Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. maj 2025 | 17:34   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Samsung LE27S71BX/XEE (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
JoyceRUs
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 09 Maj 2007 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

Har som overskriften antyder et 27'' lcd fra samsung til at stå.

Det imponerer på ingen måde billedmæssigt men det havde jeg sådan set heller ikke forventet da den absolut ligger i den billige ende. Jeg blev dog noget overrasket over at tv'et ikke er lydløst.

Hver gang skærmen skal vise et billede som er mørkt, kommer der en brummende tone fra TV'et. Når så billedet skifter til lysere nuancer, forsvinder problemet totalt, og skærmen bliver lydløs igen. (fri for mislyde)... Er det relateret til det dynamiske backlight måske ?

Jeg har talt med sælger (El giganten) og de mener ikke umiddelbart at der er noget galt med TV'et, det har dog ikke været sendt ind.

Mit spørgsmål er nu: Er der andre som rent faktisk har fået byttet et TV pga mislyd? Det driver mig til vanvid, og ødelægger enhver stille "mørk" scene i en film.

Kan jeg selv afhjælpe problemet? Jeg har ikke umiddelbart lyst til at skrue i skidtet, men hvis det bare drejer sig om en larmende blæser kunne jeg jo nok fixe det.

Anyway, hvis nogen har lidt ekstra info, gode råd, eller bare kan gøre mig lidt klogere på problemet ville det være perfekt. Ville være godt med nogle argumenter hvis det ender med at jeg skal have den byttet jo.

Edit: Forresten, er dette et problem som stadig kan forekomme på de TV man køber idag? Er jo lidt svært at checke inden man kommer hjem :(

Til top Vis JoyceRUs's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JoyceRUs

andersena
Branchemedlem
Branchemedlem
PowerMill Service

Bruger siden: 09 Februar 2007
Lokalitet: København
Sendt: 10 Maj 2007 kl. 07:48 | IP-adresse registreret  

der er ingen blæser i tv'et. så du har nok ret lyden stammer fra at den skruer ned for backlighten.

hvorvidt den larmer tilstrækkeligt til at der vil komme en reperation på tale kan jeg ikke sige, men jeg har aldrig oplevet at vi har konstateret at et panel brummer.
Til top Vis andersena's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af andersena

Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004
Lokalitet: København
Sendt: 10 Maj 2007 kl. 08:30 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft et lignende problem, hvor min Philips 26PF5320 brummede, dette gjorde den både i slukket og tændt tilstand, mit eget bud på hvor problemet var, lå i stømforsyning, da det var her det brummede fra, mit TV har været til rep 2 gange for fejlen og har fået skiftet strømforsyning og blevet justeret, det har virket og jeg har ikke haft problemer siden anden rep.
Dog kunne det godt lyde som om at din lyd stammer direkte fra panelet?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes