| Forfatter |
|
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 07 Maj 2007 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa. Jeg har netop erhvervet mig en Atoll IN 100, der efter de første par spæde lytninger har overrasket mig positivt. Jeg står endvidere overfor at skulle investere i en CD-afspiller. Spørgsmålet er så hvilken? Jeg har kig på såvel Atoll CD 50 som Atoll CD 80, men kan CD 80 lydmæssigt retfærdiggøre en merpris på 1.500 kr.? Jeg synes i forvejen at jeg har strammet min budget en anelse såfrmet jeg vælger den "lille" CD 50 som står til 5.500 hos TC. På forhånd tak. :)
__________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |
Danster Forum Bruger


Bruger siden: 03 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 203
|
| Sendt: 07 Maj 2007 kl. 17:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det handler vel om DU synes du får det mere for de 1500 kr ekstra. Derfor, tag du ned i TC, og hør dem op imod hinanden  Forresten har jeg CD100, og er super glad for den
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 07 Maj 2007 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Mofo68 Forum Bruger


Bruger siden: 10 Februar 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 357
|
| Sendt: 11 Maj 2007 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
Det er selvfølgelig, som ethvert valg af komponenter man vælger, en indiviuel bedømmelse hvorvidt det ene, eller det andet lyder bedst, men jeg havde håbet på at du/I kunne fortælle lidt omkring de lydmæssige forskelle?  |
|
|
ja...sådane spørsmål er tit overflødige,tit og ofte får man den med at" Ta du ned og hør den"....og til dels har folk ret!!
Det er meget svært at vuderer lyd,når man tar alt i betragtning...Forstærker,Højtalere,Lytterum,ja man kan blive ved
Og jeg kan desværre ikke hjælpe dig med Atoll,da jeg selv spiller på en AA,Den har dog en dejlig klikkende lyd når den spiller
held og lykke med købet!! __________________
Venligst -=Mofo=-
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 11 Maj 2007 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mofo68 skrev:
ja...sådane spørsmål er tit overflødige,tit og ofte får man den med at"Ta du ned og hør den"....og til dels har folk ret!!
Det er meget svært at vuderer lyd,når man tar alt i betragtning...Forstærker,Højtalere,Lytterum,ja man kan blive ved
Og jeg kan desværre ikke hjælpe dig med Atoll,da jeg selv spiller på en AA,Den har dog en dejlig klikkende lyd når den spiller
held og lykke med købet!! |
|
|
Det er selvfølgelig ganske rigtigt, men man kan nu sagtens foretage subjektive betragtninger af forskellige dele, og give ens egen B7 med, hvorledes man anser de forskellige produkter :) Anyways, som min signatur afslører har jeg allerede besluttet mig. Jeg synes ikke der var nogen nævneværdig forskel på CD 50 og CD 80. Faktisk vil jeg gå så langt som at påstå, at jeg ikke kunne høre forskel. CD 100 var derimod en helt anden sag, men så langt rakte mit budget desværre ikke :) __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |
Danster Forum Bruger


Bruger siden: 03 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 203
|
| Sendt: 11 Maj 2007 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, CD 100 er en dejlig maskine  Mener også at deres forstærker IN 80, skulle have fået dårlige anmeldelser iforhold til IN 50 og IN 100. Så det kan være at deres 80 serie, måske generelt er dårlig?
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 11 Maj 2007 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Danster skrev:
Ja, CD 100 er en dejlig maskine  Mener også at deres forstærker IN 80, skulle have fået dårlige anmeldelser iforhold til IN 50 og IN 100. Så det kan være at deres 80 serie, måske generelt er dårlig?
|
|
|
Nu har jeg ikke haft fornøjelsen af at høre IN 80, men jeg kan i hvert fald konfirmere, at IN 100 spiller fantastisk! Jeg er på ingen måde utilfreds med købet af min CD 50 indtil videre, men må indrømme at CD 100 havde lidt mere "hul igennem". Generelt mere luftig og detaljeret lyd, omend vi snakker detaljer.  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |