Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 14:03   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Nye kabler (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
JoeConsultant
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 07 Maj 2007 kl. 12:42 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg har INGEN forstand på kabler overhovedet, hverken signal- eller højttalerkabler. Jeg har lige anskaffet mig et par B&W XT4, en Lyngdorf SDAi2175 og en Squeezebox og jeg synes at det virker lidt usselt at klampe mine gamle fona-phono kabler & det billigste tara labs imellem det. Jeg vil jo gerne have mest muligt ud af udstyret...

Spørgsmålet er, om jeg vil kunne få en hørbar lydforbedring.. det skal ikke tages som et decideret spørgsmål for jeg ved, at der er en del forskellige meninger om det  Jeg må bare få fat i nogle kabler selv og så prøve at høre (!) forskellen.

Men derfor kan jeg jo godt spørge lidt ind til kablerne for at få et udgangspunkt for valget.

Jeg hører lidt af hvert, dvs. metal, rock, R&B, hip hop, vokal etc... men jeg kan godt lige en forholdsvist fast defineret bas (ikke nødvendigivs verdens dybeste), en klar mellemtone og en ikke alt for påtrængende diskant.

Jeg har fundet et Black Rhodium Rhytm signalkabel til SB -> Lyngdorf. Er der nogle af jer der kender det og i så fald lyder det som en god ide? Og hvis ikke, hvad er så alternativerne i den prisklasse (max dkk 6-700)?

Jeg leder ligeledes efter 2*3 m højttalerkabel og jeg er HELT blank her... forslag anyone?

Mvh Jonas

Nyt på vej....
Til top Vis JoeConsultant's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JoeConsultant

Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 07 Maj 2007 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

Hej Jonas.

Jeg kan anbefale dette kabel: http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=43520

Har de selv, med alle ledere lagt til bassen, og så en lille stump af kablet til diskant. Med bananrør til 16,- stk fra Highend-sound gør det rigtig godt, synes jeg. Jeg synes at huske at nogle betegner Tara Labs kabler som værende lidt tilbagelænede, og det passer jo meget godt med det du efterlyser. Sælgers pris på 450,- lyder fint nok, hvis du kan nøjes med 2,8 meter.

Der er et andet sæt til salg her, dog kun 2,2 meter: http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=44050

/Præsten

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten

andersena
Branchemedlem
Branchemedlem
PowerMill Service

Bruger siden: 09 Februar 2007
Sendt: 07 Maj 2007 kl. 13:38 | IP-adresse registreret  

jeg skal lade min mening om hvorvidt der er en stor forskel på kabler eller ej være usagt.
men jeg håber du kan give en totalt objektiv beskrivelse af hvad du finder ud af når du prøver forskellige kabler..

bedst af alt prøv med en blindtest. lad en anden sætte andre kabler på og hør det samme musik igen. og ind imellem skal personen der skifter kabler prøve de samme igen. og blive ved og se om du kan høre en forskel.

du lyder som om du ikke selv har taget en holdning endnu. så derfor kunne det være rigtig sjovt at høre dine erfaringer efterhånden som du gør dig dem
Til top Vis andersena's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af andersena

JoeConsultant
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005
Sendt: 07 Maj 2007 kl. 15:33 | IP-adresse registreret  

Rigtig god ide med sådan en blindtest.... så slipper jeg for at lade alt muligt andet end lyden farve mine indtryk. Det vil jeg arbejde på at få sat op!

Hvis det lykkes skal jeg naturligvis nok prøve at beskrive lyden ved det forskellige kabelkombinationer - jeg er endnu ganske blank ift. lidt mere kritisk lytning. Men derfor er det jo stadig ret skægt

Mvh Jonas

andersena skrev:

bedst af alt prøv med en blindtest. lad en anden sætte andre kabler på og hør det samme musik igen. og ind imellem skal personen der skifter kabler prøve de samme igen. og blive ved og se om du kan høre en forskel.

du lyder som om du ikke selv har taget en holdning endnu. så derfor kunne det være rigtig sjovt at høre dine erfaringer efterhånden som du gør dig dem

Nyt på vej....
Til top Vis JoeConsultant's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JoeConsultant

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes