| Forfatter |
|
rafalthx Forum Bruger

Bruger siden: 22 April 2007 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 24 April 2007 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej jeg har en samsung lg plasma skærm med hd ready og jeg kan ikke se med den gamle dvd afspiler med full hd derfor er jeg nød til at invistere en blu-ray afspiler
jeg vil gærne spørge kan man invistere en billig mellem klasse afspiler med hd ready
fra 3000 til 5000 ca
hilsen rafal
|
| Til top |
|
| |
Gabriel Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 110
|
| Sendt: 24 April 2007 kl. 23:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køb en Playstation 3 - det er p.t. den bedste blu-ray afspiller i den prisklasse... Har den selv og den kan absolut anbefales...
|
| Til top |
|
| |
SpeedyJDK Forum Bruger

Bruger siden: 22 April 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 24
|
| Sendt: 25 April 2007 kl. 18:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køb en Samsung BD-P1000. Fordi en PS3 ikke alene bruger den 200Watt, selv når den idler. Og larmer :P. Men en PS3 kan sandsynligvis ikke afspille BDMW (Hjemmebrændte skiver).
__________________ Speedy/Skidrow^RF^DIT^JWS & HustlerDVDR
|
| Til top |
|
| |
steffenman Branchemedlem

Mowee.dk
Bruger siden: 18 Marts 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 517
|
| Sendt: 25 April 2007 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
SpeedyJDK skrev:
| Køb en Samsung BD-P1000. Fordi en PS3 ikke alene bruger den 200Watt, selv når den idler. Og larmer :P. Men en PS3 kan sandsynligvis ikke afspille BDMW (Hjemmebrændte skiver). |
|
|
Enig, og så dårlig er den altså ikke selvom folk siger det! __________________ 109 Blu-ray film and counting!
Ejer af Mowee I/S & Mowee ApS.
Håndtering af mediafremvisning.
|
| Til top |
|
| |
rafalthx Forum Bruger

Bruger siden: 22 April 2007 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 26 April 2007 kl. 08:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg tror jeg vil gerne dvd afspiler i stedet for ps3 fordi den har de sidste fejl eler den er ikke rettet
den skal have 1080p men den har 480p
|
| Til top |
|
| |
taz123456 Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 482
|
| Sendt: 26 April 2007 kl. 09:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
nå du mener du gerne vil have en dvdafspiller istedet for ps3, så mener du vel at du gerne vil have en decideret bluerayafspiller der også kan læse dvd ikke?`
En sådan fyr understøtter både 480p såvel som 1080p __________________ Mit grej: Musical Fidelity A5 integreret, DLS R55 mk2, Squeezebox(fremragende maskine), Oppo dvd, LG 42PC1R Plasma. Se mere på: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=75120&KW=ta z123456
|
| Til top |
|
| |
steffenman Branchemedlem

Mowee.dk
Bruger siden: 18 Marts 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 517
|
| Sendt: 26 April 2007 kl. 10:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Samsung BD-P1000 er nok den eneste man kan få til 4000-5000! Der følger 2 Film med når man køber den!
Ellers snakker vi ca. 7000 kr. for en panasonic istedet __________________ 109 Blu-ray film and counting!
Ejer af Mowee I/S & Mowee ApS.
Håndtering af mediafremvisning.
|
| Til top |
|
| |
notional Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 561
|
| Sendt: 27 April 2007 kl. 00:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
For 5000 kan du få en HD-DVD afspiller til de penge. Så får man BluRay kvalitet til mindre. Alle BD afspillere er desuden forældede pt.
|
| Til top |
|
| |
SpeedyJDK Forum Bruger

Bruger siden: 22 April 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 24
|
| Sendt: 27 April 2007 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
En HD DVD Afspiller er SLET ikke 5000Kr værd. :D. HD DVD er jo bare Blu-Ray på en svagere og mindre medie.
Samsung BP-1200 er ude btw.
Og hvis man vil betale tolden for en BP-1000, ligger de tit omkring 2400 Kr i USA.
__________________ Speedy/Skidrow^RF^DIT^JWS & HustlerDVDR
|
| Til top |
|
| |
Agent Cooper Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 622
|
| Sendt: 27 April 2007 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
notional skrev:
| ...Alle BD afspillere er desuden forældede pt. |
|
|
Hvorledes? 
SpeedyJDK skrev:
...Og hvis man vil betale tolden for en BP-1000, ligger de tit omkring 2400 Kr i USA.
|
|
|
Køber man en BD afspiller fra USA (region A) vil der være nogle europæiske BD titler den ikke kan afspille, samt DVD-delen af afspilleren vil ligeledes være regionslåst til region 1 (hvis man vil kunne opgradere softwaren). Bare man er klar over dette...  __________________ Truman: "You saw a giant?"
Cooper: "Yes."
Albert: "Any relation to the dwarf?"
|
| Til top |
|
| |
meyer Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 166
|
| Sendt: 27 April 2007 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Agent Cooper skrev:
notional skrev:
|
|
Hvorledes? 
SpeedyJDK skrev:
...Og hvis man vil betale tolden for en BP-1000, ligger de tit omkring 2400 Kr i USA.
|
|
|
Køber man en BD afspiller fra USA (region A) vil der være nogle europæiske BD titler den ikke kan afspille, samt DVD-delen af afspilleren vil ligeledes være regionslåst til region 1 (hvis man vil kunne opgradere softwaren). Bare man er klar over dette...  |
|
|
Alle de Bly Ray afspiller der er på markedet har ikke den færdige version af java script og det vil sige at den ikke vil kunnde køre en del af det extra matriale der kommer på blu ray filmene i fremtiden. det er først de spiller der udkommer efter oktober der vil have den færdige version af java scripten. Det er blandt andet der for at Waner Broders har valgt at kun udgive Matrix triliogien på HDDVD for nu.
|
| Til top |
|
| |
meyer Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 166
|
| Sendt: 27 April 2007 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
SpeedyJDK skrev:
En HD DVD Afspiller er SLET ikke 5000Kr værd. :D. HD DVD er jo bare Blu-Ray på en svagere og mindre medie.
Samsung BP-1200 er ude btw.
Og hvis man vil betale tolden for en BP-1000, ligger de tit omkring 2400 Kr i USA.
|
|
|
Den kunne jeg godt tænke mig at du gad at uddybe lidt på. alt hvad det drejer sig om er hvor godt biledet og lyden er samt at der skal være lidt extra plads til extra matriale ikke men indtil vider har jeg ikke hørt eller læst om en eneste Blu ray film der har været beder end HDDVD'en her snakker jeg selvfælgelig om film der er på begge formater så sorn som jeg kikker på det giver man en hel del flere penge for at der står blu ray på afspileren istedet for hddvd. Hvis du endelig skal komme med noget er det at fox og disney kun er til blu ray pt.
|
| Til top |
|
| |
Agent Cooper Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 622
|
| Sendt: 28 April 2007 kl. 08:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
meyer skrev:
Agent Cooper skrev:
notional skrev:
|
|
Hvorledes? 
SpeedyJDK skrev:
|
|
|
Køber man en BD afspiller fra USA (region A) vil der være nogle europæiske BD titler den ikke kan afspille, samt DVD-delen af afspilleren vil ligeledes være regionslåst til region 1 (hvis man vil kunne opgradere softwaren). Bare man er klar over dette... 
|
|
|
Alle de Bly Ray afspiller der er på markedet har ikke den færdige version af java script og det vil sige at den ikke vil kunnde køre en del af det extra matriale der kommer på blu ray filmene i fremtiden. det er først de spiller der udkommer efter oktober der vil have den færdige version af java scripten. Det er blandt andet der for at Waner Broders har valgt at kun udgive Matrix triliogien på HDDVD for nu.
|
|
|
Dette er jeg klar over, men det gør vel ikke de nuværende BD afspillere forældede? De vil alle kunne afspille fremtidige BD udgivelser, med undtagelse af meget specifikt ekstramateriale - f.eks. PiP, hvis det lægges på discen. Hvor mange HD-DVD udgivelser har PiP featuren ud af alle der pt er udgivet? Jeg kender vist til én enkelt... 
(Desuden kan PS/3 opdateres på denne front.) __________________ Truman: "You saw a giant?"
Cooper: "Yes."
Albert: "Any relation to the dwarf?"
|
| Til top |
|
| |
lunddal Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 815
|
| Sendt: 28 April 2007 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
meyer skrev:
Alle de Bly Ray afspiller der er på markedet har ikke den færdige version af java script og det vil sige at den ikke vil kunnde køre
en del af det extra matriale der kommer på blu ray filmene i fremtiden. det er først de spiller der udkommer efter oktober der vil have den færdige
version af java scripten. Det er blandt andet der for at Waner Broders har valgt at kun udgive Matrix triliogien på HDDVD for nu. |
|
|
Java ikke Javascript
Men du vil kunne afspille filmene uanset hvad, så det er et spørgsmål om hvor vigtigt f.eks. kommentarspor er for en.
|
| Til top |
|
| |
lunddal Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 815
|
| Sendt: 28 April 2007 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
meyer skrev:
Den kunne jeg godt tænke mig at du gad at uddybe lidt på. alt hvad det drejer sig om er hvor godt biledet og lyden er samt at der
skal være lidt extra plads til extra matriale ikke men indtil vider har jeg ikke hørt eller læst om en eneste Blu ray film der har været beder end
HDDVD'en her snakker jeg selvfælgelig om film der er på begge formater så sorn som jeg kikker på det giver man en hel del flere penge for at der
står blu ray på afspileren istedet for hddvd. Hvis du endelig skal komme med noget er det at fox og disney kun er til blu ray pt. |
|
|
Hvis det er samme film er der jo højst sandsynligt ingen forskel, da det i de fleste tilfælde er nøjagtig samme encode der er på HD DVD og Blu-ray
udgaverne, men du skal se på film, hvor man rent faktisk udnytter den ekstra plads og den højere bitrate, som Blu-ray tillader.
I øvrigt er Sony også kun Blu-ray (inkl. Colombia og en del af MGM).
|
| Til top |
|
| |