil med, kan nævnes Green day, Blink 182, Franz Ferdinand, Razorlight, My Chemical Romance. Fall Out Boy har endnu ikke præsteret et nummer der er godkendt desværre, selvom de flere gange har været tæt på. Gode gamle Dizzy Mizz Lizzy får ikke sjældent en gang i spilleren, ligesom Nirvana heller ej forbigåes.
Vigtigt er det at det er musik med et catch, som har et fedt omkvæd. Hvis der er noget der kan få mit humør op, er det et fedt punkrock nummer der svinger den i stor stil. Som eksempel kan også nævnes Millencollin, der til hver en tid kan opfylde dette krav.
Nuvel, trods det brede spektrum af emner, der kan opstå på baggrund af ovenstående definition vil jeg bede Jer fyre løs fra hoften, med alt der falder Jer ind. Tiden vil vise om disse forslag vil spare mig for tid i pladebutikkerne, eller blot har sået frøet til endnu mere tidskrævende butiksvandring, pga. de emner der nu må lyttes igennem.
Med ønske om en god weekend
Kim
|
| Til top |
|
| |
Danster Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 203
|
| Sendt: 22 April 2007 kl. 00:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kim Punkrock styrer ;) Synes klart du skal lytte til: Alkaline Trio og Sparta. Ikke nogle bands som er ret kendte herhjemme... Gi' dem en lytter, det vil du ikke fortryde
|
| Til top |
|
| |
miibmiib Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 103
|
| Sendt: 22 April 2007 kl. 00:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til at starte med kan man jo aldrig nogensinde gå galt i byen med NOFX. Men det har du vel prøvet  Ellers er der... Dropkick Murphys, Pennywise og i den mere rockede afdeling Hot water music og MeWithoutYou. Det er bare nogle af mine favoritter.
__________________ Pro-ject Debut 3. Pro-ject Phonobox 2. Grado SR80. ShureE3C. TrekStor Vibez. MeizuM6.
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
| Sendt: 22 April 2007 kl. 01:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bad Religion's Stranger Than Fiction kunne være et skud. Melodisk agressiv rock punk feeling. Og så er der endda et par midt-90'er hits på den også.
Der er masser af den slags bands idag (der har lige været et på Boggie på DR - fangede ikke hvad de hed) - men Bad Religion kom først
/vilmann
|
| Til top |
|
| |
Steffeng Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 450
|
| Sendt: 23 April 2007 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med de Åbenlyse? The Clash?
"Should I Stay or Should I Go", "White Man in Hammersmith Palais" "Bankrobber" "I Fought The Law" osv osv osv
Det er noget ældre, men det holder til gengæld også meget bedre.
Personligt har jeg altid været vild med Offspring, men det er enkeltnumre rundt omkring de har lavet der går så meget over i rock. "Spare Me the Details" er ellers bestemt et lyt værd.
|
| Til top |
|
| |
lars ole Branchemedlem

Hornslet Cabinets
Bruger siden: 16 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 210
|
| Sendt: 23 April 2007 kl. 17:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Kim F. Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1618
|
| Sendt: 01 Maj 2007 kl. 18:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg takker for de mange svar.
Jeg må blankt erkende, at jeg er totalt uvidende om mange af navnene. Det er dog noget jeg har tænkt mig at ændre!
Skulle der være flere som har andre gode forslag, så modtages de meget gerne.
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
| Sendt: 01 Maj 2007 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
LET'S NOT FORGET DEAD KENNEDYS
__________________ -etwas Kultur muß sein
|
| Til top |
|
| |
Mortus Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 263
|
| Sendt: 10 Maj 2007 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm, min første indskydelse da jeg så overskriften var også The Clash eller Sex Pistols. Ud fra din liste af bands (green Day, Franz F m.m) er jeg dog ikke længere sikker på at det er det rigtige..
Prøv at lytte til den nye Modest Mouse. Ellers er det nok mere noget i stil med Arctic Monkeys, The Klaxons, Libertines osv du bør gå efter..
|
| Til top |
|
| |
Kasper Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 106
|
| Sendt: 10 Maj 2007 kl. 18:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ellers synes jeg også at papa roach nyeste album er en skive der er værd at overveje..
|
| Til top |
|
| |
kvaal Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2004 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 188
|
| Sendt: 10 Maj 2007 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
The Who startet det hele med "My Generation" i 1965. Sjekk ut tidlige utgivelser av disse.
|
| Til top |
|
| |
miibmiib Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 103
|
| Sendt: 10 Maj 2007 kl. 23:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som Mortus anbefaler...
Modest Mouse ! Ligger godt nok et stykke fra de bands du selv nævner men prøv det. The Moon & Antarctica - absolut et 5 stjernet album med guldkant og små diamanter.
__________________ Pro-ject Debut 3. Pro-ject Phonobox 2. Grado SR80. ShureE3C. TrekStor Vibez. MeizuM6.
|
| Til top |
|
| |
Simon R Forum Bruger

Bruger siden: 14 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 157
|
| Sendt: 11 Maj 2007 kl. 00:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kim!
Flere af de bands der er oppe at vende, er/har været tilknyttet pladeselskabet Epitaph - et pladeselskab, der fokuserer på amerikansk punk. NOFX, Bad Religion, Pennywise og Rancid er eksempler på lettilgængelig punkrock.
I den lidt tungere ende er der bands på pladeselskabet Amphetamine Reptil Records - et selskab, der ikke længere eksisterer. I den melodiske ende finder man Chokebore - der stadig eksisterer. I den tungere ende Unsane, der netop har udgivet nyt album. Helmet startede her. Hammerhead er vel det fedeste band fra det Minneapolisbaserede selskab?
Hvis du kan lide Nirvana, er der også hele grungebølgen at lytte til: Soundgarden, Pearl Jam, Alice in Chains etc. Det gamle Smashing Pumpkins (til og med albummet "Siamese Dream") kan også anbefales. Nirvana var jo i virkeligheden mere punkrorienterede, hvor mange af de andre bands mere refererede til fx Black Sabbath og tungere rock.
Du kan også forsøge dig med det rockorienterede selskab Crypt Records, der primært har ting i stald, der er ren rock'n'roll - fx Nine Pound Hammer, The Lazy Cowgirls og især det gamle New Bomb Turks. Meget melodisk og hurtigt - protopunk. Men mindre pænt end den amerikanske collegerock/punk.
Eller det danske selskab Bad Afro, der bl.a. huser svenske Hellacopters - igen meget rocket og slet ikke så poleret som Blink 182/Green Day.
Af ældre ting er der faktisk også Guns'n'Roses albummet Appetite for Destruction, der indeholder flere gode melodier - selvom vi nok her er for langt ovre i den rockede og glammede afdeling.
Ellers er der "det første rockalbum" - Rolling Stones Beggars Banquet - det er sgu' fedt
Håber du blev lidt inspireret - god jagt 
|
| Til top |
|
| |