Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 19:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: her skal DR spare på Musik (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 24 April 2007 kl. 19:19 | IP-adresse registreret  

Musik:

- DR stopper for optagelse af jazzkoncerter til P2's aftenprogrammer  øv øv - det rammer dog ikke DR Big Bands koncerter

- Samarbejde med IFPI om Danish Music Awards bliver opsagt couldn't care less

- Elektronisk musikfestival lukkes 2008 Er sikkert synd for dem der er afhængig af det som platform for deres musik men jeg har ikke hørt festivalen

- Dab-netradiokanalen DRX bliver lukket Jeg hører ikke DAB men det skulle være en af de smallere musik kanaler

Nogle kommentarer fre forum (altså ikke sport/underholdning på TV - men Radio-musik)

quad
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 24 April 2007 kl. 19:40 | IP-adresse registreret  

Surt show de jazz koncerter har jeg sq nydt meget.

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 April 2007 kl. 01:25 | IP-adresse registreret  

Gad vide om det så er slut med optagelser fra copenhagen jazzfestival m.m.

Bare tænk på hvor mange perler DR optog i 60erne på fx. jazzhus montmartre

Personligt er jeg ligeglad om de henlægger Jarl Friis Mikkelsen i en mølpose for bestandigt med de talentløse undeholdningsshows - OL og VM  fodbold vil jeg nok savne - men det er så store og bred begivenheder at de nok vil blive vist andet steds hvorimod det virker ondt at skære på den smalle kvalitetsformidling.

Kunne de ikke bare istedet for at sælge deres aflagte grej til fx. 800 kr. for en mega stor Studer 80? maskine på deres "loppemarkeder" sætte det på e-pay - sikken masse penge der kunne tjenes - når nej det er DR - det ville kræve 14 teknikkere, 3 elektrikkere, en fællestillidsmand, en scenograf, en rekvistør og tre medarbejdere fra den videnskabelige redaktion før de kunne lave en ebayannonce + selvfølgelig fem seks mandskabsvogne

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 25 April 2007 kl. 01:35 | IP-adresse registreret  

DR er vis ikke rigtig kloge, de kunne bare lade vær med at bygge så stort 
Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 25 April 2007 kl. 01:38 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
Kunne de ikke bare istedet for at sælge deres aflagte grej til fx. 800 kr. for en mega stor Studer 80? maskine på deres "loppemarkeder" sætte det på e-pay - sikken masse penge der kunne tjenes - når nej det er DR - det ville kræve 14 teknikkere, 3 elektrikkere, en fællestillidsmand, en scenograf, en rekvistør og tre medarbejdere fra den videnskabelige redaktion før de kunne lave en ebayannonce + selvfølgelig fem seks mandskabsvogne

Hov. Du har sq da glemt de "mindst" 5 langsomt arbejdende udvalg, der skal nedsættes for at lave behovs, cost/benefit analyser og hvad ved jeg?. Og de fire andre skal evaluere hinanden osv.

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 April 2007 kl. 01:51 | IP-adresse registreret  

En ting jeg ikke kan forstå er, at når den tidligere generaldirektør Nissen fornyelig stod frem og påtog sig ansvaret for at byggeriet var løbet af sporet, hvorfor de så ikke bare sender den klaphat regningen - inkl. den bestyrelse og den regering m.fl  der stod bag fjolset.

På bedste bamse og kyllinge sprog når nu det drejer som om DR : væresossesko Klaphat Nissen her har du en regning på 300 mill. som kan gøre din pensionist nydning lidt mindre fedt alt medens kraks blå bog og encyklopædien skal skrives om således at det kan komme til at fremstå i omtalen af dig hvilken jubelidot du er.

Dog vil jeg give Plummer et point - regering og medieforligets partier har nægtet at DR skal have flere penge - Licens eller statsstøtte - så fjerne Plummer sporten og pludseligt kan kultur Brian og hans  ven den lille frække Frederik fra Fredensborg ikke få OL til danmark  - hvor lang tid går der mon før det bliver ændret ?

Silent Knight
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2005
Lokalitet: København
Sendt: 25 April 2007 kl. 17:08 | IP-adresse registreret  

Jeg er så harm på DR!
Tænk at foretrække en så stor og så fantastisk ramme som den nye tv-by og så ikke ha' råd til det det virkelig gælder om, nemlig at producere gode (og nye) programmer til forbrugerne. Vi blev i forvejen stopfodret med genudseendelser af genudseendelser og intetsigende reality-programmer, og nu bliver der endnu engang skåret ind til benet og fjerner alt det som burde være en selvfølge at sende.
De var så smarte at lave TV-licensen om til en medie-licens, så man ikke engang kunne slippe for at betale licens selvom man dropper tv'et. Næh, nu skal man sørme betale til det l*** hvis man har en computer eller en telefon som kan gå på Internettet. Jeg foreslår at vi alle boykotter licensen indtil DR igen har noget ordenligt at byde på.

Transient
Lukket konto
Lukket konto
dobbeltprofil!

Bruger siden: 12 September 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 25 April 2007 kl. 17:23 | IP-adresse registreret  

Ja, licensbidraget burde sænkes til det halve pga. af de klaphatte. 

Var på virksomhedsbesøg på DR for 1 uge siden. STORT og imponerende byggeri med alt inden for det nyeste arkitektur. Jeg kan blive så gal i skralden når jeg ser hvad det økonomisk har ført med sig. I det private erhvervsliv ville sådan en uduelig ledelse aldrig have fået lov til at sidde ret længe. Utroligt at det kan lade sig gøre. En sprængning af budgettet på 4 milliarder

Til top Vis Transient's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Transient

Imbalance
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 25 April 2007 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikk noget imod licensen, sådan er DR skruet sammen og jeg bruger selv deres tilbud...

Men havde det været et privat foretagenene havde det sku være noget andet, og at vi skal bøde for et byggeri som alle bestyrelses medlemmer vidste ville kunne sprænge budgettet og med fuld overlæg vælge dette fatter jeg bare ikke, men sådan er det når man har fået frie tøjler...

Det er da sjovt at nogen dele af vores public service kanaler tænker så meget med røven, og at man virkelig skulle ha haft nogen der overvågede DR, det er jo heller ikk noget jeg er foretaler da det kan trække flere ting i langdrag, men her burde alle bestyrelses medlemmerne inkl Nissen har haft et cirkel spark i hovedet...

Til top Vis Imbalance's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Imbalance

flpdk
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 01 Juni 2003
Sendt: 25 April 2007 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

Hej

Man ku' i samme moment lukke hele DAB-delen ned, så man i ro og fred ku' opbygge et nyt radionet som er mere tidsvarende, når pengene er der.

mathias 2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 25 April 2007 kl. 18:47 | IP-adresse registreret  

kommer sku til at savne fredags jazz

Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 25 April 2007 kl. 18:49 | IP-adresse registreret  

flpdk skrev:

Hej

Man ku' i samme moment lukke hele DAB-delen ned, så man i ro og fred ku' opbygge et ny radionet som er mere tidsvarende, når pengene er der.

Hørt!
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Sendt: 01 Maj 2007 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

RLB; eks-direkteur Nissen er det man kalder et stedfortræder-offer. Han skal godvilligt tage skraldet med ned. Til gengæld får han en (eller flere) stjerner i bogen, måske han endda kan blive stormester i logen en gang med tiden.

Men korrekt; hvis magthaverne selv skulle til lommerne hver gang de laver l*rt i den, så kunne det være at de tænkte sig om en ekstra gang, inden de lader milliarderne rulle.

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes